Šéf Duolinga pozná zázračnú vetu, ktorá okamžite mení prístup lenivých zamestnancov

  • Takmer v každej firme sa nachádza skupina zamestnancov, ktorých ku práci nemotivuje ani plat a iné výhody
  • Na lenivého zamestnanca neplatí takmer nič.
  • Len si tak pláva s prúdom a je spokojný.
  • V práci sa nepretrhne
  • Šéf Duolinga Luis von Ahn však tvrdí, že v mnohých prípadoch postačí jedna jediná veta, aby sa z lenivca stal ťahúň spoločnosti
zamestnanci
flickr
  • Takmer v každej firme sa nachádza skupina zamestnancov, ktorých ku práci nemotivuje ani plat a iné výhody
  • Na lenivého zamestnanca neplatí takmer nič.
  • Len si tak pláva s prúdom a je spokojný.
  • V práci sa nepretrhne
  • Šéf Duolinga Luis von Ahn však tvrdí, že v mnohých prípadoch postačí jedna jediná veta, aby sa z lenivca stal ťahúň spoločnosti

Leniví zamestnanci sú brzdou každej spoločnosti. Je potrebné priznať, že sa nachádzajú takmer všade a ich množstvo pomaly narastá. Možno je dôvodom nespokojnosť, pretože pracujú v práci, ktorá ich nebaví alebo sú jednoducho od prírody flegmaticky orientovaný, a tak pracujú svojim tempom. Ich postoj nezmenia ani bonusy a príplatky. Aké sú možnosti riešenia takéhoto problému? Tou najjednoduchšou je, samozrejme, výpoveď. Veď načo platiť lenivého zamestnanca? Takto to rieši množstvo šéfov

Šéf Duolinga Luis von Ahn však rozhodol pre iný postup. Objavil totiž zázračných päť slov, ktoré dokážu celkom úspešne „skonvertovať“ aj toho najväčšieho flegmatika na zamestnanca roka. Je to naozaj tak, stačí mu jedna jediná veta. Myslíš si, že sa zbláznil a niečo takéto nie je vôbec možné? Na druhe strane sa však vynára otázka: Môže sa šéf megaúspešnej spoločnosti s hodnotou 700 miliónov dolárov, ktorá učí ľudí komunikovať v cudzích jazykoch mýliť?

Ľudia majú radi prácu, ktorá má pre nich naozaj význam

Odpoveďou je veľké NIE. Luis von Ahn naozaj vie, čo robiť s lenivými zamestnancami. Pri ich motivácii totiž vysloví zázračnú vetu: „To, čo robíš je naozaj dôležité.“ Funguje to však len za určitých podmienok. „Zmena z lenivého pracovníka na toho angažovaného je naozaj možná len vtedy, ak dotyčný verí v spoločnosť, v teba ako šéfa a má pocit, že to čo robí je dôležité. Je úžasné ako motivuje, keď si s niekým sadneš a povieš mu, že to, čo robí je dôležité. Používam to často,“ povedal Luis v rozhovore pre Financial Times.

Jeho techniku motivácie potvrdili už viaceré štúdie. Napríklad tá z roku 2016, ktorej sa zúčastnilo 26 151 užívateľov LinkedIn. Zistilo sa, že 73 % užívateľov, ktorí mali pocit, že ich práca má naozaj nejaký hlbší zmysel bolo naozaj spokojných. Luis von Ahn si je toho naozaj vedomý, vie, že mávanie výplatnou páskou s obrovskou sumou nikdy nepriláka top kandidátov do Duolinga. Preto skôr sleduje ľudí, ktorí sa nerozhodujú len na základe výšky platu, aby vôbec prácu vzali, ale pozerá skôr na to, či ma pre nich daná práca nejaký hlbší význam.

zdroj: businessinsider.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech