Reklama spoločnosti Hyundai pobúrila vegánov, zahrala im na tenkú strunu

  • Automobilka Hyundai pravdepodobne príde o množstvo zákazníkov, ktorí nejedia mäso. Svedčia o tom nahnevané komentáre na sociálnych sieťach
  • Za všetko môže jedna jediná reklama, ktorú odvysielali počas včerajšieho Super Bowlu. Tá vyvolala obrovský odpor vegánov
reklama
zdroj: youtube
  • Automobilka Hyundai pravdepodobne príde o množstvo zákazníkov, ktorí nejedia mäso. Svedčia o tom nahnevané komentáre na sociálnych sieťach
  • Za všetko môže jedna jediná reklama, ktorú odvysielali počas včerajšieho Super Bowlu. Tá vyvolala obrovský odpor vegánov

Automobilka Hyundai predstavila ako jedna z mnohých spoločností počas finálneho zápasu v americkom futbale svoju vlastnú reklamu. Na rozdiel od reklamy s Andy Warholom, ktorú predstavila spoločnosť Burger King bola reklama automobilky poriadne kontroverzná, pretože si urobila dobrý deň z vegánov, ktorí sú veľmi citliví na takéto žartíky.

reklama

O čo v reklame ide? O výťah plný ľudí a jeho operátora, ktorý ich rozváža na jednotlivé poschodia, na ktorých sa odohráva vždy iná aktivita. Na jednom poschodí je zubár, na ďalšom prebieha súdny proces a na inom je zasa vegánska párty. Každú túto aktivitu však tvorcovia poňali dosť humorne a robia si z nej dobrý deň. Podobne si to zlízli aj vegáni. Na poschodí s nápisom vegánska párty večera sa operátor výťahu posmešne pýta, či majú vegánske párty vôbec nejaký zmysel. Následne sa v reklame ukáže žena, ktorá drží v ruke namiesto mäsa akúsi alternatívu v podobe zeleninového mäsa. Kamera sa následne zameria na manželský párik, kde žena kričí od nadšenia, ale muž sa iba znechutene zatvári.

Pár sekundová scénka zameraná na vegánov vzbudila búrlivú odozvu

Množstvo ľudí reklamu ocenilo, pretože bola naozaj humorne prevedená. Reklama bola na YouTube zavesená už 29. januára. Odvtedy ju videlo viac ako 25 miliónov ľudí. Mnohí ju považujú za fantastickú a u nikoho ďalšieho nevzbudila také ostré reakcie ako práve u vegánov.


Do celej situácie sa dokonca zapojila aj ochranárska organizácia PETA, ktorá napísala komentár priamo na profil automobilky na Twitteri. „Namiesto nákupu automobilov od ľudí so zastaranými víziami, navrhujeme kupovať vegánske smart vozidlo od spoločnosti Mercedes,“ hovorí sa v tweete.

Podobné búrlivé reakcie sa začali množiť okamžite po tom, čo bola reklama odvysielaná počas včerajšieho Super Bowlu. Vegáni začali vojenské ťaženie proti automobilke. Na druhú stranu množstvo mäsožravcov si začalo robiť z vegánov dobrý deň, a tak to vlastne nie je vôbec prekvapujúce. V automobilke si však určite uvedomujú, že negatívna reklama je tou najlepšou reklamou.

zdroj: dailymail.co.uk