Slováci, takto teda vážne nie. Keď chcete ísť na Indiegogo, aspoň to urobte poriadne!

  • Každá aktivita je dobrá, no cítime, že na tento negatívny trend potrebujeme zareagovať.
asdasd
  • Každá aktivita je dobrá, no cítime, že na tento negatívny trend potrebujeme zareagovať.

Peter Vaverčák je mladý chalan z Levoče, ktorý sa rozhodol splniť si cez Indiegogo sen. V popise hovorí o tom, ako si raz kúpil med, ktorý vôbec nebol dobrý!

Preto pýta od ľudu €200,000 eur:

  • €60,000 na pozemok
  • €20,000 na včely
  • €16,000 na úle
  • €20,000 na vybavenie pre produkciu medu
  • €4,000 na stromčeky
  • €80,000 na „iné“

Keď odhliadnem od toho, že položka „iné“ smrdí ako ten nepodarený med (či ako Ford Mustang na Petrovej titulnej fb fotke), samotné čiastky až tak nepútajú v kampani pozornosť. Dôvodom je jej prezentácia!

Screen Shot 2015-12-16 at 10.14.22

A opäť, vyber si. Idú tvoje oči na tú najhoršiu angličtinu alebo na „projektovú dokumentáciu“ zo skicára?

Pozri, cieľom tohoto článku vôbec nie je Petra vysmiať. Nepoznám ho, no keď zašiel až na Indiegogo, zrejme je to ambiciózny chalan. Rozumiem, že nie každý sa celý život učí angličtinu a že nie každý musí poznať základy predaja produktu. A ak ho včely bavia, definitívne by mal vynaložiť svoje dostupné prostriedky na to, aby si svoj sen splnil. 

No keď nevieš anglicky, nepíšeš anglicky, tak to daj aspoň pozrieť šikovnejšiemu kamarátovi. („I have 20 years…“) Keď pýtaš od ľudí €200,000 eru, nemôžeš si dovoliť nakresliť pár guličiek v skicári. Keď chceš ľudí presvedčiť na príspevok, nemôžeš ponúkať tričko za 100 eur.

V poslednej dobe v redakcii vnímame, že záujem Slovákov o crowdfunding rapídne stúpa, no viaceré prezentácie nie že nemajú šancu na úspech, pôsobia vyslovene amatérsky a ich tvorcom robia zbytočne zlé meno.

Takže ak máš nápad a chystáš sa na crowdfundingovú kampaň, skús aspoň predtým napísať nám. V Startitup máme s podobnými záležitosťami skúsenosti a mile radi ti s tvojim projektom a prezentáciou pomôžeme.  A ak ti aj nebudeme vedieť poradiť, tak ti aspoň povieme, že kto vie.

Preto stále platí staré známe „dvakrát meraj a raz rež“.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá