Slováci mieria k obratu 200-tisíc eur. Ich výrobok sa zíde v každej domácnosti, idú dobyť Európu

  • Martina Ivanová a Tomáš Bukoven sú mladí podnikatelia, ktorí nielen na náš trh priniesli unikátny výrobok
  • Práve s ním sa im podarilo vyplniť značnú dieru na trhu
Na snímke sú zakladatelia značky Peelo.
Na snímke sú zakladatelia značky Peelo, Peelo
  • Martina Ivanová a Tomáš Bukoven sú mladí podnikatelia, ktorí nielen na náš trh priniesli unikátny výrobok
  • Práve s ním sa im podarilo vyplniť značnú dieru na trhu

V ich malej dielni v Bratislave kompletne navrhujú a ručne vyrábajú voskové obaly, ktoré dokážu udržať potraviny čerstvé po dlhú dobu. Žiaden dovoz cez pol sveta, ale poctivý slovenský produkt.

Nápad na Peelo sa zrodil v ich obytnom vane Nissan „Henry” Homy z roku 1997, ktorý sa na rok stal ich domovom, napríklad aj na Novom Zélande.

„S dvomi batohmi a so žiadnym plánom sme odleteli na druhý koniec sveta ubrať tempo a aj množstvo vecí v našom živote. Čím viac času sme trávili na cestách a v prírode, tým viac sme si uvedomovali, koľko málo vecí na život potrebujeme,“ vysvetľujú zakladatelia značky.

NZ-1
zdroj: Peelo

„Ani sme nemali na výber, v aute sme sa delili o jedinú poličku na všetky osobné veci. V tom malom priestore sme si zanedlho uvedomili, koľko odpadu každý deň len ako dvojica vytvoríme. A tiež to, koľko odpadu so sebou nosíme cestou späť z každej túry.“

Práve v tomto období po prvýkrát objavili v jednom obchode voskové obrúsky. Okamžite vedeli, že niečo také u nás doma chýba.

V roku 2019, po návrate im trvalo takmer rok, kým ich myšlienku zhmotnili do produktu, s ktorým boli na 100 % spokojní. „A aby sme naň mohli byť naozaj hrdí, rozhodli sme sa ho vyrábať doma na Slovensku.“

Peelo je voskový obal na potraviny, vyrobený z certifikovanej OEKO-TEX® bavlny, slovenského a českého včelieho vosku, prírodnej živice a kokosového a jojobového oleja. Práve vďaka týmto zložkám potraviny dýchajú. Peelo funguje ako šupka, ktorá ich prirodzene chráni aj v prírode.

R6__4912
zdroj: Peelo

O tom, že je oň naozaj značný záujem, svedčia aj hospodárske výsledky značky. Tá dosiahla za rok 2021 obrat vo výške 123-tisíc eur. Tento rok chcú atakovať hranicu 200-tisíc eur. Vysvetľujú, že 50 % ich predajov od launchu značky bolo od českých zákazníkov a 50 % od tých slovenských. Od októbra 2022 sú ich produkty aj v predajniach dm-drogerie markt po celom Slovensku.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá