Stačilo mu 370 dní a startup predal za 80 miliónov

Rišo Néveri / 18. septembra 2015 / Lifehacking

Ako 23 ročný, sa mohol Jared Hecht pýšiť poriadnym úspechom. Podarilo sa mu predať svoj startup spoločnosti Skype za 80 miliónov dolárov, čo ho naštartovalo do budovania nového projektu a úspech znásobiť.

 

Jaredovi sa podarilo svoj startup GroupMe predať iba 370 dní potom, ako na ňom začal pracovať. GroupMe od neho odkúpil Skype v roku 2011 za 80 miliónov dolárov. Jednalo sa o aplikáciu zameranú na skupinový chat vyvíjanú Jaredom a jeho spoluzakladateľom Stevom Martoccim. Po akvizícii Skypeom sa dvaja chalani ocitli v kanceláriách komunikačného giganta a pracovali tu dva roky. V 2013-tom sa im zachcelo niečoho nového, opustili preto spoločnosť a obaja sa rozhodli budovať nové projekty. 

 

Jared Hecht CEO Fundera

 

Dnes už nie sú biznis partnermi, ale stále spolupracujú, keďže navzájom vlastnia podiely vo firme toho druhého. Po opustení Skype-u sa Jared rozhodol v minulom roku spustiť svoj nový startup – Fundera. Ako to už často býva, mladý zakladateľ sa inšpiroval svojim začiatkom, z ktorého sa veľmi dobre naučil, že získať pre svoj projekt financie nie je najľahšie. Zhodou náhod sa v rovnakom čase pokúšal Jaredov známi poprosiť banku o pôžičku, tá ho však odmietla. Vedený týmito myšlienkami vytvoril platformu, ktorá mladým podnikom a startupom pomáha nakopnúť biznis poskytnutím potrebných financií vo forme pôžičiek od nebankových organizácií.

 

Počas včerajšieho dňa ohlásila Fundera získanú investíciu vo výške 11,5 miliónov dolárov v druhom kole financovania, ktorá naznačuje, že Jared veľmi dobre vie, čo robí – aspoň to tak teraz vyzerá.. Fundera začiatky nemala ľahké. „Odlepili sme sa od zeme s nesprávnym produktom“, tvrdí Jared. „Náš produkt vyzeral nasledovne: Zákazník sa prihlásil na stránku, zadal svoju žiadosť o pôžičku a Fundera mu ponúkla vhodné pôžičky. Problém nastal, keď chceli žiadosť potvrdiť. Odkazovali sme ich na externú stránku, čím sme si ich dôveru absolútne stratili.“ Našťastie bol nový startup vedomí svojej chyby vďaka tomu, že svojich zákazníkov počúval a snažil sa ich aj pochopiť, dokázal rýchlo konať.

 

Kancelária GroupMe

 

Vďaka poskytnutému feedbacku dokázala Fundera za necelé tri mesiace prekopať produkt a prišla s riešením. Zákazníci odteraz vypĺňajú žiadosti jedine na jej stránkach a spoločnosť potom sama žiadosti spracuje a odosiela tretím stranám. Zaistili si tak dôveru, vyhoveli zákazníkom a prišli na jednu dôležitú vec – nikdy nepodceňovať komunikáciu so zákazíkom. Spoločnosť má dedikovaný tím, ktorý je zameraný na pomoc zákazníkom, ale ako Jared zdôrazňuje nejedná sa o support. Toto oddelenie má síce zákazníkovi pomôcť ale tak, aby to bolo najlepšie práve jemu a jeho podnikaniu – nie druhej strane, ktorá poskytuje pôžičku. Tento prístup je veľmi rozumný, pretože mnoho začínajúcich podnikateľov má málo alebo dokonca žiadne skúsenosti s pôžičkami pre podnikanie.

 

Od založenia poskytla Fundera už vyše 60 miliónov v pôžičkách pre stovky malých podnikov. Ich predpoklady konečnej sumy sa v tomto roku šplhajú až na 100 miliónov dolárov. Fundera – podľa môjho názoru trafila klinec po hlave. Každý druhý deň sa skloňujú rekordné čísla investícií a dostupného kapitálu pre startupy, ale nie všetky mladé podniky nimi sú. Startupová vlna so sebou prináša túžbu podnikať aj pre tých, ktorý neprídu s revolučným produktom. Možno si len chcú založiť menšie podnikanie, ale jednoducho sa im z koláča pre startupy neujde a práve tu má Fundera príležitosť. 

 

Zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)