Sodastream si strieľa z legendárnej reklamy Coca-Coly. Upozorňuje tak na problematiku plastov

  • Spoločnosť Sodastream, ktoré predáva prístroje na výrobu sódy, sa v novej reklamnej kampani rozhodla zaútočiť na Coca-Colu
  • Úplne na drzovku prekopala pôvodnú reklamu konkurencie a dokonca narážala na vedenie spoločnosti
  • Cieľom je upozorniť na problémy s plastovým odpadom
sodastream
youtube
  • Spoločnosť Sodastream, ktoré predáva prístroje na výrobu sódy, sa v novej reklamnej kampani rozhodla zaútočiť na Coca-Colu
  • Úplne na drzovku prekopala pôvodnú reklamu konkurencie a dokonca narážala na vedenie spoločnosti
  • Cieľom je upozorniť na problémy s plastovým odpadom

V roku 1971 sa objavila na televíznych obrazovkách nová reklama od spoločnosti Coca-Cola. Reklamný spot s názvom Hilltop ad. sa zaradil medzi najpopulárnejšie reklamy sveta. Bolo to pravdepodobne aj vďaka tomu, že sa jednalo o veselú reklamu plnú šťastných ľudí s fľašou Coca-Coly v ruke a v dobrej nálade. Spievajú príjemnú a chytľavú pieseň o harmónii a láske na celom svete.

Táto reklama slúžila ako predloha pre najnovší reklamný spot od spoločnosti Sodastream. Tá sa totiž rozhodla bojovať proti plastovému odpadu, ktorý produkuje aj spoločnosť Coca-Cola, práve na poli reklamy. Prečo sa rozhodli parodovať akurát reklamu od Coca-Coly?

Tých dôvodov je viacero. Výrobca chutného, ale pomerne nezdravého sladkého nápoja, je totiž svetovou spoločnosťou. Pustiť sa do velikána so silným menom pritiahne omnoho väčšiu pozornosť. Druhým dôvodom je, samozrejme, to, že spoločnosť Coca-Cola dodáva svoje produkty nielen v plechovkách a sklenených fľašiach, ale hlavne v plastových fľašiach, ktoré sa dlho rozkladajú, a tak znečisťujú životné prostredie.

Práve plastový odpad, ktorý produkuje aj Coca-Cola, hrá hlavnú úlohu v paródii na legendárnu reklamu. Pozrime sa teda na rozdiely medzi oboma reklamnými spotmi. Pôvodný reklamný spot sa odohráva na kopci plnom spievajúcich ľudí. V paródii je to podobné, avšak kopec z pôvodnej reklamy nahradil ostrov pozostávajúci z plastových fliaš.

Ku spevu ľudí sa pridajú aj miestne mrože a stará korytnačka, ktorej prepožičala svoj chrapľavý hlas hviezda rocku Rod Stewart. Zvieratá v spoločnosti nebezpečne vyzerajúceho domorodého muža a mladej ženy následne vtrhnú do sídla „nemenovanej spoločnosti“, kde prebieha zasadnutie vedenia, ktoré sa chváli predajom štyroch miliárd kusov nápoja v plastových fľašiach.

Vedenie sa však dozvie, že znovu použiteľná fľaša Sodastream nahradí 2 000 klasických plastových fliaš. Šéf spoločnosti Sodastream Daniel Birnbaum povedal, že cieľom tejto reklamy je upozorniť ľudí a svetové spoločnosti na to, aby prehodnotili používanie plastov. Problémy s plastovým odpadom sa totiž vymykajú spod kontroly.

zdroj: AdAge.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech