Starbucks a Alibaba spájajú v Číne svoje sily s cieľom zmeniť kávový biznis v krajine

  • Starbucks a Alibaba spájajú svoje sily. Výsledkom by mala byť transformácia kávového biznisu v krajine
  • Dve spoločnosti, ktoré toho mnoho spoločného nemajú, sa spojili pre dobrú vec
  • Vďaka ich partnerstvu by malo dôjsť k prepojeniu online a offline služieb a pritiahnutiu nových zákazníkov
ben-white-165651-unsplash
Unsplash
  • Starbucks a Alibaba spájajú svoje sily. Výsledkom by mala byť transformácia kávového biznisu v krajine
  • Dve spoločnosti, ktoré toho mnoho spoločného nemajú, sa spojili pre dobrú vec
  • Vďaka ich partnerstvu by malo dôjsť k prepojeniu online a offline služieb a pritiahnutiu nových zákazníkov

Prekvapivé oznámenie neprišlo zo strany Starbucksu, ale zo strany technologického velikána, spoločnosti Alibaba. Cieľom je kompletná zmena kávového biznisu v krajine, prepojenie offline a online sveta a pritiahnutie zákazníkov do ekosystémov oboch spoločností. Alibaba už dávno nie je len online obchodným domom, kde čínski výrobcovia predávajú svoje výrobky zákazníkom za lákavé ceny. Alibaba sa pomaly, ale isto stáva konkurenciou pre megaúspešný internetový obchod Amazon.

Toto však nie je všetko. V minulom roku otvorila Alibaba celú plejádu nových supermarketov Hema, ktoré sú kompletne bez pokladní. Tento krok nasledoval po tom, čo Alibaba investovala do holandskej spoločnosti Hema. Zákazníci môžu nakúpiť buď online alebo offline. Každý nákup a platba je pritom sledovaná dokonalým systémom.

Kto vyťaží viac?

Práve tieto supermarkety budú novým domovom pre produkty Starbucks. Prevádzkovateľ kaviarní chce totiž získať pevnú pozíciu v Číne a bojovať proti agresívnym čínskym kaviarenským startupom. Keďže supermarkety Hema majú prehľad o každom nákupe a platbe, Starbucks získa vzácne dáta. Bude môcť jednoducho zistiť, kde je záujem zákazníkov vyšší a kde naopak nižší.

Okrem toho môže využívať služby troch miliónov rozvozcov jedla. Alibaba totiž vlastní platformu na doručovanie jedla známu pod názvom Ele.me. Služby tejto platformy začne Starbucks naplno využívať v septembri. Spočiatku bude zapojených 150 kaviarní v Pekingu a Šanghaji. Do konca roka by to však malo byť až 2000 kaviarní naprieč 30-timi mestami Číny.

Starbucks môže okrem toho na transakcie využívať platobnú bránu Alipay. Okrem toho sú tu ešte eshopy Taobao alebo Tmall, ktoré Alibaba vlastní. Do všetkých týchto platforiem bude okrem toho integrovaný virtuálny obchod Starbucks. Takto môže spoločnosť zasiahnuť celkovo pol miliardy potencionálnych zákazníkov.

Pomoc zo strany Alibaby je pre Starbucks vykúpením. Sila spoločnosti začala totižto v Číne klesať. Hodnota akcií následne poklesla v júni strmo nadol po tom, čo spoločnosť oznámila, že v Číne očakáva zníženie tržieb. Na prvý pohľad to vyzerá tak, že zo súčasného partnerstva bude ťažiť hlavne Starbucks. To je však laický pohľad. Alibaba kúpila Ele.me v apríli tohto roka a chce službu masívne rozšíriť. V tomto prípade bude katalyzátorom, ktorý rozšírenie drasticky urýchli práve Starbucks.

Zdroj: venturebeat.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech