Programátor bez rúk vyvíja on-line hru Warlocks len svojimi nohami.

  • Max Strzelecki sa síce narodil bez rúk, avšak ani to ho neodradilo od sna stať sa programátorom hier. Používa na to výlučne svoje nohy, ktorými ovláda klasickú myš a klávesnicu. V súčasnosti pracuje na magical action-platformer s názvom Warlocks, ktorá na Kickstartery získala funding $25,000 menej než 48 hodín pred ukončením.
image_1424793666.png
  • Max Strzelecki sa síce narodil bez rúk, avšak ani to ho neodradilo od sna stať sa programátorom hier. Používa na to výlučne svoje nohy, ktorými ovláda klasickú myš a klávesnicu. V súčasnosti pracuje na magical action-platformer s názvom Warlocks, ktorá na Kickstartery získala funding $25,000 menej než 48 hodín pred ukončením.

 

Maxova vášeň pre programovanie je očividná. Žije bežným životom a neznáša, keď ho ľudia považujú za odlišného. Myšlienka na ľudí, ktorí považujú jeho schopnosť programovať za „cool“ ho necháva chladným. Pre neho je to úplne normálne. Podľa jeho slov má väčšina ľudí tendenciu myslieť týmto spôsobom. „Si cool, ja by som to nikdy nezvládol.“ Na takéto narážky Max zvyčajne odpovedá: „Áno, nezvládol by si to pretože si jednoducho netrénoval 20 rokov programovať nohami. Ja áno.“

 

 

Projekt hry Warlocks bol inšpirovaný indie sci-fi senzáciou Risk of Rain, víťazom „Najlepšej študentskej hry“ na minuloročnom Independent Games Festival. Warlock je 8-bitová explózia magických síl, boja a strašidelných dark shadowy enemies. „Začali sme s versus módom, ktorý pripomínal malú cool fighting game mágov. K tomu sme neskôr pridali príbeh a kampane.“

 

21 ročný Max sa k tomuto projektu dostal, keď ho požiadal o pomoc Dushan Chaciej, ďalší vývojár hier. „Warlocks je niečo ako sequel na jeho malú hru, ktorú robil na istom Game Jam. Chcel do toho projektu viac ľudí, aby to fungovalo a tak ma kontaktoval. Ponúkol mi miesto a tak sme začali spolupracovať.“

 

Max sa k programovaniu dostal po prvý krát, keď mal 10 rokov. Inšpiroval ho rodinný priateľ, ktorý bol ako inak profesionálny programátor. Od tej chvíle sa svojpomocne učil takmer všetko sám. Študuje IT na univerzite, ale je jasné, že tam, kde je teraz sa dostal v podstate svojpomocne.

 

 

„Začal som v 10tich a pracoval som skutočne tvrdo aby som sa to naučil. Zo začiatku to bolo ťažké, dostať sa do toho zabralo nejaký čas. Mal som viacero rozličných malých sólo projektov – niektoré som dokončil, iné nie. Ale Warlocks je prvý veľký projekt.“

 

V škole ho jeho postihnutie nijak zvlášť neobmedzovalo. Nikdy sa však reálne nenašla príčina jeho stavu. „Príčinu hľadali všade, no aj tak na nič neprišli. Je to jednoducho niečo, s čím som sa narodil a tak som sa na to adaptoval a využíval naplno ostatné časti tela. Nikdy to nebol problém, využívam normálne vybavenie. Mimo môjho postihnutia som úplne normálny chalan.“

 

 

Pri otázke, či aj sám hrával hry odpovedal, že je „PC master-race guy. Som zanietený hráč Dota 2, hrám ju často a nedávno som k tomu pridal aj Counter-Strike: Global Offensive. Takže hrávam celkom dosť.“ Aj pri tejto zábavke používa klasickú klávesnicu a myš. Pri poznámke na to, že musím mať naozaj zbehlé prsty na nohách, keď hráva fast-paced first-person strieľačku akou je CS, Max so smiechom odpovedá: „Ani neviem, nenapadlo ma ich porovnávať.“

 

V blízkej budúcnosti má Max v pláne porting hry na Wii U, aby posunuli cieľ, ktorý už dosiahli. V pláne je aj PlayStation 4 a Xbox One, avšak to ho momentálne nijako zvlášť netrápi. „Teraz pracujeme na tomto projekte s Unity engine. Nie je to však žiaden big deal.“

 

 

Podľa jeho slov je najväčším problémom, ktorému momentálne čelí zabezpečenie hladkého chodu pre každú platformu a udržanie ownerov platforiem, najmä Sony, šťastnými.

Bez ohľadu na to, či bola Kickstarter kampaň úspech alebo nie, Max hovorí, že Warlocks bude pokračovať: „Možno nie vo formáte so všetkými features, aké by sme chceli, no aj tak sa to spraví.“

 

Pri otázke, či si myslí, že by jeho postihnutie mohlo byť bariérou pre potenciálnu prácu vo veľkom development štúdiu v Poľsku odpovedá: „Nie, nemyslím si to. Ak by to bol pre developerov problém, v prvom rade by som s nimi vôbec nechcel pracovať.“

 

 

Zdroj: venturebeat.com

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá