Slovenské eDocu – informačný systém s prístupom kdekoľvek a kedykoľvek

  • eDocu je jedným z úspešných slovenských projektov a sme radi, že vás môžeme informovať o novinkách, ktoré sa v eDocu udiali. Úspechy v súťažiach, noví zákazníci a dokonca nový investor.
edocu-header
  • eDocu je jedným z úspešných slovenských projektov a sme radi, že vás môžeme informovať o novinkách, ktoré sa v eDocu udiali. Úspechy v súťažiach, noví zákazníci a dokonca nový investor.

eDocu je informačný systém o veciach, ktorý poskytuje prístup k informáciám kdekoľvek a kedykoľvek. eDocu je systém vhodný do facility managementu a tiež do stavebníctva a je integrovateľný do cloudových, ale aj ne-cloudových systémov. Viac o tom, čo je eDocu, sa dočítate v našom predchádzajúcom článku, kde sme tento projekt predstavili podrobnejšie. Alebo si pozri krátke video o tom, ako eDocu funguje.

A čo majú v eDocu nové? Napríklad úspech v súťaži Smart Energy-Smart Country Hackathon, kde eDocu zvíťazilo v kategórii zastrešovanej ENELom a v druhej kategórii, zastrešenej SPP, eDocu obsadilo druhé miesto. Vďaka tomu eDocu začalo rokovania s ENELom o implementovaní prezentovaných riešení. Taktiež budú dávať rozhovor pre Forbes USA/UK, čo bude určite pekná vizitka aj pre našu krajinu. Okrem iného pribudol nový investor, Asseco Central Europe, vďaka čomu môžu rásť.

12096337_1924609344429889_1772398070454451573_n

Takmer po roku vám prinášame rozhovor s flipom, CEO eDocu, o tom ako sa im darí a čo majú nové, tentoraz už z ich vlastných priestorov.

eDocu sme čitateľom  predstavili v decembri 2014. Ako hodnotíte v tíme tento rok, aký bol rok 2015 pre eDocu?

Minulý rok bol pre nás veľmi poučný a tak povediac prípravou na tento rok. Aktivity sme smerovali na systemizáciu obchodu a najviac sme sa sústredili na vylepšenia a dotiahnutie produktu. Rok jedna bol teda pre nás v mene rapídneho rastu eDocu. Rok dva sme strávili poriadnym sledovaním potenciálneho trhu, hľadaním zrozumiteľného jazyka pre našich klientov a doťahovaním MVP. Podarili sa nám v minulom roku 2 zásadné implementácie nášho produktu u veľkých klientov, takže ho považujeme za úspešný. Bol to však pre nás aj extrémne náročný rok, ale koho to nezabilo, toho to posilnilo.

Keď sme prvýkrát predstavili eDocu, položila som Ti aj otázku ako vidíš budúcnosť eDocu. Vtedy si odpovedal takto:

„Budeme sa aktívne venovať ďalšiemu programovaniu a vyvíjaniu. A ideme sa tiež venovať nasadzovaniu na trh. Hľadáme „bolesti“ zákazníkov, aby sme vedeli vybrať tie najdôležitejšie, ktorých liečenia ľudí zaujímajú. Aby sme vedeli dobre charakterizovať také klasické veci, že kto je zákazník a najmä hľadáme správnu komunikáciu, ako najlepšie prezentovať našu službu. Ako zákazníkovi najlepšie ukázať kde je hodnota produktu, aká je tá hodnota veľká. Ako sa produkt dá využívať denne v jeho prípade a môže zarobiť na používaní eDocu.“

Čo z toho sa naplnilo?

Nuž ako to tak čítam, tak všetko do bodky, zdá sa. Vo vývoji sme spravili míľové kroky vpred vo vlastnostiach a stabilite systému. Čo sa týka obchodu, tento rok už naozaj vieme úplne presne ako chceme produkt eDocu komunikovať našim klientom.

eDocu team

eDocu získalo nového investora, Asseco Central Europe. Bol to plán získať investora alebo to prišlo náhodne?

Od začiatku to bol náš plán. Pripravovali sme sa na to vlastne celý prvý rok našej existencie, aby sa nám to do konca prvého roku podarilo. Podarilo sa to presne podľa plánu.

Prečo práve Asseco CE?

Dostali sme viac investičných ponúk, dokonca aj ponuku na predaj celej firmy. Asseco CE sme si zvolili z dvoch hlavných dôvodov. Prvým bol ten, že Asseco CE neponúkalo len „dumb money“, ale predstavuje pre nás aj veľmi silného a strategického partnera. Na trhu IT má obrovské skúsenosti a veľké množstvo klientov, ktorí sa skvele prekrývajú aj s našou cieľovou skupinou. Druhým a určite nemenej dôležitým faktorom výberu bol veľmi partnerský postoj Asseco CE k nám. Ich investícia spočívala v kúpe 23% akcií eDocu (medzičasom sme sa stali a.s.) s tým, že nás nechcú nijak meniť. Máme robiť veci, ako ich robíme, oni budú naším ochrancom, ak to bude potrebné a hlavne zdrojom skúseností a mentoringu v oblastiach, v ktorých sa ešte nevyznáme. Do dnešného dňa túto dohodu ctia.

Aké to bolo vzdať sa 23% spoločnosti? Nebolo to bolestivé pre Teba ako zakladateľa projektu? Predsa len 23% nie je úplne najmenej.

Vzdanie sa percent je jednoduchšie, ako sa zdá. Ak sa na to pozriete z finančnej strany, tak na tom vlastne zarábate (i keď zatiaľ virtuálne). Veď máte nejaké vlastné peniaze investované určitý čas a keď príde investor, ktorého presvedčíte o potenciálnej hodnote a investuje do vás, tak tá hodnota sa stane reálnou a valuácia firmy je potvrdená ich investíciou. Nie sú to síce peniaze, čo môžete minúť na dovolenku alebo súkromné účely, ale ak ste v startupe, tak vám ide hlavne o produkt a sny a tie peniaze sú preto, že niekto uveril tým snom a chce pomôcť. A samozrejme, keď sa tie sny naplnia, profitovať z nich.

SmartUp

V čom sa ešte eDocu zmenilo?

Minulý rok bol pre nás naozaj významný, strašne veľa sme sa toho naučili. Veľa vecí, ktoré sme nevideli, sme sa naučili vnímať. Veľa vecí sme robili prvýkrát. Asi stokrát sme spadli, aby sme sa mohli znovu postaviť a kráčať ďalej. Väčšinu roka sme sa trápili s jednou veľkou implementáciou, aby sme potom ku koncu roka ďalšiu možno aj väčšiu zvládli v extrémne krátkom čase. Zmenilo sa toho naozaj veľa a pribudlo niekoľko nových zákazníkov. No a aby som nezabudol, celkom významným krokom pre nás bolo aj to, že sme opustili coworkingspace The Spot. Presťahovali sme sa do nových priestorov, ktoré sme si sami upravili a ktoré teraz zdieľame spolu s našimi start-up kamarátmi z Divano a EmotionID. Hľadáme na doplnenie veľkého netradičného priestoru ešte ďalšie start-upy.

Spomenul si nových zákazníkov, kto sú to?

Máme nového klienta – Slovenská pošta. Medzi ďalších známejších klientov patrí T-Systems Slovakia. eDocu je po novom aj súčasťou Baťovho múzea v Zlíne, kde pri každom exponáte v múzeu je pridaný QR kód a po načítaní kódu dostane návštevník hneď prístup k informáciám o exponáte.

Čo vás čaká v roku 2016?

Tento rok bude pre nás v mene šperkovania produktu, vylepšovania UX a pridáme aj pár nových funkcionalít. No to najdôležitejšie čo nás čaká, je silný ťah na trh ako európsky, tak aj česko-slovenský. V roku 2016 naše posilnené obchodné oddelenie zaplo motory už na plné obrátky a uvidíme, ako trh odpovie.

Techcrunch Disrupt SF 2015

Ďakujem za rozhovor a verím, že o úspechoch eDocu budeme ešte veľa písať!

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá