Slovenky vytvorili udržateľnú módnu značku, ktorá chce obliecť ženy a mužov v biznise

  • Presvitajúca čierna podprsenka či trčiace tielko pod košeľou? To je v biznis dress code neprípustné! Slovenské návrhárske duo sa rozhodlo vyjsť v ústrety ľuďom pracujúcim v biznisovom prostredí, ale aj tým, ktorí berú ohľad na svoje pohodlie, zdravie a tiež na prírodu. Ich značka Creéme je totiž udržateľná a eko friendly.
collagekbjkb
Ivana Tomková, Michal Jakubec
  • Presvitajúca čierna podprsenka či trčiace tielko pod košeľou? To je v biznis dress code neprípustné! Slovenské návrhárske duo sa rozhodlo vyjsť v ústrety ľuďom pracujúcim v biznisovom prostredí, ale aj tým, ktorí berú ohľad na svoje pohodlie, zdravie a tiež na prírodu. Ich značka Creéme je totiž udržateľná a eko friendly.

Za značkou Creéme, ktorá už zaujala na pražskom či bratislavskom Fashion weeku, stoja mladé Slovenky Soňa Vidiečanová a Katarína Kobušová, ktoré dokopy spojila láska k zodpovednému prístupu v móde. Obe sú študovanými módnymi návrhárkami, no namiesto toho, aby podľahli čaru nablýskaných prehliadkových mól, išli úplne inou cestou. Nelákalo ich šiť drahé modely z luxusných materiálov, ktoré sa do šatníkov obyčajných ľudí nikdy nedostanú.

Naopak, chceli uľahčiť obliekanie biznis mužom aj ženám či spíkrom, ktorí pravidelne nosia košele a obleky a nechcú robiť kompromis medzi estetikou, pohodlím a etickosťou. „Nápad vznikol pred rokom a pol, keď som sa začala zaujímať o udržateľnú módu a zistila som, že bavlna vyrastá v béžovej farebnosti. Následne som na Facebooku narazila na príspevok s nadpisom: Vedeli ste, že pod bielou košeľou patrí len béžová podprsenka?“ spomína Soňa, ktorá je tiež dobrovoľníčkou v iniciatíve Fashion revolution, ktorá šíri posolstvo etickej módy.

Foto: Michal Jakubec

Celý vlak sa rozbehol až vtedy, keď Soňa zistila, že jej spolužiačka z VŠVU Katka sa v rámci módy bližšie venuje dress code téme. Na mnoho vecí mali spoločný názor a keďže spolu skvele vychádzali, rozhodli sa ísť do spoločného projektu a Creéme začalo naberať reálnejšie kontúry. V rámci biznisovej témy ich však nelákalo šitie košiel či oblekov. Suverénne sa rozhodli ísť do spodného prádla, v ktorom videli medzeru na trhu. Ponúknuť chcú nielen podprsenky, ale aj spodné tričká s V- výstrihom pre mužov.

Creéme teraz môžeš podporiť v kampani na crowdfundingovom portáli Hithit. Cieľom Sloveniek je vyzbierať 8500 eur za predaj spodného prádla za uvádzacie ceny. Ak značku podporíš, máš zároveň zaručené, že táto novinka sa k tebe dostane prednostne skôr, než sa spustí eshop a bežný predaj a budeš sa tak môcť už onedlho tešiť z pohodlného a zdraviu prospešného spodného prádla, pri ktorého výrobe netrpelo žiadne dieťa v čínskej továrni. :)

Foto: Michal Jakubec

„Robili sme si prieskum a už v roku 2013 výskumný ústav textilnej chémie Chemitex našiel v textilných vzorkách z trhu toxické látky, ktoré sú zakázané v Európe. Najviac sa ich nachádzalo práve v spodnej bielizni. V súčasnosti je veľa lokálnych značiek, ktoré bežné oblečenie recyklujú, predávajú použité alebo ho požičiavajú, no keďže je nehygienické požičiavať si spodnú bielizeň, rozhodli sme sa vytvoriť udržateľnú značku postavenú na cirkulárnej ekonomike“ vysvetlila Katka.

Filozofiu cirkulárnej ekonomiky sa snaží Creéme raziť napríklad tým, že neznehodnocujú prírodnú bavlnu syntetickou farbou, bielidlami či karcinogénnymi látkami. Aj preto sú všetky modely Creéme len v naturálnej farbe organickej bavlny, ktorá v tejto farebnosti vyrastá vďaka zloženiu pôdy. Skvelo to však dokonale hrá do karát téme biznis dress code, pretože podľa jeho etikety patrí pod akúkoľvek bielu košeľu len spodné prádlo telovej farby. Navyše je vhodné pre akékoľvek všedné či sviatočné oblečenie a je prakticky neviditeľné.

Foto: Michal Jakubec

 

„Materiál je vyrábaný na zákazku v Českej republike a má GOTS certifikát. Kovové komponenty aj oblečenie sú vyrobené na Slovensku. Narozdiel od komerčných značiek, ktoré používajú plastové alebo škodlivé niklové zapínanie, my budeme používať len mosadzné, ktoré nám bude na zákazku dodávať firma Zlatokov,“ prezradila Soňa a dodala, že cieľom Creéme je zároveň umožniť zákazníkom oblečenie plne separovať. Ich spodné prádlo je totiž plne rozložiteľné a kovové časti sa dajú oddeliť a zrecyklovať.

Dnes totiž ľudí podľa mladých Sloveniek zaujíma, čo sa s produktom stane po využití a pozerajú sa na ekologickú stránku módy. „Dizajnér sa preto musí zaoberať ochranou životného prostredia už pri jeho navrhovaní. Obe rešpektujeme našu planétu a jej obmedzené zdroje. Napríklad biobavlna spotrebuje o 71% menej vody než obyčajná. V súkromí berieme dosť prirodzene, že sa obmedzujeme a keď potrebujeme niečo nové, ako napríklad bielu košeľu do videa, :) vyhľadáme second hand,“ uviedla Katka.

Foto: Ivana Tomková

Cieľom tejto unikátnej slovenskej značky, ktorej názov po španielsky znamená „ver mi“, je podporovať lokálnu výrobu a lokálny trh práce. No nielen ten, dbajú aj na to, aby ich certifikovaná bavlna, ktorú v súčasnosti dovážajú z Indie, bola vyrobená eticky a v ľudských podmienkach. Ich snom však je, aby raz mohli vyrábať oblečenie s bavlny vypestovanej v Európe či dokonca na území Slovenska, kde chce v súčasnosti skupinka ľudí v Sokolciach experimentovať s jej pokusným pestovaním.

Ak nechceš tráviť väčšinu svojho času v nepohodlnom spodnom prádle a berieš ohľad na svoje zdravie či prírodu, neváhaj a podpor Creéme. :)

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá