Radka a Miloš založili v centre Košíc unikátny biznis. Tradičnej pochúťke dali moderný šmrnc
- Nový podnik v metropole východu
- Radka a Miloš priniesli do Košíc domáce nadýchané šišky

- Nový podnik v metropole východu
- Radka a Miloš priniesli do Košíc domáce nadýchané šišky
V Košiciach vyrástla nová prevádzka, ktorá okamžite zaujala milovníkov sladkého. Manželia Radka a Miloš priniesli do mesta domáce nadýchané šišky s rôznymi náplňami. Či už máš chuť na klasiku s džemom, alebo na šišku s krémom, určite si tu prídeš na svoje.
Nová prevádzka Cotto prináša do mesta čerstvý vietor v podobe tradičných chutí kombinovaných s moderným prevedením. Cotto sa nachádza na Alžbetinej ulici v blízkosti Dómu svätej Alžbety a je otvorená každý deň od 10.00 do 18.00.
V tomto článku nám Radka a Miloš prezradili, aké boli ich podnikateľské začiatky a tiež to, ako v Košiciach vznikajú domáce plnené šišky. Manželia svoju vášeň pre sladké objavili už dávnejšie, no k otvoreniu vlastnej prevádzky ich priviedla túžba priniesť do Košíc niečo, čo tu doteraz chýbalo.
Začiatky podnikania
Ako hovoria Radka a Miloš, podnikanie bolo ich dlhodobým snom. Spoločne hľadali niečo, čo bude oboch napĺňať a zároveň osloví aj ľudí. „Vnímali sme, že na lokálnych trhoch chýba špecializovaná prevádzka, ktorá by sa venovala výhradne čerstvým, ručne robeným šiškám s rôznymi plnkami. Napadlo nám priniesť tento tradičný dezert v novom, zaujímavejšom prevedení. Tak sa zrodila naša myšlienka,“ povedali pre Startitup manželia Frankovci.
Podnikať v druhom najväčšom meste na Slovensku bolo pre manželov úplne prirodzené, keďže obaja v Košiciach študovali a mesto si obľúbili pre jeho výnimočnú atmosféru. „V meste je mnoho kaviarní a cukrární, ktoré ponúkajú rôzne sladkosti. Avšak špecializovaná prevádzka, ktorá by sa venovala výhradne domácim šiškám s takouto rozmanitosťou plniek, nám tu chýbala. Chceli sme priniesť niečo nové a zároveň nadviazať na tradičnú chuť domácich šišiek, ale v modernom šate.“
Spolupráca s lokálnymi dodávateľmi
V začiatkoch podnikania sa manželia Frankovci stretli s viacerými výzvami, pričom jednou z najnáročnejších bola práve oblasť surovín. Keďže si zakladajú na čerstvosti a kvalite, výber spoľahlivých dodávateľov si vyžadoval veľkú dávku trpezlivosti a dôslednosti.
Prioritou sa pre nich stalo aj nadväzovanie spolupráce s lokálnymi producentmi. Rozhodili sa preto osloviť miestnu pražiareň výberovej kávy. „Samozrejme, ako nový podnik sa momentálne sústredíme na efektívny marketing, keďže sa chceme dostať do povedomia ľudí, predstaviť im našu ponuku a vybudovať si stálu klientelu.“
Zmena DPH sa nevyhla ani tomuto podniku a jej vplyv pocítili aj Radka a Miloš. Napriek tomu sa snažili, aby zvýšenie cien čo najmenej ovplyvnilo ich zákazníkov. „Áno, zmenu DPH, samozrejme, cítime. Snažili sme sa minimalizovať vplyv na našich zákazníkov, ale zároveň je naším cieľom udržať si konkurencieschopné ceny a zachovať kvalitu našich produktov,“ povedali.
Na podnikaní ich najviac teší možnosť prinášať ľuďom drobné radosti do bežných dní. Radosť im robí aj budovanie vzťahov so stálymi zákazníkmi a vytváranie príjemnej domácej atmosféry v podniku. Aj keď je podnikanie najmä v začiatkoch náročné a vyčerpávajúce, stále v nich prevládajú pozitívna energia a nadšenie z toho, čo robia. „Pre nás je skvelý pocit tvoriť niečo, čo ľuďom prináša malú radosť do ich dňa.“
View this post on Instagram
Domáce, nadýchané, plnené šišky
Ako sme spomínali vyššie, Radka a Miloš svojím podnikaním do Košíc priniesli domáce plnené šišky. „Všetko začína prípravou kysnutého cesta. Dôležité je správne primiešať ingrediencie a precízne vymiesiť cesto, aby bolo hladké a elastické. Receptúru máme vlastnú, ktorú sme si vyladili tak, aby naše šišky boli nadýchané a vláčne. Naše náplne si pripravujeme sami z kvalitných surovín. Snažíme sa v čo najväčšej miere uprednostňovať slovenské suroviny,“ povedali manželia pre Startitup.
View this post on Instagram
„Dbáme na to, aby ponuka našich domácich šišiek bola pestrá a uspokojila tak rôzne chute zákazníkov.“ V ponuke majú klasické šišky z džemom, ale aj krémové príchute ako napríklad nugát, vanilku, pistáciu či čokoládu. Ponuku po čase obohacujú o nové chute. „Medzi našu najpredávanejšiu šišku patrí jednoznačne pistáciová.“
Okrem šišiek zákazníkom ponúkajú aj výberovú kávu, zákusky a slané plnené croissanty. „Názov Cotto nás vystihuje. Je to proces pečenia a praženia. Tento význam sme zakomponovali aj do vizuálnej identity. Kávové zrno v písmene „o“ predstavuje výberovú kávu a symbol na vrchu písmena „t“ znázorňuje vrch valčeka na cesto, ktorý odkazuje na výrobu domácich nadýchaných šišiek,“ povedali manželia.
Trend zdravého stravovania sa v súčasnosti čoraz výraznejšie presadzuje v spoločnosti. Manželia Frankovi, výrobcovia šišiek, tento vývoj vnímajú skôr ako výzvu na zachovanie tradície. Hoci si uvedomujú význam zdravého životného štýlu, ich prioritou zostáva ponúkať poctivé domáce šišky určené najmä ako príležitostná sladká odmena či maškrta.
Manželia Frankovci na záver mladým podnikateľom odkazujú, že gastro je krásne, ale aj veľmi náročné odvetvie, ktoré si vyžaduje veľa úsilia. „Keďže v konkurenčnom prostredí je dôležité odlíšiť sa, odporúčali by sme im, aby sa nebáli byť originálni a hľadali svoju jedinečnú ponuku. Nech si nájdu svoju ‚špecialitu‘ alebo unikátny prístup, ktorý ich odlíši od ostatných. A nech venujú pozornosť svojim zákazníkom a reagujú na ich spätnú väzbu.“
Čítajte viac z kategórie: Food biznis
Zdroj: Instagram/Cotto