Slovenka pracujúca pre Gucci: Firma si zakladá na tom, aby sme do práce chodili radi a boli šťastní

  • Claudia Pietruchová nám prezradila, že práca v Rakúsku je na rozdiel od Slovenska lepšie ohodnotená a ľudia si to tu viac vážia
  • Každá pracovná činnosť a pozícia sa berie ako dôležitá a nie menejcenná, ako to občas býva na Slovensku
  • Claudia ovláda tri cudzie jazyky a momentálne sa chystá na štvrtý
  • Povedala nám o tom, aké benefity zamestnancom ponúka práca v Rakúsku a aké hodnoty má značka Gucci
kolaz_gucci_1
Archív Claudia Pietruchová
  • Claudia Pietruchová nám prezradila, že práca v Rakúsku je na rozdiel od Slovenska lepšie ohodnotená a ľudia si to tu viac vážia
  • Každá pracovná činnosť a pozícia sa berie ako dôležitá a nie menejcenná, ako to občas býva na Slovensku
  • Claudia ovláda tri cudzie jazyky a momentálne sa chystá na štvrtý
  • Povedala nám o tom, aké benefity zamestnancom ponúka práca v Rakúsku a aké hodnoty má značka Gucci

Ako vyzerala tvoja cesta za dream jobom department managera Gucci?

V Parndorfe som začala pracovať asi pred 9 rokmi. Aj keď som pracovala na Slovensku v jednom grafickom štúdiu, vždy ma to ťahalo k móde. Začínala som v Armani ako asistentka predaja na čiastočný úväzok a postupne som sa vypracovala. Neskôr ma šéf povýšil na zástupcu manažéra v inej predajni, kde som pracovala viac ako dva roky. Keď som sa dozvedela, že Gucci má otvorenú pozíciu na department managera, tak som to skúsila a od marca tu pracujem na spomínanej pozícii.

Ako vyzerá celková pracovná atmosféra v Gucci?

Veľmi to závisí od manažérov, ako u každej inej značky. Gucci má samozrejme vysoké nároky, no zároveň si zakladá na tom, aby sme do práce chodili radi, boli šťastní a mali radosť z toho, čo robíme. My manažéri sa snažíme tím motivovať, ako sa dá a vytvárať fungujúce, organizované a šťastné pracovné prostredie. V Rakúsku každý svoju prácu vykonáva s väčšou radosťou a entuziazmom ako ľudia na Slovensku.

Aká si manažérka?

Táto pozícia nie je určite ľahká, hlavne, keď je náš tím medzinárodný a každý jeden človek je iný. Snažím sa ísť na zamestnancov pozitívnou motiváciou, ale keď ma nahnevajú, viem byť aj prísna. Raz do mesiaca máme v Gucci „service check“, teda hodnotenie kvality predaja. Ak však výsledok tejto kontroly nie je dobrý, odráža sa to aj na mojom správaní. Snažím sa ísť mojim zamestnancom príkladom a ukázať im, že sa to dá a že od nich neočakávam niečo, čo nie je možné. Na konci dňa je predsa šťastný tím aj efektívny tím.

Nerobil ti zo začiatku problém jazyk alebo si ovládala nemčinu už pred tým, ako si začala pracovať v Parndorfe?

Ja som v podstate z polovice Nemka, pretože mám maminu Slovenku a otca Nemca, takže som mala to šťastie, že som vedela najprv po nemecky a potom po slovensky. Ďalej rozprávam po anglicky, ovládam základy ruštiny a momentálne sa chcem začať učiť taliančinu. Myslím si, že keď chce niekto pracovať v Rakúsku a využívať ich sociálny systém, tak je základná slušnosť vedieť dorozumieť sa v ich jazyku.

Aké boli tvoje začiatky? Nestretla si sa s diskrimináciou cudzincov?

Takýchto situácií tu máme minimum a kolegovia sa k sebe správajú slušne a priateľsky a nerobia medzi sebou rozdiely na základe národnosti.

Ako sa zamestnanci u vás správajú k vašim zákazníkom v porovnaní so Slovenskom?

Ja som si na Slovensku všimla isté stereotypovanie zákazníka, čo je u nás v Gucci zakázané. My tu zákazníkov nestereotypujeme a snažíme sa každému podávať najlepší servis nehľadiac na to, ako je oblečený.

Aké benefity prináša práca v Rakúsku svojim zamestnancom?  

Rakúsko je jedna z najsociálnejších krajín a taktiež jednou z najlepších krajín na život. Zamestnanci dostávajú zo zákona 13. a 14. plat, pričom jeden chodí v lete, ako kvázi príspevok na dovolenku a jeden v zime, ako príspevok na Vianoce. Preplácané nadčasy sú taktiež povinnosťou, ale závisi to od typu zmluvy. Veľmi dobre tu funguje aj ochrana zamestnanca a keď má človek hocijaký problém, tak zavolá do pracovnej komory a okamžite dostane termín od právnika, s ktorým môže všetko prediskutovať.

Aké sú podmienky na zamestnancov pracujúcich v Rakúsku?

Určite entuziazmus do práce a chuť pracovať a zlepšovať sa. U nás v Gucci sú tie nároky celkom vysoké, ale myslím si, že je to opodstatnené. Pracovná komora pravidelne kontroluje, v akých podmienkach zamestnanci pracujú. Veľký dôraz sa tu kladie aj na tehotné ženy, ktoré majú upravené podmienky na to, aby bola pre nich práca stále komfortná a aby im práca nijakým spôsobom neškodila zdraviu.

Akí sú rakúski zákazníci v porovnaní s tými slovenskými?

Nechcem ich veľmi škatulkovať, pretože som sa stretla už s rôznymi typmi zákazníkov. Rakúšania aj Slováci sú nároční zákazníci. Každému zákaznikovi inklinuje, keď sa s ním začnem rozprávať v jeho jazyku a nájdem si tam taký ten háčik, ako s ním komunikovať priateľskejšie.

Predáva sa v Rakúsku lepši tovar ako na Slovensku?

To závisi od značky. Počula som, že veľa značiek v outlete vyrába aj iný druh tovaru na špeciálne akciové dni, ale určite by som to neselektovala a netvrdila by som, že na Slovensku je menej kvalitné oblečenie, pretože to závisi od značky.

Aké ďalšie benefity sú spojené s prácou manažéra pre Gucci?

Okrem spomínaných benefitov mi táto práca umožňuje cestovať na služobné cesty do rôznych krajín. Vďaka tejto práci som si už dosť pocestovala. Bola som napríklad v Miláne, Barcelone, Nemecku a vo Florencii. Ide väčšinou o školenia alebo otváranie nových obchodov na rôznych miestach.

Chceš tu zostať pracovať? Prečo si túto značku vážiš?

Určite by som tu rada zostala, pokiaľ to bude možné. Páčia sa mi hodnoty tejto značky, hlavne pri tom, ako dbá na to, aby bolo na vedúcich pozíciach zamestnaných 50 percent žien a 50 percent mužov. Dbajú na rovnováhu a na rovnocennosť pohlavia. Ďalšou významnou hodnotou, ktorá je pre mňa osobne veľmi podstatná a dôležitá je, že Gucci dbá na životné prostredie. Vždy a všade, kde je to možné, používame rozložiteľné obaly z kukuričného škrobu, namiesto tých plastových.

Ďalej máme vyslovene dané a nariadené všetky predpoklady na recykláciu, obnoviteľné zdroje, filtrovanie vody, aby sme predišli používaniu plastových fliaš. Pri výrobe produktov, ktoré pochádzajú z Talianska, sú vždy dodržiavané normy EÚ. Pri výrobe produktov sú využívané najnovšie technológie a materiály, ktoré nie sú škodlivé pre prostredie a minimalizujú využívanie energie a vody. Značka Gucci taktiež prispieva veľké finančné čiastky na rôzne humanitárne kauzy a takmer úplne vylúčila výrobu kožušín, čo je pre mňa ako milovníka zvierat a vegetariánku nutný krok dnešnej doby.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá