Príbeh Nike: Tenisky predával z kufra auta, využil úchvatnú moc odvážnej vízie a vybudoval značku, ktorú pozná každý

  • „Just do it“ je dnes slávny slogan svetoznámej značky Nike
  • Jej zakladatelia začali pôvodne s predajom japonskej obuvi
  • Aký je príbeh vzniku jednej z najúspešnejších značiek na svete?
nike
Phil Knight a Bill Bowerman, Business Casual/Reprofoto a Unsplash/Haithem Ferdi
  • „Just do it“ je dnes slávny slogan svetoznámej značky Nike
  • Jej zakladatelia začali pôvodne s predajom japonskej obuvi
  • Aký je príbeh vzniku jednej z najúspešnejších značiek na svete?

Nike je v súčasnosti jedna z najväčších a najpopulárnejších spoločností v oblasti športovej obuvi a oblečenia. Jej popularita každým dňom neustále rastie.

Celý príbeh spoločnosti Nike začal tým, že mladý vysokoškolský bežec hľadal pohodlnú obuv, ktorá mu zabezpečí kvalitné spojenie medzi dizajnom a rýchlosťou.

Bežec s hlavou obchodníka

Spoluzakladateľ spoločnosti Nike, Inc., je v súčasnosti považovaný za „najmocnejšiu osobu v športovej oblasti“, ako uvádza portál The Famous People.

Ako vysokoškolák bol Phil Knight veľmi zmätený ohľadom svojej budúcnosti a vyskúšal si prácu v rôznych oblastiach, až kým si uvedomil, čomu sa chce vlastne venovať.

zdroj: YouTube/Alux.com/Reprofoto

Na univerzite v Oregone, kde študoval Knight žurnalistiku, bol jeho koníčkom beh na stredné trate. Práve tam sa zoznámil aj s budúcim spoluzakladateľom spoločnosti Nike Billom Bowermanom, ktorý bol v tej dobe jeho trénerom.

Keďže Knight nemal jasno, čomu sa chce venovať, po skončení univerzity sa prihlásil na stáž na univerzite Stanford, kde sa mu podarilo získať titul MBA, ktorý mu určil trajektóriu jeho budúcnosti.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: The Famous People, Start Business Journey, The Street, Interesting Engineering

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie