Skra­cho­va­la luxus­ná MHD — Svo­je auto­bu­sy pre­dá­va za 5 dolá­rov!

Martin Bohunický / 21. septembra 2015 / Lifehacking

Leap Trans­it je star­tup, kto­rý pri­ná­šal do ulíc San Fran­cis­ca nový model hro­mad­nej dopra­vy — luxus­né auto­bu­sy pre­pl­ne­né tech­no­ló­gia­mi. Dnes čelí fir­ma ban­kro­tu a auto­bu­sy si vo výpre­da­ji môžeš kúpiť za 5 dolá­rov!

 

Prvé známky toho, že Leap zlyhá, prišli v máji. Vtedy firma dočasne prerušila prevádzku. Lenže v júni prišiel predaj dvoch autobusov, ďalšie išli do dražby v júli a zvyšné dve sa predajú v októbri. Firma oficiálne skrachovala 15.júla, no pravda vyšla najavo až tento týždeň. Leap je v dlhoch, ktoré sa odhadujú na 100,000 - 500,000 dolárov. Firma sa navyše potrebuje dohodnúť s dlhým zoznamom investorov. Proste katastrofa.

 

V celom roku 2015 pritom Leap zarobil len 20,478 dolárov.

 

 

Keď uviedli v marci Leap do prevádzky, bolo to niečo úplne nové, inovatívne, niečo, čo v mestskej doprave nikde inde neexistuje. No bolo to celé akési zvláštne. Mnoho kritizujúcich tvrdilo, že je to len póza pre zbohatlíkov, ktorí nepustia technológie z ruky.

 

Tí, ktorí Leapu verili, tvrdili, že je to niečo, čo mesto potrebuje. Že je to ďalší spôsob, ako odľahčiť premávku v uliciach. Vybavené autobusy s Wi-Fi, kávou, občerstvením, zásuvkami a kožennými sedačkami, to všetko za 6 dolárov na jazdu. Leapu sa podarilo zohnať peniaze od mnohých špičkových investorov priamo zo Silicon Valley.

 

Pri testovaní v roku 2013 zarobil Leap vyše 13-tisíc dolárov. No prišli problémy. Byrokracia, povolenia, samé starosti. V marci 2015 započal Leap prevádzku znova. Zrazu bolo treba pridať prístup pre vozíčkarov. To opäť rast firmy výrazne spomalilo. Jednoducho povedané, valilo sa to zo všetkých strán. Pribúdali aj sťažnosti. Autobusy menili trasy každú chvíľu, jedna zástavka niekomu blokovala výjazd, iná vadila blízkemu obchodu. V máji prišlo prerušenie a startup sa už do prevádzky nikdy nevrátil.

 

 

Pohľad na luxus

Z vonka vyzerá Leap ako úplne obyčajný autobus, len potiahnutý zvláštnou modrou. Pred príchodom autobusu vo svojej aplikácií vidíš, kedy autobus príde a koľko voľných miest v ňom je. V autobuse sa potom “čekneš” QR kódom, alebo to necháš na automatiku - zapnutý bluetooth.

 

V praxi to teda vyzeralo asi tak, že si nastúpil, zavibroval ti mobil a usadil si sa na jedno z pohodlných kresiel. Z okna si mohol vidieť všetkých ľudí, ktorí k tebe nikdy nenastúpia, väčšinou si bol úplne sám. Cez aplikáciu si si potom mohol objednať predražené pitie, či nejaký ten snack či jogurt. Bolo to celé pekné, no bola to jednoducho nuda. Nič viac pozitívneho sa o autobusoch Leapu povedať nedá. Môžeš totiž nafotiť reklamné fotky aké chceš, keď sa naraz v buse nestretnú viac ako traja ľudia.

 

Zbohom, Leap.

 

zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)