Snapchat nie je pre všetkých, prečo?

  • Neopakovateľný koncept Snapchatu nám už dlhšiu dobu ponúka možnosť zasielať časovo obmedzené fotografie alebo videá. Väčšina z nás si tento koncept osvojila, veď prečo nie, zaslanie fotografie, ktorá sa po krátkej chvíli zmaže je skvelá vec. Samozrejme pokiaľ si druhá strana nespraví rýchly screenshot.
snapchat-app
  • Neopakovateľný koncept Snapchatu nám už dlhšiu dobu ponúka možnosť zasielať časovo obmedzené fotografie alebo videá. Väčšina z nás si tento koncept osvojila, veď prečo nie, zaslanie fotografie, ktorá sa po krátkej chvíli zmaže je skvelá vec. Samozrejme pokiaľ si druhá strana nespraví rýchly screenshot.

Jej pôvodný účel bol zrejme veľmi jednoduchý, snažil sa vyriešiť problém obrovského množstva virtuálneho odpadu, ktoré vznikalo pri zasielaní momentiek, ktoré boli určené len na „jedno použitie“. Vízia sa ale odklonila od reality a na Snapchate sa začal zdieľať hlavne zábavný, nechutný či nahý obsah. To ale nebol neúspech, veď práve kvôli tomu neustále získava nové, veľké masy používateľov. A keď sa vytvorí veľká komunita ľudí vznikne aj biznis. A Snapchat nezaostáva, neustále sa snaží prispôsobiť tak, aby mohla ponúknuť svoju appku veľkým firmám na marketingové účely.

mashable.com

foto: mashable.com

Snapchat ale nie je pre každého

Aj keď sa čím ďalej viac rozširuje myšlienka, že firma musí byť viditeľná na každej sociálnej sieti je dôležité zamyslieť sa, či je to naozaj nutné. Veľmi osobitnou kategóriou je Snapchat, táto platforma je užitočná, zdržiava sa na nej obrovské množstvo používateľov generácie Y. Hoci čísla stále stúpajú, jej používanie nie je dobrým krokom pre každú značku. Vaša značka je predsa to najdôležitejšie, staráte sa o ňu, budujete ju, vediete ju, a snažíte sa ju rozširovať medzi komunity ľudí. Zamyslite sa na chvíľku či potrebujete byť na snapchate a čo od toho očakávate. Nie tento článok nie je hate na Snapchat reklamu, je to len objektívne zhodnotenie jeho využitia.

 

Snapchat nie je médium na rozširovanie publika značky

Je to platforma, s pomocou ktorej sa môžete starať o už existujúce publikum. Môžete mu ukázať pozadie vašej firmy, veci ktoré nemôžu vidieť nikde inde, zblížiť sa sním, komunikovať sním tak aby sám seba bral za súčasť značky, aby si značku zamiloval a zblížil sa s ňou. Áno je pravda že takto nasmerovaný používatelia budú podvedome nútený šíriť dobré meno firmy a rozširovať o vás povedomie čím môžete získať ďalších členov publika ale to ej až druhotná fáza. V prvej fáze reklamy nové publikum nezískate.

Screen-Shot-2015-01-27-at-9.28.16-AM

foto: wired.com

Dobre, super, to presne chcem, je teda Snapchat určený pre mňa?

Áno pokiaľ máš dostatočný kapitál. A tu naozaj hovoríme o obrovských číslach. Reklamu si môžeme rozdeliť do troch hlavných kategórií.

  1. Discover – Tu sa cena hýbe až do 620 000 eur za deň. Oslovíte masy ľudí celého sveta, predovšetkým generácie Y a zvýšite svoje povedomie. Ale získate aj nové relevantné publikum ? Alebo to je skôr investícia na udržanie si svojho momentálneho publika? Posúďte sami ako využívate discover.
  2. Filters – Cena sa hýbe do 175 000 eur za deň. Filtre poslúžia na starostlivosť pre svoje doterajšie publikum ešte výraznejšie a pre užívateľov aj príjemnejšie. Pomocou nich sa stávajú „členmi tímu“ danej značky.
  3. Snapchat celebrity – Vydýchnite si, ostaneme pri štvorciferných a päťciferných číslach. Cena sa pohybuje od 8500 eur do 45 000  za kampaň . V tomto druhu reklamy zaplatíte celebritám ktoré majú obrovské fanúšikovské základne a oni vám budú značku propagovať. Pri tomto druhu reklamy už môžeme uvažovať nad prínosom nového publika ale úprimne znova to viac osloví doterajšie publikum.

snapchat-mcdonalds-filters.0.0

foto: eater.com

Chcete teda zlepšiť starostlivosť o svoje publikum, ktoré pozostáva z generácie Y a máte dostatočný kapitál ?

Smelo do toho, teda ak máte svoje publikum už na sociálnych sieťach, vytvárať nové publikum pre značku na Sapchate nemusí byť dobrý ťah. Oveľa lepším krokom je preliať svoje publikum z YouTube, Twitteru, Facebooku a iných sociálnych sietí na Snapchat.

Snapchat teda nie je vhodný pre malé a stredné firmy, značky ktoré si nemôžu dovoliť investovať milióny eur do reklamy, organizácie ktoré nemajú vybudované iné sociálne siete a predovšetkým firmy ktoré nemajú svoju osobnosť a identitu. Bez firemnej osobnosti tam doslova ani nechoďte.

Naopak pokiaľ hľadáte reklamný kanál pre veľkú značku ktorá môže do reklamy investovať vysoké sumy, chcete sa starať o doterajšie publikum, máte vybudované sociálne siete a kvalitnú firemnú osobnosť pomocou Snapchatu úspešne premeníte firmu na love-mark.

 

Mám teda vôbec riešiť reklamu na Snapchate?

Pri tvorbe reklamnej stratégie si vyberte sociálne siete tak aby pre vás pracovali najlepšie. Vyberte si 1-2 kanály a venujte sa im. Určite si čo chcete dosiahnuť pomocou sociálnych médií a poriadne si to premyslite. Zistite si čo vám aký kanál môže poskytnúť a čo môžete očakávať a podľa vašich cieľov si vyberte. Neexistuje správna odpoveď kam ísť a kam nie. Pre každý brand je to úplne odlišné. Záleží len na cieľoch ktoré chcete dosiahnuť. Neskôr priberte do partie podľa potreby 3tí, 4tí kanál a tak ďalej. Postupne. Nemusíte byť všade a už vôbec nie od začiatku.

 

Nehovoríme že je Snapchat zlý, to vôbec nie. Snapchat je veľmi užitočný ale len pokiaľ splňujete podmienky, ktoré sme tu dnes preberali. Pokiaľ si myslíte že je to vaša budúcnosť aj napriek tomu že sa vymykáte z podmienok choďte do toho tiež. Predsa len história nás naučila že aj na prvý pohľad bláznivé rozhodnutia môžu byť správne. Ale veľmi dobre si premyslite či čas a financie ktoré do toho investujete nemôžu inde priniesť lepšie výsledky.

Riaďte sa svojou intuíciou ale nezabúdajte na fakty a čísla. Zvoľte si tie sociálne média ktoré sú pre vás vhodné, a teda také s ktorými sa viete stotožniť. Či už to bude Facebook, Twitter, YouTube alebo Snapchat, uspieť môžte kdekoľvek kde ste ako doma.

adespresso.com

foto: adespresso.com

Zdroj: emedium.com, curated-digital.com, Zdroj titulnej fotografie: blog.ama.org

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá