ŠTÚDIA: Na tento vitamín sa zabudlo. Podporuje imunitu a dokáže bojovať proti COVID-19
Pribudlo 396 nakazených a desiatky úmrtí. Čakal som, že bude z toho humbuk, komentuje nákup Sputnika V Matovič
Zakladateľ Pokecu Milan Dubec ponúkol štátu očkovací web zadarmo. Matovič mu odpovedal komentárom na Facebooku
Príbeh značky Converse: Legendárne tenisky s gumenou podrážkou sú na svete už viac ako 100 rokov
- Kto by nepoznal značku Converse? Výrobcu tenisiek, ktorých dizajn sa za celé roky takmer nezmenil, a ktoré vidno na nohách mnohých celebrít a vo videoklipoch?
- Niekto ich miluje, niekomu sa zdá ich dizajn a pohodlnosť na amatérskej úrovni
- Za všetko však hovoria čísla predajov a tie sú stále vysoké
- Kto by nepoznal značku Converse? Výrobcu tenisiek, ktorých dizajn sa za celé roky takmer nezmenil, a ktoré vidno na nohách mnohých celebrít a vo videoklipoch?
- Niekto ich miluje, niekomu sa zdá ich dizajn a pohodlnosť na amatérskej úrovni
- Za všetko však hovoria čísla predajov a tie sú stále vysoké
Americká značka obuvi je pevne zapísaná do histórie. Jej popularita neupadá, práve naopak. Vznikla v roku 1908, čo je už viac ako sto rokov do minulosti. Za jej vznikom stál sympatický fúzatý chlapík Marquis Mills Converse. Ten sa do podnikania nehrnul a šiel na to opačne. S podnikaním počkal až do stredného veku. Málokedy sa stane, že podnikať začne človek až vo veku 47 rokov. Converse Rubber Shoe Company bola teda na svete a už zo začiatku sa venovala výrobe kvalitnej gumenej obuvi.
V roku 1915 pridali do svojej ponuky špeciálnu tenisovú obuv. O dva roky neskôr sa rozhodli začať obúvať aj basketbalistov a vytvorili ich celosvetovo známe Converse All-Star tenisky. Práve tie sú extrémne populárne dodnes a zároveň najpredávanejšie basketbalové tenisky na svete. Ich patrónom sa stal vtedajší basketbalista a predajca Chuck Taylor. V roku 1932 sa jeho podpis objavil aj na nášivke na boku topánky. Chuck bol pevnou súčasťou značky až do svojej smrti v roku 1969.
Po raste prichádza pád a presne takáto budúcnosť čakala aj túto firmu. Totiž spoliehali sa na Converse All-Star sériu natoľko, že nerozširovali svoju ponuku a nesledovali konkurenciu. V roku 1980 sa celou Amerikou prehnala pomerne významná ekonomická kríza, ktorá dovtedy úspešnou firmou pekne zatriasla. Od roku 1990 predaje každoročne klesali a dlh firmy narastal. V roku 2001 prišlo rozhodnutie – vyhlásenie bankrotu.
Totálny koniec však nikdy neprišiel. Práva na ochrannú známku získala dvojica Marsden Carson a Bill Simon. Títo so sebou stiahli peknú kôpku investorov a značku vzkriesili. Na Converse si robila zálusk aj firma Nike, ktorá ju v roku 2003 odkúpila za 263 miliónov eur. V roku 2005 sa práve vďaka Nike začala písať nová éra firmy.
Ikona sa znovuzrodila. V roku 2013 sa začalo budovať nové hlavné sídlo v Bostone, ktoré je od roku 2015 plne funkčné. Presne v tomto roku sa objavila Chuck Taylor II edícia tenisiek – nástupca Converse All-Star. Značka spolupracovala aj s mnohými celebritami na špeciálnych edíciách obuvi. Medzi nimi sú prevažne drsní rockeri ako AC/DC, Metallica, Ozzy Osbourne a dokonca aj taký Super Mário s vlastnou edíciou.
Edícia tenisiek s názvom 1 Hund(RED) mala ušľachtilejší cieľ. A 15 % zo zisku z predaja putovalo na kampaň prevencie HIV. Stovky známych umelcov sveta sa podieľali na tvorbe dizajnov pre túto limitovanú edíciu. Dnes veľmi úspešná značka stále prichádza s novými edíciami svojich legendárnych tenisiek, ktoré sú zamerané hlavne na mladých ľudí. Vidno ju na nohách blogeriek, speváčok či hercov a svoju cestu ani zďaleka neskončila. V súčasnosti je hodnota značky stanovená približne na 500 miliónov dolárov.
Zdroj: successstory.com , youtube.com