Slovákom absolútne prirástli k srdcu. Týchto 5 značiek si totálne podmanilo našu krajinu

  • V dnešnej dobe chce podnikať veľké percento ľudí, no len niektorí sú natoľko dobrí, aby obstáli v silnej konkurencii
  • Aj na Slovensku však vznikajú značky, na ktoré priam nedáme dopustiť a sú našimi srdcovkami
  • Toto je výber tých, ktoré máme naozaj v obľube
yess
facebook.com/fusakle/facebook.com/koun
  • V dnešnej dobe chce podnikať veľké percento ľudí, no len niektorí sú natoľko dobrí, aby obstáli v silnej konkurencii
  • Aj na Slovensku však vznikajú značky, na ktoré priam nedáme dopustiť a sú našimi srdcovkami
  • Toto je výber tých, ktoré máme naozaj v obľube

Koun


Zmrzlináreň mladej bratislavčanky Barbary Szalai pobláznila celé naše hlavné mesto. No nielen to. Dnes už je jej útulná zmrzlináreň označovaná za jednu z vôbec 13 najlepších v Európe. Samotná Barbara sa svojmu remeslu učila dokonca na zmrzlinárskej škole v Taliansku, kde sa aj inšpirovala malými lokálnymi podnikmi, aby si ich vlastnú, slovenskú odrodu neskôr otvorila v Starom Meste a najnovšie dokonca aj v Dubaji. O úspechu KOUNU už netraba nikoho presviedčať. Stačí sa v lete pozrieť pred ich prevádzku na zástup ľudí čakajúcich na svoj kopček hovorí sám za seba.

Ale prečo sa Barbara rozhodla otvoriť svoju prevádzku práve na Slovensku?

„Stále mi na Slovensku chýbajú malé, lokálne podniky, na ktoré som zvyknutá v zahraničí. Mojím snom je, aby v Bratislave, ako aj v iných mestách, boli lepšie podmienky pre malé podniky, pre rodiny či kamarátov, ktorí sa snažia skrášliť nám dni svojou kávou, koláčikom alebo zmrzlinou,“ povedala Barbara pre Startitup.

Žufaňa


Za celým konceptom Žufane s príznačným sloganom „Na kašu“ stojí Janka, Eva a Kristína. Tie sa jedného dňa rozhodli zmeniť svoj život, a tak sa vrhli do gastro biznisu. Ich cieľom bolo priniesť do Bratislavy raňajkovú kultúru, ktorá stojí za to. A naozaj sa im to podarilo. V súčasnosti je Žufaňa otvorená od 7:00 so širokou raňajkovou ponukou, pričom ich rozpoznávacie znamenie sú kaše od výmyslu sveta.

„Každý deň varíme iné jedlá z čerstvých surovín. Sú to jedlá, na ktorých sme vyrástli, často zobúdzajú milé spomienky. Riskujeme to na sídlisku, mimo centra mesta, a tak je väčšia šanca, že sa z hostí stanú štamgasti. Je u nás kamarátska otvorená atmosféra, vznikajú tu vzácne rozhovory, ľudia sa k nám radi vracajú,“ povedali o svojej prevádzke zakladateľky pre Startitup.

Lull

Slovenská značka Lull, to je skvelý dizajn, ktorý síce pôsobí jednoducho, ale premyslene. Na svedomí ho má Eduard Šebo a dizajnérka Zuzka. Lull vidíme ako sviežu  značku oblečenia na voľný čas pre ženy. Lull však nie len o mäkkučkých veciach na doma, tímu stojacemu za touto lokálnou značkou záleží aj na dianí v spoločnosti, preto majú vlastnú dielňu, kde šijú z udržateľných materiálov a zamestnávajú tu už 12 ľudí.

Nie je tajomstvom, že za úspechom Lull stojí aj neustále načúvanie spätnej väzby od zákazníčok, ktoré majú hodnotu zlata.

„Ich feedback k veciam bol už viackrát zahrnutý do tvorby nových modelov. Vlastne bez toho by sme ani neušili nové veci. Taktiež máme skupinu LullCllub na FB, kde sa baby môžu vyjadriť k nápadom dizajnérky Zuzky. Práve tam dostávame veľmi kvalitný a úprimný feedback,“ hovorí zakladateľ značky pre Startitup.

Fusakle

Janči a Martin sú dvaja mladí chalani, ktorí radi cestujú a objavujú nové veci. Taktiež radi prinášajú nové nápady domov, a tak to bolo aj s Fusaklami. Po 6 rokoch v gastrobiznise sa vrhli na niečo nové a chceli priniesť trochu veselosti a farby aj na Slovensko.

Takým detailom ako sú Fusakle dnes môžeš vyjadriť svoju náladu, postoj či radosť, hnev alebo príslušnosť. Pred uvedením tejto značky bola pritom na našom trhu len jediná alternatíva z dielne zahraničných výrobcov. Dvaja Slováci sa preto chopili príležitosti a vytvorili na Slovensku ukážkový príklad love brandu.

„Slovensko malo v minulosti bohatú textilnú výrobu a históriu, z ktorej veľa neostalo. Pamätali sme si, že v 90. rokoch bolo veľa podnikateľov, ktorí nakúpili pletiarske stroje, tak sme začali hľadať partnera na náš nápad. Nakoniec sa ho podarilo nájsť v Banskej Štiavnici.“ Aj vďaka tomuto krok a šťastnej náhode, môže dnes slovenská značka hrdo konkurovať aj tým zahraničným.

Yeme

Koncept Yeme priniesla skupina bývalých zamestnancov veľkých obchodných reťazcov, najmä slovenského Tesca, ktoré v minulosti viedol P. Varmuža. Prakticky od štartu prvej predajne si prémiové potraviny priamo od farmárov, aj keď za vyššie ceny, našli svojich dnes už verných zákazníkov.

V Yeme je vždy na čo sa pozerať. Či už je to čerstvé mäso, zelenina, ktorej niekedy ani neviem prísť na názov či voňavé bochníky chleba, ktoré sú možno najlepšie v meste. Yeme štartovalo na trhu v marci 2016. Za prvých dvanásť mesiacov na trhu zaznamenalo tržby približne osem miliónov eur a dnes sú už v meste 3 prevádzky.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá