Presne toto množstvo spánku má zázračný vplyv na ľudský organizmus

  • Spánok je nevyhnutný pre fungovanie ľudského organizmu
  • Jeho nedostatok má mnoho negatívnych dôsledkov na naše zdravie
  • Vieš, koľko by si mal spať, aby si vyťažil zo spánku maximum?
pexels-photo-296817
pexels.com
  • Spánok je nevyhnutný pre fungovanie ľudského organizmu
  • Jeho nedostatok má mnoho negatívnych dôsledkov na naše zdravie
  • Vieš, koľko by si mal spať, aby si vyťažil zo spánku maximum?

Experti z celého sveta sa zhodujú na jednej veci. Každý človek vo veku od 18 do 60 rokov by si mal denne dopriať aspoň 7 hodín spánku. Toto množstvo je priam ideálne a ponúka maximálne zdravotné benefity. Takýto spánok ti zaručí pevné zdravie, pretože udržiava imunitný systém v maximálnej kondícii, vďaka čomu sa ti budú choroby už z diaľky vyhýbať. Ak však budeš spať o hodinku či dve viac, vôbec si neuškodíš, ale tento bonus k pozitívnym účinkom ani nepridá.

Problém nastáva, ak spíme menej ako šesť hodín. Jedna alebo dve noci nevadia. Ak to však robíš pravidelne, tvoj organizmus si neoddýchne a toto má za následok oslabovanie imunitného systému. Môžeš si tak zavariť na poriadne nepríjemné choroby. Chronický nedostatok spánku spôsobuje zvýšené riziko obezity, cukrovky a chorôb obehovej sústavy, infarktu a psychických chorôb. Štúdia zrealizovaná na sestričkách pracujúcich v noci preukázala zvýšenie rizika obezity o rovných 15 %.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: unsplash.com

Spánok ako antidepresívum

Sedemhodinový šlofík umožní upevnenie tvojich spomienok a udržuje tvoju pamäť v dokonalom stave. Naopak, ak spíš menej, tak si bude tvoj mozog ukladať myšlienky omnoho ťažšie. Tvoje schopnosti učenia môžu poklesnúť až o 40 %. Ak máš skúškové obdobie, mal by si preto dbať práve na dostatok oddychu.

Chceš mať dobrú náladu po celý deň, aj keď je vonku sychravo? Môžeš ju mať, ak si dopraješ odporúčaných 7 hodín oddychu. Spánok je totiž najlepším prírodným antidepresívom. Ak ho zanedbáš, tak ver tomu, že za nejaký čas to pocítiš na svojom psychickom stave. Budeš sa cítiť podráždenejší a vystresovanejší. Odtiaľ je len krok k pocitom úzkosti a depresie.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: unsplash.com

Spánok ti pomôže aj v pracovnom kolotoči. V práci budeš nielen výkonnejší, ale budeš hýriť nápadmi a kreativitou. Naopak, menej ako 6 hodín spánku zvýši riziká chýb v dôsledku tvojej menšej sústredenosti a pomalším reflexom. Rapídne sa tak zvyšuje riziko nehody pri riadení dopravného prostriedku. Práve preto sa vodiči diaľkových autobusov pri ceste na dovolenku striedajú. Posledná a veľmi dôležitá vec hlavne pre mužov, je sexuálna výkonnosť, ktorú práve dostatok spánku podporuje.

zdroj: cnn.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech