Škandál okolo kontroverzného športovca Colina Kaepernicka priniesol spoločnosti Nike drastické zvýšenie predajov

  • Spoločnosti Nike sa podaril husársky kúsok vďaka tomu, že do svojej novej reklamnej kampane umiestnila Colina Kaepernicka
  • Okolo hviezdneho hráča amerického futbalu sa totiž v minulosti rozpútal obrovský škandál
  • Výsledkom je zvýšenie predaja produktov Nike o rekordných 31 % cez víkend a počas sviatku práce, ktorý sa oslavoval 3. septembra
nike
flickr
  • Spoločnosti Nike sa podaril husársky kúsok vďaka tomu, že do svojej novej reklamnej kampane umiestnila Colina Kaepernicka
  • Okolo hviezdneho hráča amerického futbalu sa totiž v minulosti rozpútal obrovský škandál
  • Výsledkom je zvýšenie predaja produktov Nike o rekordných 31 % cez víkend a počas sviatku práce, ktorý sa oslavoval 3. septembra

Kontroverzia a škandály ľudí priťahujú ako magnet. Práve preto sa spoločnosti Nike v poslednom čase tak veľmi darí. Do svojej najnovšej reklamnej kampane totiž pozvala hráča NFL Colina Kaepernicka. Colin spolu s ďalšími hráčmi pred dvoma rokmi počas americkej hymny pravidelne kľačali na kolenách. Týmto chceli upozorniť na na policajnú brutalitu a rasovú nerovnosť. V tom čase to bol obrovský škandál, na ktorý mnohí nezabudli.

Krok spoločnosti tak opäť prebudil staré krivdy a spustil obrovskú vlnu kritiky nielen zo strany amerického prezidenta, ale aj časti verejnosti. Svoje dostal nielen samotný Kaepernick, ale aj spoločnosť Nike, ktorej neprajníci predpovedali pokles predajov práve kvôli zaradeniu škandalózneho hráča. Našlo sa aj zopár šialencov, ktorí na protest pálili oblečenie a tenisky Nike.

Zlá reklama „trhne“ najviac

Na prekvapenie sa však ich „vlhký sen“ nesplnil a spoločnosť sa teší z nárastu predaja o 31 %. Predaje vystrelili na maximum hlavne v pondelok počas sviatku práce a v utorok po tom, čo Nike predstavila plagát najnovšej reklamnej kampane, ktorou zároveň oslávila 30-te výročie vzniku frázy Just Do It. Minulý týždeň spoločnosť odhalila kompletné video. Čo z toho vyplýva? Netreba si všímať neprajníkov, ktorí často potrebujú proti niečomu bojovať. Medzi nich sa zaradil aj prezident Trump, ktorý zverejnil tweet v znení: „Čo si to v Nike vlastne myslia?“

„Nepáči sa mi, čo v Nike urobili. Myslím si, že to bolo nevhodné,“ dodal Trump. Slová amerického prezidenta však spoločnosti vôbec neuškodili a je pravdepodobné, že jej predstavitelia celý tento cirkus okolo kampane zobrali s humorom. Z celého humbuku tak nakoniec vyťažila nielen spoločnosť Nike, ale aj samotný hráč, o ktorom sa opät začalo vo veľkom rozprávať.

Just Do It kampaň spustila Nike prvýkrát v roku 1988. Táto veta sa stala jedným z dvoch najsilnejších sloganov 20-teho storočia. Je totiž univerzálna a extrémne osobná. V kampani účinkovalo mnoho známych športovcov, napríklad Ronaldinho, Wayne Rooney, Michael Jordan či Rafael Nadal.

zdroj: dailymail.co.uk, wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK