Ruské automobilky nepovedali posledné slovo. Nový nástupca legendárnej Lady prekvapil

  • Ruské vozidlá boli obľúbené za čias komunizmu aj na Slovensku. S jeho pádom však opadol záujem o „nezničiteľné“ ruské automobily
  • Podobne to bolo aj s obľúbenou Ladou, ktorá sa z povedomia slovenskej verejnosti vytratila ako para nad hrncom
  • Dnes značka vstáva z popola a prináša jednu novinku za druhou
lada
AvtoVAZ
  • Ruské vozidlá boli obľúbené za čias komunizmu aj na Slovensku. S jeho pádom však opadol záujem o „nezničiteľné“ ruské automobily
  • Podobne to bolo aj s obľúbenou Ladou, ktorá sa z povedomia slovenskej verejnosti vytratila ako para nad hrncom
  • Dnes značka vstáva z popola a prináša jednu novinku za druhou

Ako sa vrátiť na výslnie vo veľkom štýle po štyroch desiatkach rokov? Ako oprášiť zašlú slávu? Takéto otázky si kládli predstavitelia ruskej značky Lada, ktorej vozidlá brázdili v minulosti v hojnom počte poloprázdne slovenské cesty. Model Niva patril medzi najpopulárnejšie automobily z dielne Lady. Po premiére v roku 1978 nastalo priam šialenstvo a Niva získala 40-percentný podiel medzi podobnými automobilmi s pohonom všetkých štyroch kolies. Staré Nivy je možné vidieť zriedkavo na slovenských cestách aj dnes.

Riešenie, ako na seba strhnúť pozornosť o mnoho rokov neskôr, je pomerne jednoduché. Stačí predstaviť nový model, poriadne prekopať dizajn a úspech je zaručený. Práve preto sa ruská automobilka rozhodla odhaliť úplne nové vozidlo a zároveň duchovného nástupcu Nivy. Je jasné, že v 21. storočí zákazníci očakávajú úplne iný automobil nielen po dizajnovej stránke, ale aj po stránke funkčnosti. A tak sa Lada musela poriadne snažiť. O tom, že automobilka niečo pripravuje, sa vedelo už dlhšiu dobu. Čakalo sa len na to, kedy toto tajomstvo naplno odhalí.

Konzervatívny dizajn z minulosti je preč

Ideálnym miestom odhalenia je každoročný autosalón v Moskve. Práve tu slávnostne stiahli plachtu z nového nástupcu Nivy, ktorý zatiaľ nesie názov Lada 4×4 Vision a je v štádiu konceptu. Ten by však nemal byť veľmi odlišný od produkčnej verzie. Túto informáciu potvrdil aj hlavný dizajnér Steve Mattin. Novinka bude tvarovo pripomínať starý model. Ide o plynule preklenutie medzi minulosťou a budúcnosťou.

Okrem základného tvaru však vozidlo s minulosťou nič iné nespája. Aj keď je tvar rovnaký, vonkajšie detaily karosérie sú iná káva v porovnaní s minulosťou. Karoséria už nepôsobí tak monotónne a nájdeš tu mnoho jemných zaoblení. Väčšina detailov je ladená tak, aby pripomínali písmeno X. Tento znak sa nachádza takmer všade.

Nový dizajn môže byť veľkým sústom pre milovníkov modelu z rokov minulých, práve pre mierne oblejšie tvary a príliš veľa detailov.

O technologickej výbave sa zatiaľ mnoho nevie. Mnohé však prezradí modulárna platforma CMF-B LS, na ktorej má nový model stáť. To znamená, že o pokročilú elektronickú výbavu nebude núdza. Podľa automobilky má byť vozidlo veľmi spoľahlivé a schopné. Vďaka pohonu 44 by si malo vozidlo pomerne jednoducho poradiť aj s nerovným povrchom.

zdroj: autoforum.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech