Samsung v problémoch – masové prepúšťanie a zrušené projekty

  • Aj keď Samsung sa ani len neblíži k bodu, v ktorom by mu hrozil krach, má to momentálne ťažké. Konkurencia presne vie, ako zasadiť nepríjemnú ranu. Nedávno ohlásili zrušenie svojej funkcie Milk Video a veľmi nejasne sa vyjadrujú aj o osude tisícov zamestnancov...
image_1444129681.jpeg
  • Aj keď Samsung sa ani len neblíži k bodu, v ktorom by mu hrozil krach, má to momentálne ťažké. Konkurencia presne vie, ako zasadiť nepríjemnú ranu. Nedávno ohlásili zrušenie svojej funkcie Milk Video a veľmi nejasne sa vyjadrujú aj o osude tisícov zamestnancov...

 

Aby bolo jasné, Samsung je stále najobľúbenejším svetovým mobilom. Najviac ľudí si volí práve jeho mobilné výrobky, pretože fungujú na spoľahlivom a dobrom softvéri, dizajnovo sú tiež fajn, no najmä – sú za prijateľné ceny. (Väčšinou.) Aj napriek tomu sa pod ním trón svetového lídra mierne chveje. Napríklad za minulý rok sa jeho podiel na svetovom smartphonovom trhu znížil o päť percent a v Číne, ktorá predstavuje najväčší mobilový trh, sa z prvého miesta dostal až na miesto štvrté. Stále má však jednu veľkú prednosť, a síce fakt, že produkuje oveľa viac než len mobilné zariadenia.

 

 

Aj keby jeho celá mobilová výroba zo sekundy na sekundu zmizla, firmu by to zrejme nepoložilo. Špecializuje sa totiž na takmer všetky druhy elektroniky, ako aj ich doplnky. Samsung teda nemusí mať hlavu v smútku, no nemá ani dôvod oslavovať. Zatiaľ čo svetovo predaj smartphonov stúpa až o desať percent, predaje Samsungu klesajú. 

 

Za zmienku stoja aj ich nedávne oznamy a následná odmietavosť poskytnúť bližšie dôvody a informácie. Tak napríklad, aplikácia Milk Video – akýsi Youtube pre Android – to po roku balí a budú ju definitívne rušiť. Prečo? To neobjasnili. Rovnako neveselo pôsobia aj správy o tom, že personál, ktorý na Milk Videu pracoval, sa so Samsungom onedlho taktiež rozlúči. Tím tvorilo 15,000 ľudí. Tam však prepúšťanie nekončí. Objavili sa fámy, že ich juhokórejská základňa sa má zmenšiť o 10,000 zamestnancov, čo je približne 10 percent celkového personálu. Samsung tieto správy poprel s tvrdením, že týchto ľudí chce len premiestniť. Nič viac k téme nepovedal a teda jej podstata ostáva záhadou.

 

 

Ak by sme chceli pátrať po príčinách týchto udalostí, nemusíme zájsť ďaleko. Samsung síce je na svetovom trhu číslo jedna, no zdá sa, že len málo ľuďom skutočne záleží na tom, aby mali Samsung. Chcú mať kvalitný mobil za dobrú cenu, to je jasné, ale značka v tomto prípade až tak nezaváži. Najnovšie verzie smartphonov Samsung sú drahšie než tie predošlé a neponúkajú toho oveľa viac. Majú ten istý softvér a k tomu funkcie ako vodotesnosť, ohýbateľnosť, a tak ďalej.

 

To ale zrejme ľudí až tak netrhá, pretože keď sa už chcú plesnúť po vrecku, zainvestujú radšej do iPhonu. Práve iPhone 6 zaznamenal veľký nárast v predaji Applu a jeho S verzia tento efekt ešte umocnila. iOS vďaka nemu prvý krát prichádza na zariadení so skutočne veľkou obrazovkou a to bolo pre veľa ľudí rozhodujúce. Apple zažil historicky najvýnosnejšie obdobie – nielen svojho pôsobenia, ale rovno spomedzi všetkých spoločností. Samsung mu momentálne môže len závidieť. 

 

 

Je aj veľa takých ľudí, ktorí na smartphone radšej ušetria. Lenže ani títo v poslednej dobe nesiahnu po Samsungu. Očarili ich zariadenia ako Huawei a Xiaomi, ktoré ponúkajú to isté a ešte k tomu za oveľa nižšie ceny. Taký LG zarába len 1 pencu za každý vyrobený kus a oveľa lepšie na tom nie je ani HTC. Práve Huawei a Xiaomi (spolu s Applom) zaplnili prvé tri priečky čínskeho trhu, s ktorými sa Samsung musel tento rok rozlúčiť. Okrem nich sa lúčil aj s ôsmimi percentami zisku a 44 miliardami dolárov, o ktoré od Apríla prišli.

 

Kurz sa im nepodarilo obrátiť ani modelom Galaxy S6, po ktorom je oveľa nižší dopyt ako predpokladali. Očakávali väčší záujem o Galaxy S6 ako o Galaxy S6 Edge a tomu prispôsobili aj výrobu. Lenže nakoniec ľudí uchvátil drahší S6 Edge rovnako ako lacnejší S6, a tak majú teraz obrovský prebytok lacnejších modelov a nedostatok prostriedkov na výrobu tých drahších. Zdá sa, že Samsung nevie svojich zákazníkov poriadne odhadnúť.

 

 

Vývoj obrovskej juhokórejskej spoločnosti by nás mohol o svetovom smartphonovom trhu a o nás  samotnýchnaučiť pár zaujímavých vecí. Ide nám najmä o dve veci – buď o značku alebo o cenu. Ak je našou prioritou značka a dobré meno spoločnosti, volíme produkty Apple. Ak naopak chceme zaplatiť čo najmenej, kúpime si niečo od Huawei alebo Xiaomi. A či už nám ide o jednu alebo druhú položku – je evidentné, že Samsung nevedie ani v jednej z nich. 

 

Spomínané Huawei a Xiaomi…

Zdroj: Business Insider

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá