Príbeh zakladateľa Dropboxu: Startup, ktorý chcel zničiť samotný Steve Jobs

  • História dnes už legendárnej cloudovej služby Dropbox sa začala písať v roku 2007
  • Za jej vznikom stojí obyčajný USB kľúč, ktorý spôsobil svojmu majiteľovi Drewovi Houstonovi mnohé nepríjemnosti
  • Dnes je firma na vrchole a jej majiteľ zamestnáva viac ako tisícku ľudí
dropbox
facebook.com
  • História dnes už legendárnej cloudovej služby Dropbox sa začala písať v roku 2007
  • Za jej vznikom stojí obyčajný USB kľúč, ktorý spôsobil svojmu majiteľovi Drewovi Houstonovi mnohé nepríjemnosti
  • Dnes je firma na vrchole a jej majiteľ zamestnáva viac ako tisícku ľudí

Dnes 34-ročný Drew Houston si lieta v oblakoch a jeho firma Dropbox sa chystá vstúpiť na burzu. K dokonalému biznisu však viedla tŕnistá cesta a nádejný podnikateľ si musel prejsť mnohými skúškami. Nielenže sa musel potýkať s mnohými odmietnutiami, ale po krku mu šiel aj Steve Jobs, ktorý chcel jeho firmu kúpiť.

Zakladatelia online biznisov sú ľudia, ktorí majú jednu spoločnú črtu, a to lásku k počítačom a moderným technológiám. Inak to nebolo ani v prípade Drewa. Ten pričuchol k čaru programovania už vo veku 5 rokov. Narozdiel od mnohých mal však v sebe okrem talentu na písanie riadkov kódu ešte jednu silnú stránku, ktorá mnohým chýba –- odvahu podnikať. Myšlienky na vlastný biznis sa s ním ťahali už od teenagerského veku.

Prvé podnikanie zrealizoval na Massachusettskej technickej univerzite. Práve tu spojil sily so svojím profesorom a spoločne vytvorili firmu, ktorá mala úspešne pripravovať vystrašených študentov na prijímačky na vysoké školy. Po tom, čo ukončil strednú školu, mu už nič nebránilo prihlásiť svoju firmu do startup akcelerátora, ktorý by ju v prípade úspechu mohol vystreliť ku hviezdam. Ako to však už býva zvykom, na prvýkrát sa mu nepodarilo uspieť a jeho nápad bol odmietnutý. Toto bolo dva roky pred založením Dropboxu.

Po tomto neúspechu chvíľku tápal a nevedel ako ďalej. Vďaka svojej kreatívnej mysli mu nápad na podnikanie spadol priamo do lona – počas cesty autobusom z Bostonu do New Yorku. Za všetko mohol USB kľúč, ktorý Drew v ten deň ako naschvál zabudol u seba doma. K súborom sa tak nemohol dostať. Zmocnila sa ho bezmocnosť a hnev. Jeho frustrácia narástla do takých rozmerov, až si povedal, že toto bolo poslednýkrát, čo sa mu podobná vec stala.

Vo dvoch sa to ťahá lepšie

Len čo mal trošku času, pustil sa do práce. Riadky kódu pribúdali a sám autor nevedel, aký bude vlastne výsledok jeho snaženia. Každopádne sa so svojím pokusom opäť rozhodol skúsiť šťastie v rovnakom akcelerátore ako v prípade prvého pokusu. Paul Graham, zakladateľ akcelerátora Y Combinator, bol na druhýkrát ústretovejší a nápad ho zaujal. Stále tu však čosi chýbalo. Touto chýbajúcou časťou bol spoluzakladateľ. Ale prečo?

Startupy prinášajú obrovské nadšenie a na druhej strane sklamania. Tento emocionálny kolotoč je lepšie rozdeliť na plecia viacerých ľudí, ktorí to takto lepšie zvládnu. Toto želanie sa Drewovi splnilo a na jeho videoukážku zareagoval Arash Ferdowsi, ktorý študoval na Massachusettskej technickej univerzite, podobne ako Drew. Kvôli Dropboxu ju však opustil. „Pripomínalo mi to svadbu po prvom alebo druhom rande,“ nechal sa počuť v rozhovore Drew.

Silná dvojka tak smelo vstúpila do akcelerátora. Následne sa všetko zbehlo veľmi rýchlo. K rozletu prispela finančná injekcia od investičnej firmy Sequoia Capital, ktorá od svojho vzniku v roku 1972 investovala do mnohých úspešných spoločností. Medzi tie najznámejšie patria Google, PayPal, Apple či YouTube. Do startupu investovali takmer milión eur. Rok trvala príprava, aby bolo všetko dokonalé a v roku 2008 bola služba oficiálne spustená.

Firma sa rozbehla pomerne rýchlo aj vďaka využitiu originálnej a agresívnej reklamy vo forme videí. Tie zaujali a firma smerovala ku hviezdam. Úspech bol taký rýchly, že vzbudil pozornosť samotného Steva Jobsa, ktorý sa so zakladateľmi stretol a ponúkol im obchod. Apple firmu kúpi a oni budú zasypaní peniazmi. Po odmietavej reakcii im nepriamo naznačil, že ich bude nútený zlikvidovať, čo sa mu, samozrejme, nepodarilo. Tento rok bude pre firmu zlomový, pretože sa chystá vstúpiť na burzu. Záujem investorov bude určité veľký a Dropbox sa bude naďalej utešene rozvíjať.

zdroj: businessinsider.com , wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech