Samojazdiace nákladné automobily vyrážajú na cesty v Nevade

  • Konkrétne dva samojazdiace nákladné automobily začínajú jazdiť na amerických cestách, kde sa zaradia do bežnej premávky. Vozidlá vyvinuté nemeckým výrobcom Freightliner Trucks majú už najazdených viac ako 25 000 testovacích km, začo dostali plnú licenciu a úplné povolenie pre jazdenie v štáte Nevada.
image_1440534688.jpeg
  • Konkrétne dva samojazdiace nákladné automobily začínajú jazdiť na amerických cestách, kde sa zaradia do bežnej premávky. Vozidlá vyvinuté nemeckým výrobcom Freightliner Trucks majú už najazdených viac ako 25 000 testovacích km, začo dostali plnú licenciu a úplné povolenie pre jazdenie v štáte Nevada.

 

„Toto nie je testovacia licencia,“ povedal na tlačovej konferencií Wolfgang Bernhard, generálny riaditeľ spoločnosti Daimler AG, ktorá vlastní spoločnosť Freightliner Trucks. „Veríme, že tieto vozidlá a systémy už sú dostatočne pripravené,“ dodal. Dva samojazdiace nákladné automobily, ktoré dostali licenciu s povolením jazdiť na cestách v Nevade pri jazdení využívajú radary dlhého a krátkeho dosahu a tiež stereo kameru, čo by malo zaručiť ich bezpečnú jazdu.

Samojazdiace nákladné automobily, ktoré dostali povolenie jazdiť po Nevade, budú zatiaľ jazdiť so šoférom v kabíne. Ten ale bude môcť spustiť mód „Highway Pilot“, keď bude chcieť, aby vozidlo išlo samo. Šoféri budú teda zatiaľ za volantom prítomní hlavne pre prípad nejakých nečakaných komplikovaných situácií a pre zvýšenie bezpečnosti. Na tú by mal vodič dohliadať hlavne pri prechádzaní cez mesto, v ktorého uliciach sa počas rušného dňa nachádza priveľa ľudí nato, aby tadiaľ mohlo auto prejsť v móde samovládania.

 

 

Samojazdiace nákladné automobily dokážu znížiť riziko nehôd na cestách

Je všeobecne známe, že kým nehody osobných automobilov tvoria väčšie percento dopravných nehôd, nákladiaky zase znamenajú väčšie riziko pre cyklistov a chodcov v mestských oblastiach, ktorými prechádzajú. Štúdia, s ktorou prišla v roku 2013 Campaign for Better Transport však odhalila, že nákladné automobily  boli súčasťou v stále stúpajúcom počte smrteľných dopravných nehôd na diaľniciach.  Až v 52% prípadoch smrteľných nehôd na anglických diaľniciach v roku 2013 boli nejakým spôsobom zapojené veľké nákladné vozidlá, a to aj napriek tomu, že tvoria iba 10% z cestnej premávky.  Výskum tiež odhalil, že nákladné automobily majú až päťkrát väčší predpoklad spôsobiť nehodu na vedľajšej ceste, než osobné automobily.

 

 

Dlhé trasy či jazdenie v noci nepochybne prispieva k vzniku takýchto nehôd. Na tlačovej konferencií v Nevade sa Wolfgang Bernhard vyjadril, že až 90% cestných nehôd bolo zapríčinených vodičom, jeho únavou či rozptýlením. To iba potvrdzuje tvrdenie, že samojazdiace nákladné automobily by sa mali naďalej postupne zapájať do cestnej premávky. Spoločnosť Daimler tiež tvrdí, že samojazdiace autá dokážu navyše znížiť spotrebu paliva až o 5%.

Dôvod, prečo sa nemecká spoločnosť Daimler rozhodla tento projekt spustiť v USA je prostý.  Severná Amerika jednoducho ponúka lepšie podmienky pre samojazdiace nákladné automobily a ich zapojenie do bežnej premávky, než Európa.

 

zdroj: setri.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá