Stredoškoláci zo Žiliny sa rozhodli pokoriť TripAdvisor. Do projektu investujú peniaze z brigád

  • Za platformou UrbanAndGo stoja dvaja mladí Žilinčania Peter Fatura a Martin Paur
  • Rozhodli sa vytvoriť platformu, kde sa dozvieš všetko nielen o reštauráciách, ale aj o športových aktivitách a spoločenských akciách
zdroj: UrbanAndGo
  • Za platformou UrbanAndGo stoja dvaja mladí Žilinčania Peter Fatura a Martin Paur
  • Rozhodli sa vytvoriť platformu, kde sa dozvieš všetko nielen o reštauráciách, ale aj o športových aktivitách a spoločenských akciách

Rodáci zo Žiliny uvažovali nad podobnou platformou už dlhší čas, ale projektu sa začali naplno venovať pred trištvrte rokom. UrbanAndGo má ambíciu stať sa Slovenským ekvivalentom populárnejších a väčších zahraničných platforiem ako TripAdvisor alebo Foursquare.

„Samotná realizácia začala ešte niekedy na jeseň minulého roka, kedy sme sa pustili do výberu správneho mena, loga, spravili si základný prieskum trhového využitia a skoro v januári bol web takmer hotový,“ upresnil Peter Fatura.

Po takmer roku práce je UrbanAndGo dostupná nielen na webe, ale aj ako aplikácia pre Android a iOS. Vizuálne sa im práca vydarila a mysleli aj na „mobile friendly“ verziu stránky. Vizuálne stránka upúta na prvý pohľad najmä vďaka jednoduchej orientácii a ľahkej čitateľnosti.

„Naším hlavným cieľom je dostať nás čo najviac ľudom a vytvoriť prijemné používateľské prostredie. Naša aplikácia je určená pre tých, ktorí si chcú vytvoriť svoj denný program, ale aj pre majiteľov firiem a manažérov,“ vysvetľuje P. Fatura.

Do projektu investujú sami

Chalani si všetko zastrešujú svojpomocne, čím sa snažia minimalizovať svoje náklady. Obaja sú stále študentmi strednej školy a svojmu projektu sa venujú popri štúdiu.

„Stále sme študenti strednej školy, a tak sa snažíme využívať najmä financie, ktoré máme našetrené a financie, ktoré sme si zarobili na brigádach,“ vysvetľuje.

Žilina vs. TripAdvisor

Chalani rozmýšľajú triezvo a vedia, že konkurencie je veľká a latka je nastavená vysoko. Preto sa rozhodli UrbanAndGo rozšíriť a ponúknuť návštevníkom viac.

„Prvotný nápad bol len web s reštauráciami a barmi, ktoré pohodlne nájdeme aj na TripAdvisore – preto sme sa rozhodli pridať eventy a športové atrakcie ktoré na TripAdvisore nenájdeme. Taktiež z pohľadu používateľského rozhrania je UrbanAndGo príjemnejší,“ zhodnotil Martin Paur.

Obaja sa projekt snažia naplno rozbehnúť už od začiatku, myslia na marketing, reklamu aj partnerské spolupráce. „Snažíme sa neustále oslovovať nové podniky či už formou reklamy alebo oslovovaním priamo v mieste ich podnikania. Najväčší plán je určite neprestať a ísť stále ďalej,“ dodal na záver.

O autorovi
Natália Jabůrková

Najnovšie video