Ecocapsule interiér, exteriér
Ecocapsule
Ecocapsule interiér, exteriér
Ecocapsule

ROZHOVOR: Slováci predávajú jedinečné Ecocapsule aj v USA, idú na dračku. Lacnejší model si môžeš dovoliť aj ty

  • Projekt Ecocapsule je na trhu už niekoľko rokov, no pokles záujmu oň nenastal
  • Jedinečnú ekologickú formu bývania si môžeš zakúpiť už za 79 900 eur a odísť s ňou na akékoľvek miesto sveta
  • Vďaka pandémii spoločnosť predstavila aj svoju home-office verziu, ktorá je podstatne lacnejšia
  • Projekt Ecocapsule je na trhu už niekoľko rokov, no pokles záujmu oň nenastal
  • Jedinečnú ekologickú formu bývania si môžeš zakúpiť už za 79 900 eur a odísť s ňou na akékoľvek miesto sveta
  • Vďaka pandémii spoločnosť predstavila aj svoju home-office verziu, ktorá je podstatne lacnejšia

Ekologický projekt, ktorý ti zabezpečí strechu nad hlavou, energetickú samostatnosť, čistý priestor, jednoduchý dizajn a všetko, čo potrebuješ len na pár metroch, vyzerá aj v dnešnej dobe futuristicky.

Známa Ecocapsule však pokračuje vo svojom vývoji, plánuje nové obchodné modely a koronakríza sa jej sotva dotkla.

Cieľovou skupinou sú arabské krajiny a západná Európa. V nadchádzajúcich plánoch chcú ísť ešte ďalej. Cudzí im nie je ani Hollywood, kde jeden z výtvorov vlastní herečka Susan Sarandon.

Napriek tomu, že autori uvažujú, ako sprístupniť Ecocapsule širšej verejnosti prostredníctvom nižšej ceny, je úplne jasné, že toto nie je produkt pre každého.

Viac nám o plánoch a momentálnej situácii prezradil founder projektu a dizajnový riaditeľ Tomáš Žáček.

  • Z čoho projekt financovali
  • Čím sa nová verzia SPACE líši od prvotnej, o koľko je lacnejšia
  • Prečo by mal Slovák siahnuť po niektorom z modelov

Od jej launchu ubehli štyri roky. Je o ňu stále záujem?

Záujem určite pretrváva, navyše na 2021 a 2022 chystáme úplne nové obchodné modely, ktoré majú za cieľ výrazne zvýšiť záujem o Ecocapsule, a to najmä v B2B segmente.

To, ako budú konkrétne vyzerať, zatiaľ neprezradíme. Keď ich spustíme, dozviete sa o nich z našej webstránky, a samozrejme, budeme informovať médiá.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ecocapsule.sk (@ecocapsule.sk)

Museli ste si v začiatkoch brať úver na rozbeh projektu? Alebo ako ste ho financovali?

Ako startup sme prešli štandardným procesom financovania, teda niekoľkými kolami investícií od investorov, ktorí veria nášmu produktu a vízii. To sa úspešne podarilo, čiže sme si zvolili klasickú cestu a úver sme si na financovanie projektu brať nemuseli. Ecocapsule má úspech v celom svete, preto bol potenciál projektu jasný aj investorom.

Ecocapsule ORIGINAL exteriér
zdroj: Ecocapsule

Prvé Ecocapsule stáli 79 900 eur, v roku 2020 ste predstavili lacnejšiu verziu. Čo vás k tomu viedlo?

K vývoju novinky nás okrem iného inšpirovali dopyty potenciálnych zákazníkov po variabilnej a cenovo dostupnejšej verzii. Zároveň sme chceli na trh priniesť nový produkt, keďže prvá, limitovaná séria, sa postupne vypredáva.

SPACE by Ecocapsule sa od Ecocapsule ORGINAL líši tým, že má užšiu základnú výbavu, bočný solárny panel namiesto solárnej strechy a veternej turbíny a predpokladá sa jej zapojenie do siete v prípade obmedzených zdrojov zelenej energie.

Ecocapsule ORIGINAL interiér
zdroj: Ecocapsule

Čo v nej záujemca, ktorý pozná ORIGINAL, nenájde?

Je najmä jednoduchšie vybavená. Hlavným rozdielom, ktorý samozrejme znížil aj cenu tohto produktu, je, že oproti originálnej kapsule základná verzia SPACE nemá ani kúpeľňu, ani kuchyňu. Je určená skôr ako doplnok k originálnej Ecocapsule pre zvýšenie jej obytnej kapacity.

Ecocapsule SPACE interiér
zdroj: Ecocapsule

Je teda určená pre dokúpenie k prvému modelu, alebo sa dá využívať aj samostatne?

Táto základná verzia môže skvele poslúžiť ako dodatok ku kamennému domu či chalupe, ako plne energeticky sebestačná extra hosťovská izba na záhrade, ako už spomínaný mother-daughter koncept v spojení s originálnou Ecocapsule, ako home-office, prípadne ako ťahák pre firmy na marketingové účely. Jej využitie je široké, záleží to len od záujemcu.

Môžu si vaši zákazníci vybrať rôznu výbavu a funkcie kapsuly?

Áno, určite, ponúkame customizáciu, teda prispôsobenie interiéru kapsule individuálnym požiadavkám zákazníka. Môžete mať verziu „ordinácia“, plne vybavený home-office pre 2 osoby (aj s kúpeľňou a kuchynkou), dá sa upraviť na malú predajnú jednotku, a podobne. Všetko závisí na zákazníkovej predstave.

Čo v Ecocapsule považujete za najväčší úspech od spustenia jej predaja?

Okrem toho, že úspešne dopredávame prvú sériu, je bezpochyby najväčším úspechom naša účasť na preslávenom dizajnovom festivale NYCxDESIGN v 2019, tiež video, ktoré s nami natočil ultra-známy americký host James Corden, a aj fakt, že jednu z našich kapsúl si kúpila známa hollywoodska herečka Susan Sarandon.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ecocapsule.sk (@ecocapsule.sk)

Koľko financií toto inovatívne bývanie zarobilo, a máš doma vlastnú Ecocapsule?

Nemôžeme prezradiť čísla, ale vypredáva sa prvá séria. Nie, vlastnú Ecocapsule nemám.

Prečo by si mal Slovák kúpiť túto inováciu napríklad namiesto karavanu, keď ten stojí v super stave 20 000 eur?

Ecocapsule je veľmi špecifický produkt, preto napríklad na Slovensku, ani v susedných Čechách, nemáme takmer vôbec cieľovú skupinu. Marketingové a obchodné aktivity cielime takmer výhradne na zahraničie.

Najzaujímavejšie trhy sú pre nás Japonsko, arabské krajiny, západná Európa, Kanada, Karibik či USA. Ak ale Ecocapule porovnáte s karavanom, kapsula dokáže byť naozaj energeticky úplne sebestačná, čo sa, v prípade karavanu, ani iných typov alternatívneho bývania, docieliť nedá.

Ecocapsule SPACE exteriér
zdroj: Ecocapsule

Ak by si mal porovnať ohlasy z domova a zvyšku sveta, aké sú reakcie Slovákov na produkt?

Znie to neuveriteľne, ale projekt Ecocapsule zaznamenal celkovo úžasné ohlasy na lokálnej aj globálnej úrovni. A dopyty po článkoch a rozhovoroch zo zahraničných médií neustávajú ani po rokoch. Myslím, že z marketingového hľadiska sa toto podarí máloktorej firme. Samozrejme, hejteri sa nájdu všade.

Stalo sa, že potenciálnych zákazníkov odradila cena, prípadne ju chceli zjednávať?

Máme mnoho fanúšikov a podporovateľov po celom svete, no cena je presne to, čo oddeľuje fanúšikov od reálnych záujemcov. Ide o špecifický a z technologického hľadiska naozaj jedinečný produkt, ktorého výroba stále nie je pásová.

Navyše, v prípade niektorých technológií sme čakali aj niekoľko rokov, kým boli dostupné na trhu, a mohli sme Ecocapsule vyrobiť energeticky sebestačnú tak, ako sme zamýšľali.

Ecocapsule ORIGINAL interiér
zdroj: Ecocapsule

Vývoj, výrobu aj všetkých dodávateľov riešime výhradne lokálne, nerobíme so žiadnymi lacnými komponentmi z Ázie. Toto všetko sa, samozrejme, odráža aj na cene kapsule.

V budúcnosti by sme chceli ponúknuť aj možnosť zakúpenia Ecocapsule na splátky, uvidíme, aké budú legislatívne možnosti v jednotlivých krajinách.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ecocapsule.sk (@ecocapsule.sk)

Vďaka pandémii ste v Ecocapsule predstavili možnosť home-office priestoru, donútila vás aktuálna situácia aj k iným úpravám kapsúl?

Na pandémiu a masový prechod veľkých firiem na home-office sme zareagovali práve SPACE-kou, ktorej podstata je veľká variabilita, a je možné dostať ju aj vo verzii „home-office“.

Záujem o SPACE by Ecocapsule práve za účelom home-office prejavil dokonca aj jeden známy hollywoodsky herec. Model SPACE stojí 49 900 eur. Tento obchod zatiaľ nie je uzavretý, meno teda nemôžeme prezradiť.

K SPACE by Ecocapsule máme zatiaľ navrhnuté okrem home-office aj varianty sales place a doctor’s office alebo tzv. medical point, ale ako sa uvádza v jednej z odpovedí, záleží na požiadavkách zákazníka – interiér sa dá plne customizovať.

Ecocapsule SPACE interiér
zdroj: Ecocapsule

Plánujete ešte lacnejší variant, prípadne pracujete na vývoji zlepšenia existujúcich modelov?

Veľmi radi by sme Ecocapsule sprístupnili širšej cieľovej skupine. Stále hľadáme cesty, ako jej cenu znížiť, ale zároveň stále pracujeme aj na vylepšovaní originálneho modelu. Stále je čo zlepšovať, napríklad rozširovať rozsah odolnosti kapsule v rôznych extrémnych teplotných podmienkach.

Koronakríza zasiahla takmer všetky sektory. Niektoré tržby zvýšili, iné krachujú. Aký dopad mala na vás?

Sme veľmi vďační, že nás ako firmu pandémia výrazne neovplyvnila. Výrobný proces neutrpel takmer vôbec. Obmedzenia sme cítili na colniciach, pri doručení produktov, výraznejšie sme pandemické obmedzenia pocítili v oblasti marketingu, pretože sa nedalo zrealizovať mnoho plánovaných aktivít, čo malo určitý dopad aj na sales.

V porovnaní s inými firmami sú to však druhotné komplikácie, a za daných okolností sme naozaj vďační, že nás pandémia 2020 iba „lízla“.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ecocapsule.sk (@ecocapsule.sk)

Venujete sa ekologickým riešeniam iba v tomto projekte, alebo ich aplikujete aj v iných?

Áno, projekty v našom domovskom architektonickom štúdiu Nice&Wise riešime s ohľadom na ekológiu a udržateľnosť. Tak vlastne vznikol aj projekt Ecocapsule. Ostatné naše projekty však s kapsulami nesúvisia. Obaja autori Ecocapsule sme profesiou architekti a aktívne sa aj naďalej tejto oblasti venujeme.

Zdroj: Ecocapsule

Najnovšie