Star­tu­po­vý inves­tor Scott Bel­sky pre­zra­dil 5 veľ­ký­ch tech­no­lo­gic­ký­ch pre­d­ik­cií

Martina Ditrichová / 3. novembra 2016 / Tech a inovácie

K nie­kto­rým postup­ne sme­ru­je­me, nie­kto­ré zne­jú pomer­ne nere­ál­ne. No zdá sa, že Scott Bel­sky, na zákla­de svo­ji­ch boha­tý­ch skú­se­nos­tí, vie, o čom hovo­rí.

Vždy je zaujímavá výzva zamyslieť sa nad budúcnosťou. Odhadovať kam sa uberáme, čo sa vyvinie z najnovších objavov. Čo sa týka technológii, už teraz sme na úrovni niektorých sci-fi filmov z minulosti. Určité predstavy sú reálnejšie a už pomaly klopú na dvere. O iných zas vieme, že by sa mohli stať realitou, ale sú faktory, ktoré spomaľujú ich priebeh.

Teraz ti prinášame predstavy, alebo presnejšie predikcie, známeho podnikateľa, autora a investora Scotta Belskyho, ktorý bol zaradený medzi 100 najkreatívnejších ľudí v biznise podľa rebríčka Fast Company.

Už teraz s istotou môžeme očakávať autonómne vozidlá, nositeľný hardvér, pripojenú a prepojenú domácnosť a rozšírenú realitu. Kam nás ale zavedie budúcnosť ďalej? Vyzerá, že dokonca aj na Mars.:)

3d-scifi-florin-enache-forward-to-the-future

zdroj: coolvibe.com

Teraz sa ale poďme baviť v teoretickej rovine. Aké problémy nás čakajú? Čo nás môže ohroziť? Čo nás spojí? Možno si sa nad niektorými z týchto možností už aj sám zamýšľal, Belsky však šiel pekne do hĺbky.

1.Sociálne médiá sa stanú pasívnymi

Koncept aktívneho postovania a zdieľania príspevkov na sociálnych médiách bude nahradený pasívnym prúdom tvojich životných skúseností. Predstav si svoj osobný 24-hodinový kanál, dostupný tvojím priateľom. Celý autentický. Akákoľvek snaha o aktívne postovanie, bude vnímaná ako manuálna editácia a skôr negatívne. Kvalita bude daná komunitou a algorytmicky. Už teraz vidíme, že ľudia vedia oceniť #nofilter a radšej si pozrú surové zábery ako tie poriadne prefiltrované. Ak sa bude obsah generovať prakticky sám, bude oveľa autentickejší, pravdivejší.

Aké to ,ôže mať dôsledky? Objaví sa veľa sociálnych produktov a nových foriem reklamy. Virálny rast nových vecí a medií sa stane prirodzenejší, závislý od toho, koľko ľudí sa na daný kanál "naladí". Jednoducho povedané, nech robíš alebo konzumuješ čokoľvek, ostatní ľudia to môžu sledovať.

Typická forma platenej reklamy sa stane zastaralá. Nahradená bude "product placementom" a "experience placementom". Ceny, ktoré budeš platiť za výrobky a služby budú kompenzované. Čím väčšia bude tvoja sieť( a tým pádom CFV=conversions from viewers), tým menej ťa bude život stáť.

maxresdefault

zdroj: youtube.com

Pasivita sociálnych sietí zapríčiní, že ich relevancia bude záležať na kontexte. Tieto siete sa objavia v našom živote, v závislosti od toho, kde si, čo robíš a čo potrebuješ. Ideš na obdonie vianoc do Španielska? Predstav si, že ťa sieť naviguje, spojí a naplánuje ti aktivity s priateľmi počas doby, čo tam budeš. Keď sa výlet skončí a ty ju už nebudeš potrebovať, proste zmizne.

2.Rozšírená realita bude uchmatnutá značkami

Scott osobne viac verí rozšírenej realite ako virtuálnej. Rozšírená realita otvára množstvo vzrušujúcich (a zároveň strašných) spôsobov ako sa značky, priatelia, vláda a umelci dostanú do tvojho zorného poľa. Celkom rýchlo sa nám to vymkne z rúk. Zatiaľ, čo fyzický svet má praktické obmedzenia, ktoré napríklad billboard držia na svojom mieste, rozšírený svet nemá žiadne. Ak chceš vedieť, ako ďaleko to až môže zájsť, pozri si nasledujúce video.

Dôsledky? Je možné, že ad blockeri budú najdôležitejšími aplikáciami budúcnosti. Bez ohľadu na platformu a zariadenie, ktoré použiješ na rozšírenie reality. Možno hlavné platformy na rozšírenú realitu, budú rozdelené na komerčné a nekomerčné. Medzi tie mimo dosahu reklám, by mali určite patriť súkromné domy.

3.Rozhranie bude konkurovať technológii pod ním

Tie najlepšie rozhrania buú agregovať viacero služieb do jedného. V budúcnosti budeme chcieť menej rozhraní a najlepšie všetko manažovať na jednom mieste. Moderné rozhrania zmenia to, ako si plánujeme deň. Od pracovných obedov až po nákupný zoznam.

Rozhranie, ktoré používame pri práci sa stane maximálne prispôsobiteľné užívateľovi. To so sebou prinesie, že produktivita a morálka zamestnancov bude významne vyššia ako zvyk a user-friendly softvéry.

Zmene sa nevyhnú ani mobilné operačné systémy. Budú skôr zamerané na svoju polohu, ako na aplikácie. V modernom svete, kde chceme menej rozhraní s prepojenými funkcionalitami, sa musia zmeniť aj smartfóny. Funkcionality by mali byť viditeľné v závislosti od toho, kde sa nachádzame a ktoré práve potrebujeme, namiestoho aplikácii, ktoré sme nainštalovali. Aplikácie by vlastne v budúcnosti vôbec nemali existovať.

4.Autonómne vozidlá sa stanú verejne prospešnými

Keď (nie ak) sa všetky dopravné prostriedky v rámci mesta stanú automatizované a viac regulované, mestá budú musieť prehodnotiť infraštruktúry a celú verejnú dopravu. Možno sa postupne softvér na plánovanie a rozvrhovanie verejnej dopravy stáva dôležitejší ako ten v samotných vozidlách.

Určite ti napadol hneď celý rad otázok. Budú informácie o autonómnej doprave verejným majetkom? Kedy sa stane verejná doprava kompletne automatizovaná? Budú ju riadiť súkromné spoločnosti alebo vláda?

stiahnut

zdroj:engadget.com

Každému zároveň napadne nebezpečenstvo, že stroje prestanú poslúchať. Takzvané CGW= "car gone wild". Keď sa autonómne vozidlo začne správať svojhlavo a "prekročí hranice", môže to mať hrozné následky. Môže byť napríklad hacknuté alebo dostane konfliktné inštrukcie o dopravných podmienkach. Každopádne toto musí byť dobre podchytené a poistené.

5."Tragédiu prostého ľudu" prekonáme technológiou, ktorá podporí vlastné záujmy a zároveň poskytne výhody komunitám.

Tragédiou ľudí je tendencia využívať spoločné zdroje na vlastné záujmy, to znamená profitovať na úkor druhých. Vďaka transparentnosti, sieťam a umelej inteligencii, tento problém skôr či neskôr prekonáme a všetci budeme hájiť spoločné záujmy.

Spôsob, akým kupujeme poistenie, získavame hypotéku a platíme dane sa pokojne môžu zmeniť. Chceli by ste, ak sa stravujete zdravo, platiť menej za zdravotné poistenie? Chceli by ste, ak sa zaviažete, že budete jazdiť pomaly a bezpečne, platiť menej za poistku? V budúcnosti je pravdepodobné, že to tak bude.

Kolektívne vyjednávacie siete by mohli byť východiskovým zdrojom pre určovanie poisťovacích a finančných produktov. Žiadne umelo vytvorené ceny.

Predpovede budúcnosti nemôžu byť investičné idei. Budúcnosť sa nestane, až kým na to prítomnosť nie je pripravená. A na investovanie je nutné mať obrovský vhľad do súčasnosti. Aj keď predikcie môžu byť nápomocné produktovým lídrom, podnikateľom a vlastne každému. Je dobré vedieť, kam sa spoločnosť a technológie uberajú. Minimálne nám to rozšíri obzory.

Čo si myslíš o predikciách Scotta Belskyho?

zdroj: businessinsider.com zdroj titulnej fotografie: twitter.com

Pridať komentár (0)