Porsche Cayenne Coupe je oficiálne predstavené. Agresívny vzhľad a primeraná cenovka môže zamiešať karty

  • Cayenne Coupe bude poháňať preplňovaný 6-valcový motor s objemom 3,0 litra a výkonom 335 koní, čo mu umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km
  • Pri svojej konštrukčnej hmotnosti 2 030 kg sa môže pýšiť zrýchlením z 0-100 km/h za 6 sekúnd
  • Základná predajná cena by mala začínať na úrovni okolo 115 000 eur
zdroj: porsche.com/MediaCentre
  • Cayenne Coupe bude poháňať preplňovaný 6-valcový motor s objemom 3,0 litra a výkonom 335 koní, čo mu umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km
  • Pri svojej konštrukčnej hmotnosti 2 030 kg sa môže pýšiť zrýchlením z 0-100 km/h za 6 sekúnd
  • Základná predajná cena by mala začínať na úrovni okolo 115 000 eur

Po všetkých šumoch, predpovediach a špionážnych fotografiách sme sa konečne dočkali u Porsche niečoho, čo mu v minulých modeloch Cayenne chýbalo. Jednalo sa o prvé SUV značky, ktoré bolo predstavené ešte v roku 2002. Konkurencia na seba nenechala dlho čakať a predstavila nové SUV modely, ale v športovejšom prevedení s označením Coupe. Presne tento prvok dlhé roky chýbal pri modeli Cayenne a na čele tak boli modely ako BMW X6, Mercedes AMG GLE coupe alebo najnovšie Audi Q8.

Túto situáciu sa Porsche rozhodlo riešiť a zamiešať karty medzi SUV modelmi kupé. Iba pred pár hodinami bol predstavený najnovší model Cayenne Coupe, ktorý získal vďaka ostrejšiemu skoseniu zadnej časti karosérie dlho očakávaný a v súčasnosti veľmi populárny športovejší vzhľad.

Pri hľadaní základných rozdielov medzi klasickým modelom a modelom coupe narazíme na hneď niekoľko detailov. K rozdielu sa vyjadril na webe Jalopnik.com aj predseda Výkonnej rady Porsche AG, Olivera BlumeaCoupe obsahuje všetky technické prvky súčasného modelu Cayenne, ale má ešte dynamickejší dizajn a nové detaily, vďaka ktorým je progresívnejší, atletickejší a emocionálnejší,“ hovorí.

Okrem toho skosenejšia zadná časť vozidla pripomína klasický, už legendárny model 911, čo fanúšikovia Porsche určite ocenia a privítajú s radosťou. V zásade sa však hrubý tvar vozidla od pôvodného modelu príliš nezmenil, a to predovšetkým pokiaľ sa jedná o prednú časti vozidla, ktorá si zachovala už typické predné svetlomety automobilky s mohutným predným nárazníkom a dlhou a širokou prednou kapotou. Celkovo sa podľa porovnania údajov klasického modelu Cayenne a modelu Coupe z oficiálnej stránky automobilky Porsche.com model coupe skrátil o 13 mm a zvýšil o takmer 20 mm v najvyššom bode vozidla.

Okrem toho bolo spolu s upravenou zadnou časťou vozidla upravené aj umiestnenie zadných sedadiel, ktoré sa kvôli čo najväčšiemu priestoru nad hlavou cestujúcich osadili o 30 mm nižšie. Po ich sklopení získa majiteľ coupe modelu batožinový priestor o objeme 1 540 litrov, narozdiel od 1 708 litrov pri klasickom modeli. Štandardný objem batožinového priestoru je pri modeli cople 625 litrov oproti 770 litrom. Je tak úplne jasné, že čo pridali na športovejšom a agresívnejšom vzhľade predovšetkým v zadnej časti vozidla, ubrali na batožinovom priestore, čo je pochopiteľné.

Pri spustení predaja budú mať kupujúci k dispozícií na výber z dvoch základných prevedení, a to základný Cayenne Coupe, ktorý bude poháňať preplňovaný 6-valcový motor s objemom 3,0 litra a výkonom 335 koní, čo mu umožní dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km. Pri svojej konštrukčnej hmotnosti 2 030 kg sa môže pýšiť zrýchlením z 0-100 km/h za 6 sekúnd.

Druhým variantom bude prevedenie s označením Cayenne Coupe Turbo, ktorý bude pod kapotou ukrývať 8-válcový motor s objemom 4,0 litra a výkonom skvelých 549 koní. Oproti klasickému modelu má zrýchlenie z 0-100 km/h o čosi lepšie, a to 3,7 sekundy s maximálnou možnou rýchlosťou 286 km/h.

A na záver sa pozrime na nie menej podstatnú informáciu – predajnú cenu týchto modelov. Do amerických showroomov sa podľa informácií Roadandtrack.com dostanú niekedy na jeseň tohto roka, so začínajúcou cenovkou pri základnom modely v štandardnej výbave na úrovni 66 000 eur. Avšak cenovka pri výkonnejšom modely Cayenne Coupe Turbo bude samozrejme o niečo vyššia. Základná predajná cena by mala začínať na úrovni okolo 115 000 eur.

Ako už býva zvykom, v prípade záujmu bude podľa údajov automobilky k dispozícií variabilná výbava a taktiež športový balík, ktorý bude obsahovať vychytávky ako 22 palcové disky, špeciálnu farbu vozidla, športové sedadla, športové výfukové potrubie či karbónové doplnky v interiéry vozidla pre agresívnejší vzhľad a zníženie celkovej hmotnosti vozidla.

zdroj: porsche.com; jalopnik.com; autoevolution.com