Skôr ako skončila vysokú školu, zarábala jej firma 100 000 dolárov. Ako na to?

  • Mala som 19 rokov a počas leta som pracoval ako stážista v neziskovej organizácii, ktorá sa venovala deťom s onkologickými ochoreniami. Vtedy som si všimla zaujímavú vec – dievčatá, ktoré trpeli rakovinou a po chemoterapii prišli o vlasy nosili namiesto parochní omnoho radšej len čelenky. Priviedlo ma to k myšlienke založiť spoločnosť, ktorá by predávala čelenky a z každého predaného kusu venuje jednu čelenku chorému dieťaťu a jeden dolár na výskum rakoviny.
image_1433798011.jpeg
  • Mala som 19 rokov a počas leta som pracoval ako stážista v neziskovej organizácii, ktorá sa venovala deťom s onkologickými ochoreniami. Vtedy som si všimla zaujímavú vec – dievčatá, ktoré trpeli rakovinou a po chemoterapii prišli o vlasy nosili namiesto parochní omnoho radšej len čelenky. Priviedlo ma to k myšlienke založiť spoločnosť, ktorá by predávala čelenky a z každého predaného kusu venuje jednu čelenku chorému dieťaťu a jeden dolár na výskum rakoviny.

 

V tej dobe som študovala marketing a nemala som ani len potuchu o podnikaní, zakladaní spoločnosť a už vôbec nič som nevedela o výrobe fyzických produktov. Vedela som však, že je to dobrý nápad a potreba, ktorú rieši nebola zatiaľ naplnená, tak som sa do toho pustila.

Skôr ako som v roku 2013 zmaturovala mala moja spoločnosť zisk viac ako 100 000 dolárov. V tom roku som na promóciách vyšla na pódium, prevzala si diplom a kráčala ďalej ako CEO spoločnosti Headbands of Hope (z ang. Čelenky Nádeje, pozn.red.). Každým dňom firma rastie, no prvý rok podnikania a zisk v období keď som bola študent a učila sa podnikať v podstate „za jazdy“ – to sú veci, na ktoré nikdy nezabudnem.

Tu je pár rád ako vybudovať ziskovú spoločnosť ešte pred maturitou.

  

1. Študenti sú Vaši zákazníci – a vedia to rozkecať ďalej

Vaši kamoši sú Vašimi prvými zákazníkmi. Kým som bola na škole boli mojími prvými podporovateľmi práve moji kamaráti, spolužiaci, spolubývajúce a každý komu som mohla o svojej firme povedať. Skvelá vec na študentoch je, že sú závislí na sociálnych sieťach. Nielenže si kúpili odo mňa čelenky, ale hneď ako si ich kúpili, hodili fotku ako ju nosia na instagram, facebook, či twitter a každému odporúčali nech si kúpi jednu tiež.

 

 

2. Spustite ambasádorský program

Veľa z mojich známych na iných univerzitách oslovila táto myšlienka a chceli mi pomôcť dobiť čelenkami svet. Dala som dokopy ambasádorský program a nechala mojich na iných univerzitách, aby reprezentovali našu značku, predávali čelenky študentom, spojili sa s rôznymi spolkami, no hlavne aby výťažok z predaja darovali miestnym nemocniciam. Tento program sa rozšíril až tak, že dnes fungujeme na viac ako 100 univerzitách.

 

3. Využi dobré rady zadarmo

Kedykoľvek som mala nejaké nezodpovedané otázky alebo som si nevedela rady (napríklad ako vytvoriť biznis plán, ako spraviť logo alebo ako spraviť web) chodievala som za rôznymi profesormi, ktorí sa týmto témam venovali. Aj keď ma nepoznali a nechodievala som na ich hodiny, vždy si na mňa našli čas lebo som bola študent. Rady a skúsenosti, ktoré som takto získala mi pomohli vybudovať silné základy spoločnosti, nestáli ma ani dolár a ani hodiny venované prieskumom.

  

4. Choď medzi ľudí a hovor o tom, čo robíš

Na výške som sprevádzala návštevníkov kampusu. Týždenne počas dvoch až troch prehliadok mi tak prešli rukami stovky stredoškolákov a aj celé rodiny. Vždy som sa na začiatku prehliadky predstavila, povedala pár slov o sebe a spomenula aj svoje podnikanie. Okrem toho som bola fitnes inštruktor pre skupiny a tak som mohla predávať čelenky aj účastníkom kurzov. Univerzita je geniálne prostredie, kde sa môžete kedykoľvek postaviť pred veľké publikom a hovoriť o tom, čo robíte. Moja škola dokonca začala používať môj success story ako propagáciu na svojom webe, v alumni blogoch a dokonca som na rôznych podujatiach reprezentovala univerzitu.

 

 

5. Použite predmety, ktoré sa učíte pre Vašu firmu

Počas môjho posledného roka na škole som už často verejne vystupovala a marketovala svoj produkt zákazníkom. Na začiatku vyučovacích hodín som zvykla stále hovoriť s profesormi o mojej firme, prosila som ich aby som všetky zadania a úlohy mohla spájať s firmou. Prečo? Raz sme napríklad mali vypracovať marketingovú komunikačnú stratégiu, tak som vytvorila jednu aj pre Headbands of Hope. Nielenže som si vypracovala komunikačný plán, ale získala som naň odbornú kritiku a spätnú väzbu. Podobné veci som robila tak často, ako som len mohla a tak som mohla dokončiť školu tým, že som budovala svoje podnikanie.

 

6. Upútajte svojím vekom

Z veľkej časti vďačím za popularitu a mnoho článkov práve svojmu mladému veku. Začať podnikať je poriadna výzva v akomkoľvek veku, no keď ste takto mladí upútajte pozornosť oveľa jednoduchšie. Som živým dôkazom toho, že univerzita dokáže poskytnúť dostatok príležitostí na to, aby ste do podnikania vykročili správnou nohou. Kým skončíte školu budete vedieť  či chcete podnikať ďalej alebo je na čase pustiť sa do niečoho iného.

 

Školy sú preplnené možnosťami ako sa rozvíjať ako podnikateľ, bez ohľadu na to, či ním byť chcete alebo nie.

 

Zdroj: www.entrepreneur.com

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá