Sharing economy 2.0!

  • V súvislosti s výrazným rastom firiem ako Airbnb a Uber a ich niekoľko miliardovou valuáciou sa čoraz viac rozpráva o tzv. sharing economy. Sharing marketplaces sa stali doslova ultimátom dnešného podnikania. Stačí mať volnú izbu alebo auto a prostredníctvom sharovania sa každý cez noc môže stať mikro-podnikateľom.
image_1410249988.jpeg
  • V súvislosti s výrazným rastom firiem ako Airbnb a Uber a ich niekoľko miliardovou valuáciou sa čoraz viac rozpráva o tzv. sharing economy. Sharing marketplaces sa stali doslova ultimátom dnešného podnikania. Stačí mať volnú izbu alebo auto a prostredníctvom sharovania sa každý cez noc môže stať mikro-podnikateľom.

Venture capital firmy v poslednom čase do tohto segmentu naliali enormné množstvo peňazí, možno tomu je aj kvôli pomerne optimistickému odhadu rastu tohto odvetvia, ktoré má do roku 2025 dosiahnuť obrat vo výške 335 miliard dolárov.

Rast je priamo spojený s konektivitou jednotlivcou (rozširovaním smartfónov) a s túžbou dosahovať vyššiu efektivitu (práce, času, peňazí).

Ďalšou generáciou sharing economy je B2B

Súčasnej sharing economy dominujú prevažne peer-to-peer marketplaces. V ďalšom kroku budú firmy platiť len za to, čo skutočne potrebujú. Toto bude mať priamy vplyv na zvýšenie ich efektivity a hospodárnosti.

 

Rozdieľ medzi B2B a P2P sharing

B2B je v tom zaujímavejšie, že ide ešte o krok ďalej. Zvyšuje dostupnosť služieb, ktoré by ste v opačnom prípade neboli schopní využívať. Menou ktorá v P2P biznise platí je dôvera. Firmy ako Uber a DogVacay nám dávajú možnosť využívať služby, ktoré by sme pred 5 rokmi považovali za uletené a smiešne. No podarilo sa im získať dôveru userov vďaka ich zvýšenej konektivite, schopnosťou zdielať informácie cez sociálne sieťe, prispievať a čítať app ratingy a hodnotenia, čo v konečnom dôsledku zvýšilo v tieto služby dôveru.

V B2B sharing economy nie je dôvera tá najdôležitejšia. Je ňou kvalita a user experience. Každý je schopný aspoň raz zaplatiť za službu, no pokiaľ kvalita chýba, tak sa z tejto platby nestane pravidelná, čo práve v B2B biznise je tak existenčne dôležité.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá