Pozor! Do bratislavských ulíc vplával žralok…NENECHAJTE SA ZOŽRAŤ!

  • V utorok, 28. októbra, sa v bratislavských uliciach objavila pre naše končiny netypická ryba – žralok. Mohli ste sa s ňou stretnúť na Hlavnom námestí, ale spolu s húfom študentov priplávala aj pred budovou FiF UK na Gondovej , STU na Radlinského, či tam, kde väčšina z nás, mladých, aspoň prechodne končí, pred Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny.
image_1414534519.png
  • V utorok, 28. októbra, sa v bratislavských uliciach objavila pre naše končiny netypická ryba – žralok. Mohli ste sa s ňou stretnúť na Hlavnom námestí, ale spolu s húfom študentov priplávala aj pred budovou FiF UK na Gondovej , STU na Radlinského, či tam, kde väčšina z nás, mladých, aspoň prechodne končí, pred Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny.

Žralok, skoro v životnej veľkosti, k nám priplával ako hlavný aktér guerillovej kampane „Nenechaj sa zožrať!“, ktorá odkazuje na vynovenú verziu portálu successacademy.sk, projektu spoločností Microsoft Slovakia a Aptech Europe, ktorú spustili začiatkom tohto mesiaca.

 Za novou verziou portálu stojí „čerstvo vyliahnuté“ slovenské štúdio Luducrafts, vytvárajúce na mieru šité gamifikované riešenia.

 Cieľom kampane je upozorniť na to, že pomerne strašidelne veľké percento študentov opustí školu bez toho, aby malo prehľad, čo sa s nimi vlastne bude najbližšie dni, mesiace či roky diať“, hovorí Oliver Šimko, lead gamification designer štúdia LUDUCRAFTS. „Trh práce nepôsobí dvakrát priateľsky. Vytvára pocit, že slabých a nerozhodných absolventov zožerie, prežijú len veľké a silné ryby.“

 

 

“Robiť kampaň pre neziskový projekt, ktorý nedisponuje veľkým rozpočtom, nás naviedlo skúsiť myšlienku guerilla akcie. Dúfali sme vo virálny potenciál za použitia minimálnych nákladov. Zohnať umelého žraloka, ktorý predstavuje trh práce a nechať ho žrať nešťastných študentov nám prišlo ako odlahčené symbolické vyjadrenie inak závažnej témy.”

 Projekt Success Academy ponúka návod na to, ako sa vo vodách pracovného trhu namiesto koristi stať predátorom. Cieľovou skupinou sú primárne študenti stredných a vysokých škôl, ale aj jedinci, ktorí ešte nedovŕšili svoje 27 narodeniny.

 

Tomáš Bôžik, riaditeľ Aptech Europe, predstavuje portál succesacademy.sk ako: „Moderný a vzdelávací, určený študentom stredných a vysokých škôl, ktorí chcú uspieť v živote, na trhu práce alebo v podnikaní.”

 Študenti si herným a interaktívnym spôsobom môžu rozvíjať kľúčové zručnosti pre prax, ktoré sú využiteľné a potrebné v akomkoľvek povolaní. Uvedomujeme si, že trh práce sa neustále mení, preto je potrebné vytvoriť chýbajúci článok medzi vzdelaním, ktoré študenti na škole získavajú a realitou na trhu práce. Cieľom Success Academy je okrem vzdelávania aj apel na prax, po ktorej je zo strany zamestnávateľov neustále dopyt.”

 

 

“Pomocou online vzdelávania a praktických workshopov  rozvíjame pracovné zručnosti, potrebné na správne smerovanie a orientáciu na trhu práce a motivujeme mladých ľudí začať vlastné podnikanie,“ dodáva Tomáš.

 „Nápad vznikol asi pred rokom a pol, kedy sme sa zamýšľali nad programom, ktorý by bol pridanou hodnotou pre súčasné potreby mladých ľudí v oblasti zorientovania sa na trhu práce,hovorí Lucia Al Zafari, Community Affairs a Citizenship Manager pre Microsoft Slovakia.

 

Tomáš Božík dopĺňa:

V časoch, keď som študoval, sa informácie o vysokých školách a trhu práce získavali ťažšie, resp. nebolo ich až také množstvo ako dnes. Súčasní mladí ľudia sú zahltení až príliš veľkým množstvom informácií, nevedia sa v nich efektívne zorientovať a využiť vo svoj prospech.

Preto sme sa rozhodli upratať aktuálne trendy o trhu práce a vzdelávaní pod jednu strechu a zároveň sa snažíme, aby sa študenti dozvedeli niečo o sebe. V čom vynikajú, v čom sú dobrí, aké sú ich silné a slabé stránky.“

 

Portál dostal začiatkom októbra nové šaty. Získavanie zaujímavých a praktických informácií je odteraz hrou!

Gamifikácia SA je založená na aplikovaní herných prvkov ako je „zabalenie“ inak nudného kariérneho poradenstva do príbehu”, vysvetľuje nám Oliver.  

 “Nechceli sme, aby študenti počúvali nudné frázy. Dôležitou súčasťou gamifikovanej SA je aj získavanie relevantnej spätnej väzby a odmeňovanie v podobe špeciálnych trofejí, ktoré majú význam primárne pre „hráča“ samotného.“

 “Nachystali sme takzvané „challenge accepted“, ktoré fungujú ako špeciálne questy, pri ktorých študent absolvuje sebapoznávacie úlohy, no na druhú stranu nie sú prezentované ako „nudné cvičenia“, ale ako bočné dobrodružstvá, ktoré majú navodiť pocit, že študent je na výprave za získaním vzácneho artefaktu, ktorý môže použiť pri svojom neskoršom postupe portálom.”

 

 Prečo by sa mal niekto zaregistrovať na našej stránke ?, pýta sa Lucia Al Zafari:Aj preto, aby spoznal iné formy vzdelania sa, aby prišiel k informáciam o pracovnom trhu zaujímavou a zábavnou formou, ktorá ho svojimi gamifikačnými prvkami dovedie do ciela “poznania”. A to ako hrdinu :).”

 

Tak čo? Si korisť či predátor?

 

Registrácia prebieha na www.successacademy.sk .

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá