Profesionálny grafiťák Igor: Asi len medvedie mláďatá sa páčia všetkým

  • Igor a Peter, to je dvojica, ktorá stála za unikátnou kampaňou Audi na nový model Q2. Do rúk dostali obrovskú bielu plochu, jednu zdvíhaciu plošinu a vo výške 30 metrov nad zemou celý týždeň tvorili dielo, aké na Slovensku nemá obdoby.
titulka
  • Igor a Peter, to je dvojica, ktorá stála za unikátnou kampaňou Audi na nový model Q2. Do rúk dostali obrovskú bielu plochu, jednu zdvíhaciu plošinu a vo výške 30 metrov nad zemou celý týždeň tvorili dielo, aké na Slovensku nemá obdoby.

 

Ahoj Igor, tvoje veľdielo ohromilo celú Bratislavu, aké ohlasy prichádzali z tvojho okolia? 

Ahoj Martin, zatiaľ samé pozitívne ohlasy, už počas realizácie ľudia trúbili a tešili sa, že sa niečo také deje.

Konečný výsledok je fakt obrovský, koľko času vám dokopy celý projekt “zjedol”?

Áno, je to obrovské, 144 metrov štvorcových (9x16m) vo výške asi 30 metrov. Realizácia trvala až 7 dní. Vysoký vietor alebo dážď neumožňoval vždy pracovať na vysokozdvižnej plošine. Realizácii prechádzala cca. dvojtýždenná komunikácia a príprava v spolupráci s agentúrou.

14917043_1332218070121728_4039068927755643825_o-2

Na wideboarde si vyobrazil nový počin Audi – model Q2. Čo si o tomto autíčku myslíš?

Vyzerá pekne, mladistvo, športovo, technicky tiež bude na výbornej úrovni, takéto SUV “crossoverko” sa istotne na naše cesty zíde.

14956046_1335013453175523_5676939678077214111_n

Ako vnímaš snahu Audi poňať celú kampaň okolo auta takýmto spôsobom, oproti povedzme tradičnejšiemu marketingu? 

Vnímam to pozitívne, presadiť v rámci zaužívaných marketingových spôsobov takúto realizáciu si vyžaduje dávku odvahy na strane marketingových manažérov a veľa musí byť mnohokrát schvaľované zhora. Ako si sám spomínal, grafitti sprevádzajú predsudky, a preto je dobré, že práve silná spoločnosť ako Audi ide týmto smerom. Konkrétne táto plocha je dobre viditeľná, a je preto inšpiráciou pre marketingových kreatívcov a našou vizitkou flexibility, know-how a skúseností.

Je toto celé ďalší malý krok, aby ľudia začali vnímať grafitti ako skutočné umenie? Alebo tam určité predsudky vždy budú?

Graffiti vzniká na ulici, bez opýtania si častokrát berie verejný priestor do vlastných rúk. S prihliadnutím na tento fakt si myslím, že vždy budú v spoločnosti existovať určité predsudky. Predsudok je vytváranie predčasného úsudku alebo názoru bez poznania celej podstaty veci. Názory ľudí sa dajú výborným spôsobom odsledovať práve napríklad pri maľbe na ulici. Ľudia chodia okolo a sami vyslovujú svoj názor. Ten nikdy nie je iba pozitívny, tak ako nie je jednotný názor na nič v dnešnom komplexnom svete. Možno snáď šantiace sa medvedie mláďatá sa páčia všetkým.

14713756_1327258020617733_8700708113272391926_n

Bojuješ sám s predsudkami, keď ľuďom hovoríš, čo robíš?

Nie, vôbec, predsudky rýchlo prekuknem a nevšímam si ich. Niektorí ľudia investujú príliš veľa energie do negativity.

Ako sa vlastne človek stane “profesionálnym grafiťákom”? Väčšina ľudí si predsa len predstaví ilegálne maľovanie stien a vlakov..

Tak ako všade vo svete, aj u nás vznikol dopyt po takejto dekorácii rozličných plôch, graffiti už nie sú vnímané iba ako jednostranná záležitosť. Veľkoplošná maľba sprejom je dobrou alternatívou pre ľudí, ktorí chcú zmeniť svoje súkromné, pracovné alebo reklamné priestory. Častokrát spolupracujeme s rôznymi kreatívcami, creative managermi, art directormi, architektami alebo interiérovými či exteriérovými dizajnérmi. Máme dobré priestorové, estetické a farebné vnímanie, a preto sme legitímnymi partnermi v takýchto projektoch. A tam kde je dopyt, prichádza ponuka.

Kde sa človek môže o tebe dozvedieť viac, resp. pozrieť si tvoje ďalšie počiny? Alebo je to vzhľadom na povahu tvojej práce nemožné? Človek si ťa len tak nevygoogli.. :)

Naša stránka je momentálne “under reconstruction”, ale naše počiny budú k zhliadnutiu napríklad na výstave Coneco 2017.

Aký najzaujímavejší zážitok máš vo svojom obore za sebou?

Vtipný zážitok zo zakázkového maľovania sa mi pripomína z jednej zakázky pre STV, kde sme vytvárali kulisy ulice. Pri výmene vrátnikov nechali neuviazaného strážneho psa. Ten nás pri obiehaní pozemku znadal a rozbehol sa na nás. Kolega sa stihol skryť do auta, ale ja som musel vyliezť na jednu kulisu, konkrétne sadrokartónovú kulisu komína pece alebo niečo v takom tvare a pes na mňa dobrých pár minút vyskakoval a snažil sa ma z tej konštrukcie striasť na zem, zatiaľ čo som sa ja snažil odstrašovať ho sprejom. Konštrukcia dokonca jemne povolila a ja som sa prepadol nižšie ku psovi. Vrátnik o chvíľu veľmi ležérnym spôsobom zavolal psa k nohe. Celá tá scénka musela byť tragikomická.

14917061_1332218066788395_6100622496717252231_o

Vďaka za rozhovor :)

Nemáš za čo, rado sa stalo. Zdravím všetkých, ktorí sa podieľali na projekte.

zdroj fotografií: Facebook/ Audi Slovensko

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá