Slováci sa zbláznili do nakupovania cez internet. E-shopom zarobili viac ako miliardu eur

  • Cez internet už nenakupujeme len veľké spotrebiče či drobnú elektroniku, ale čoraz viac si zvykáme aj na nákup tovarov bežnej spotreby
  • Online predaj u nás medziročne vzrástol o 23 %
  • Vianočná sezóna tvorila takmer tretinu obratu
zdroj: Pexels
  • Cez internet už nenakupujeme len veľké spotrebiče či drobnú elektroniku, ale čoraz viac si zvykáme aj na nákup tovarov bežnej spotreby
  • Online predaj u nás medziročne vzrástol o 23 %
  • Vianočná sezóna tvorila takmer tretinu obratu

Portál Heureka.sk vydal tlačovú správu o tom, ako vyzeral rok 2018 pre e-shopy. Narástol ich počet, ale aj tržby. Aktuálne je na Slovensku už vyše 11 585 e-shopov a za rok 2018 v nich Slováci minuli celkom 1,13 miliónov eur.

Už sme si zvykli

Na nakupovaní cez internet si najviac užívame jeho rýchlosť, dostupnosť a hlavne pohodlnosť. Už dávno nenakupujeme len podľa ceny, ale dôležitá je pre nás aj kvalita a spôsob dopravy. „Aj v tomto roku sa potvrdilo, že e-shopom sa darí a obdobie stagnácie máme zrejme za sebou. Slováci nakupujú cez inernet stále viac a zároveň vzrastá počet osobných odberov na výdajniach. Logicky tak narástol aj počet e-shopov, ktoré ponúkajú možnosť vyzdvihnutia tovaru vo výdajní, ako aj počet výdajných miest. V roku 2018 ich evidujeme už 2 390,“ vysvetlil šéf nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.

Prebehli sme Čechov

Každý druhý Slovák dnes nakupuje cez mobilný telefón a online obchody svoj vzhľad zákazníkom prispôsobujú (tzv. mobile friendly formát). Podľa údajov Heureka.sk je v sme v nakupovaní cez internet dokonca prebehli aj našich susedov. V Českej republike predstavuje podiel nakupujúcich v online priestore 45%, zatiaľ čo na Slovensku je to 52 %. „Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciách. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ dodáva Braverman. A ako je to s kategóriami našich nákupov?

  • Biela technika tvorila až 52 % z celkového obratu e-shopov (najpopulárnejšie značky sú Samsung, Apple a Xiaomi),
  • zariadenie pre dom a záhradu vytvorili 14 % celkového obratu (v roku 2018 najrýchlejšie rastúca kategória),
  • oblečenie a móda získali podiel 8 %.

Zdroj: Heureka.sk

Najnovšie video