Rozprávkový život Renza Rossa, zakladateľa najikonickej značky džínsov

Simona Hanzelová / 22. októbra 2016 / Zaujímavosti

Pri tomto článku by mali spozornieť najmä milovníci denimu. Kto by už len nepoznal džínsy od značky Diesel? Za všetkým stojí Renzo Rosso, syn z chudobnej farmárskej rodiny, ktorý vďaka svojmu šikovnému podnikateľskému duchu a provokatívnym kampaniam vybudoval azda najznámejšie denimové impérium na svete.

Renzo Rosso, ktorého časopis Forbes v roku 2012 zaradil do zoznamu miliardárov, je učebnicovým príkladom toho, ako sa vypracovať z nuly medzi najbohatších ľudí sveta. Už od detstva vedel, že nechce celý život ťažko farmárčiť ako jeho rodičia, a rozhodol sa preto pre štúdium na textilnej škole. Keď ušil svoje prvé džínsy na šijacom stroje svojej matky, mal iba pätnásť rokov. Čoskoro v sebe objavil aj zmysel pre biznis a rozhodol sa vlastnoručne ušité kúsky predávať svojim priateľom.

renzo1

Renzo vždy premýšľal trocha inak ako väčšina a rád experimentoval. Práve to ho priviedlo k otázke, ktorá ho posmelila k založeniu vlastnej spoločnosti: Prečo nevyrábať kvalitné a luxusné džínsy, ktoré vyzerajú trocha opotrebovane a roztrhane?

V sedemdesiatych rokoch, keď vo svete zavládla takzvaná ropná kríza, sa stal diesel alternatívnym palivom. Renzo aj túto situáciu šikovne otočil vo svoj prospech a svoju značku pomenoval naozaj veľavravne  Diesel. Ako niečo iné. Ako alternatívu medzi tým, čo sa dovtedy bežne nosilo.

renzo2Významu svojho názvu zostala značka Diesel naozaj verná. Renzo, ktorý má v súkromí povesť bad boya, zaútočil na globálny trh nie len výstrednými denimovými kúskami, ale aj provokatívnymi reklamnými kampaňami  v roku 1995 spoločnosť Diesel šokovala reklamou s gay tematikou, ktorá zachytáva dvoch bozkávajúcich sa námorníkov.

renzo3Sám Renzo často prekvapuje nekonvenčnými a svojráznymi vyjadreniami a tvrdí, že rád spolupracuje s hlúpymi ľuďmi. ,,Hlúpi ľudia vidia veci také, aké môžu byť, a nie také, aké sú.“ V roku 2011 túto svoju životnú filozofiu opísal aj vo svojej knihe s názvom  Be stupid.

Renzov majetok sa v súčastnosti odhaduje na 3,4 miliardy dolárov. Aj keď sa tento, dnes už 61-ročný, pán vzdal vedenia spoločnosti Diesel, naďalej zostáva prezidentom holdingovej spoločnosti OTB.

renzo7Podnikateľ sa rovnako udržiava aktívnym aj vo svojom súkromnom živote. Okrem záľube v luxusných autách sa venuje aj cyklistike, snowboardingu a surfingu.

renzo5Tento džínsový génius, ako Renza často označujú, je známy aj svojou láskou k futbalu.V roku 1996 kúpil futbalový klub Bassano Virtus St. vo svojom rodnom meste, a k jeho názvu pripojil číslovku 55 ako rok svojho narodenia.

Víno z jeho vinárstva, ktorému dal Renzo príznačný názov „Diesel Farm“, je možné dostať vo vybraných reštauráciach po celom svete.

Napriek tomu, že Renzo so svojou spoločnosťou urobil dieru do sveta, zostáva svojej rodnej krajine verný. V severotalianskej dedinke Bassano del Grappa, v ktorej vlastní jedno zo svojich sídel, dokonca zabezpečil pre všetkých obyvateľov prístup k Wi-Fi zdarma. Keďže je aj vášnivým zberateľom obrazov, často ich požičiava talianskym múzeám. V roku 2012 štedro zaplatil takmer šesť miliónov eur za opravu jedného z historických mostov v Benátkach.

renzo6Hoci Renzo Rosso nadobudol vďaka spoločnosti Diesel rozprávkové bohatstvo, nezabúda na svoju minulosť a na skromné pomery, z ktorých vzišiel. Prostredníctvom svojej charitatívnej organizácie podporuje boj so sociálnou nerovnosťou.

zdroj článku a fotografií: businessinsider.com  zdroj titulnej foto: oogeewoogee.com

Pridať komentár (0)