Seat má jeden z najlepších motorov súčasnosti

  • Štvorvalec s objemom 1.5 litra a výkonom 150 koní, teda 110 kW.
  • Seat pridal do novinky mnoho nových bezpečnostných prvkov.
Drahomír Piok
Drahomír Piok
  • Štvorvalec s objemom 1.5 litra a výkonom 150 koní, teda 110 kW.
  • Seat pridal do novinky mnoho nových bezpečnostných prvkov.

V redakcii sme vyskúšali Seat Arona. Malé SUV do mesta s dynamickým vzhľadom, ktoré síce v zadných partiách veľa krásy nepobralo, no jazdí prekvapivo dobre. A to aj vďaka vyspelejšiemu podvozku a výbave FR. Teda Formula Racing. Arona bola osadená motorom 1.5 Evo, ktorý vytvoril Volkswagen.

Sleduj naše video:

Potrápi hluk v kabíne

Pri prvom kontakte s autom nás zaujala na pohľad úplne obyčajná vec. Okná. Sú až nadpriemerne veľké. Najmä deti by sa z toho „vylepšenia“ tešili. Pri väčšine nových áut je to totiž naopak a vzadu sa často pozeráte len cez maličké okienko. 

Má to však aj svoj problém. Pri rýchlejšej jazde (na diaľnici) je v kabíne väčší hluk. Samotné šoférovanie, podvozok či motor boli naopak výborné. Až vám je ľúto niektorých maličkostí, ktoré stačilo potiahnuť ďalej a mali by ste pred sebou perfektné malé SUV. Auto stojí na novej platforme, ktorú už využíva aj nová Ibiza. Nie je uskákané, je naopak príjemne komfortné a na svoju triedu dobre filtruje nerovnosti. Výbava FR reálne zlepší možnosti auta na ceste. A aj vďaka nej sa vám ľahšie a presnejšie šoféruje.

Seat nezaprie športovosť

Auto  jazdí lepšie akoby ste na prvý pohľad povedali. Okrem toho vie byť aj príjemne svižné. Pod kapotou sme mali to najlepšie. Čiže výborne spracovaný štvorvalec EVO s objemom 1,5 litra. Má 150 koní, výbornú charakteristiku a pomerne dobrú spotrebu. U nás sa za celý test ustálila na hodnote 7 litrov. 

Čo je však praktickou devízou auta, je priestrannosť v interiéri. Hoci ide stále o „väčšiu Ibizu“, Arona je v takmer v každom smere lepšia. Ani cenová politika Seatu nie je najhoršia. V základe si totiž aktuálne vypýta 13 tisíc eur za model s trojvalcom. Základná cena našej verzie so silným motorom a vo verzii FR je 18 360 eur. Tá má okrem silnejšieho motoru aj mierne pritvrdený podvozok. A samozrejme trošku originálnejší dizajn.

A to aj dvomi koncovkami výfuku. Samozrejme falošnými. Ak by sme mali vybrať tri najlepšie veci, ktoré nás na Arone prekvapili, tak to bol určite motor, priestor v interiéri a príjemné jazdné vlastnosti.

Seat Arona 

Motor: štvorvalec, 1,5 EVO

Výkon: 150 koní (110 kW)

Krútiaci moment: 250 Nm od 1500 ot./m

Prevodovka: Šesťstupňová, manuálna

Kombinovaná spotreba: 5,1 l / 100 km

Objem kufra: 400 litrov

Cena testovaného vozidla: 21 064 eur

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá