Slovník správneho startupistu

  • Ak aj ty máš vo svojom okolí zanietených startupistov, určite si si všimol, že používajú výrazy, o ktorých význame nemá bežný človek ani tušenia. Všetci títo zvláštni ľudia z prostredia startupov majú vlastnú reč , ktorú možno budeš vedieť vďaka tomuto článku konečne rozlúštiť.
image_1425400527.jpeg
  • Ak aj ty máš vo svojom okolí zanietených startupistov, určite si si všimol, že používajú výrazy, o ktorých význame nemá bežný človek ani tušenia. Všetci títo zvláštni ľudia z prostredia startupov majú vlastnú reč , ktorú možno budeš vedieť vďaka tomuto článku konečne rozlúštiť.

 

To, že sa ti podarí startupistom porozumieť nemusí byť  úplne na škodu, keď vezmeme do úvahy, že v konečnom dôsledku môžu niektorý z nich vytvoriť niečo skutočne užitočné. Preto nepodceňuj žiadny z nasledujúcich výrazov.   

Acqui-hire – Stratégia získavania talentu, s ktorou prišiel Google niekedy v polke minulého desaťročia. V skratke ide o to, že si veľká spoločnosť myslí, že váš startup má super tím plný šikovných ľudí, ale výnimočne mizerný nápad. Jednoducho teda spraví to, že využije vaše schopnosti na rozvíjanie nejakého iného, lepšieho nápadu.

Neúspech –  Bližšie nekonkretizovaná vec, ktorú začali v poslednej dobe v Silicon Valley podávať, ako niečo, čo treba oslavovať.    

„Máme vysoký cashflow“– Niekto si na nás spomenul a prihodil niekoľko tých, pre každý startup nesmierne potrebných drobných.

Pivot –  Vyjadruje situáciu, keď si startup uvedomí, že sa veci nedejú tak ako jeho tvorcovia predpokladali. Ak niečo nie je v poriadku môže startup zmeniť svoje smerovanie a plán na dosiahnutie tak vytúženého úspechu.

 

 

SaaS (Software as a service) – Keď sa peniaze stali kameňom úrazu.

Pre-money Valuation – Číslo, ktoré si vymyslíš. Malo by vyjadrovať hodnotu startupu predtým, ako do neho prišiel investor.

Post-money Valuation – Číslo, ktoré si tiež vymyslíš, akurát tam pridáš nejaké peniaze, aby sa nezhodovalo s hodnotou startupu pred investíciou.

„Pracujem v PR“– V skutočnosti mám mailové adresy zopár novinárov.

Exit – Existujú dva typy exitov- dobrý a zlý. Ten dobrý je keď sa startupu darí, teba to ešte nezabilo a o tvoj nápad má záujem nejaká veľká spoločnosť.  Zlý exit je výborný spôsob, ako vyjadriť, že sa startupu nepodarilo nič okrem VC portfólia.

„Stojím za viacerými projektmi“ – Osoba, ktorá pravdepodobne prišla s dvoma nápadmi, z ktorých ani jeden neuspel.

VC – Rizikový kapitál. Jednoducho získavaš peniaze od bohatých jedincov a spoločností a potom zarábaš o dušu. Je to easy.

„Skvele sa nám darí!“ – Vôbec sa nám nedarí

Silicon Valley – Najúžasnejšie miesto na zemi.

„Zaznamenávame 500% percentný rast každým týždňom“ – Minulý týždeň sme mali jedného užívateľa. Teraz ich máme šesť.

„Vieš čo, akurát vôbec neraisujeme.“ – Raisujeme.

Usability –  Vyjadruje to, ako je tvoj projekt úžasný ,funkčný a využiteľný.

„Sústredíme sa hlavne na dizajn.“ – Nevieme kódovať.

 

„Growth hacking“ – Predaj, marketing a aktivity s nimi spojené použité v spojení so slovom „hacking“. Pretože aj netechnický ľudia si chcú hovoriť „hackeri“. 

“We’re seeing great gross margins, and so are investing in growth given our strong, SaaS unit-economics.” – Prišli sme o peniaze.

“We’re stomping on the gas pedal, given our strong SaaS unit-economics, and are actively seeking additional capital to power our sector-leading growth.” – Prišli sme o peniaze a potrebujeme tie tvoje.

 

zdroj: techcrunch.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá