Spoločnosť Spotify prekvapila negatívnych analytikov. Minulý rok zavŕšila rekordným ziskom

  • Populárna služba na streamovanie hudby skončila v poslednom štvrťroku minulého roka v rekordnom zisku
  • Podľa odhadov „múdrych“ analytikov však tomu malo byť inak, keďže predpovedali stratu 16 miliónov dolárov
spotify
zdroj: flickr
  • Populárna služba na streamovanie hudby skončila v poslednom štvrťroku minulého roka v rekordnom zisku
  • Podľa odhadov „múdrych“ analytikov však tomu malo byť inak, keďže predpovedali stratu 16 miliónov dolárov

Milovníci hudby milujú streamovaciu službu Spotify viac ako analytici. Spoločnosť, ktorá prináša možnosť počúvania a sťahovania akejkoľvek hudby za poplatok totiž uzavrela posledný štvrťrok minulého roka s rekordným ziskom. Jednalo sa o masívnych 94 miliónov dolárov. Vševediaci analytici však predpovedali priam čierne výsledky. Mysleli si totiž, že Spotify nedosiahne žiaden zisk a ocitne sa v mínusový číslach. Firma mala podľa ich predpovedí skončiť v strate 16 miliónov eur.

Analytici však mali na čierne predpovede vážne dôvody. Spoločnosť totiž skončila v poslednom štvrťroku 2017 so stratou 87 miliónov eur. Odhady samotnej spoločnosti sa však od pohľadu analytikov líšili a vyhliadky mali byť pozitívnejšie, čo sa nakoniec naozaj naplnilo. V poslednom štvrťroku minulého roka stúpli tržby o pekných 30 %.

Odhady na tento rok však na prekvapenie nie sú vôbec ružové. Spotify očakáva pokles a dokonca predpokladá, že skončí v strate medzi 200 až 360 miliónmi eur. Analytici tak môžu konečne smelo predpovedať negatívny vývoj. Zisky za posledný štvrťrok určite potešili investorov. Najnovšie predpovede samotnej spoločnosti na tento rok však určite nie.

Smutné predpovede na tento rok netešia investorov

Ak sa pozrieme na celkový vývoj, tržby spoločnosti v priebehu rokov pomaly, ale isto klesajú. V roku 2016 poskočili o 52 %, o rok neskôr iba o 39 % a v roku 2018 o 29 %. Akcie sú tiež o 6 % nižšie v porovnaní s aprílom minulého roka, kedy spoločnosť vstúpila na newyorskú burzu.

Streamovacia služba má v súčasnosti rekordných 96 miliónov platiacich zákazníkov a je najúspešnejšou službou svojho druhu na celom svete. Len pre porovnanie, Apple music má takmer o polovicu nižší počet predplatiteľov. Konkrétne je to 50 miliónov platiacich zákazníkov.  Po takmer trinástich rokoch svojho pôsobenia tak Spotify konečne zarobila pekné peniaze.

Predstavitelia spoločnosti tvrdia, že v súčasnosti im nejde prioritne o zisk, ale skôr o dosiahnutie stabilného rastu. Ten im zaručí aj akvizícia iných spoločností, ktoré majú čo ponúknuť. Spotify chce totiž do svojej ponuky zaradiť obľúbené podcasty. V stredu spoločnosť oznámila akvizíciu spoločností Gimlet Media a Anchor, ktoré sú v tejto oblasti na vrchole.

zdroj: theverge.com