Subway sa bezohľadne pustil do McDonald’s, touto kampaňou trochu prestrelil

  • Sieť rýchleho občerstvenia Subway sa vo svojej novej reklamnej kampani bezohľadne pustila do silného konkurenta
  • Nielenže v reklamách využíva ikonických maskotov konkurencie, ale dokonca im vkladá do rúk vlastné produkty
McDonald's
flickr
  • Sieť rýchleho občerstvenia Subway sa vo svojej novej reklamnej kampani bezohľadne pustila do silného konkurenta
  • Nielenže v reklamách využíva ikonických maskotov konkurencie, ale dokonca im vkladá do rúk vlastné produkty

Subway je značkou reštaurácií rýchleho občerstvenia. Na území Ameriky má dnes 26 000 pobočiek. Jej obrovským konkurentom je spoločnosť McDonald’s, ktorá má síce iba 14 000 pobočiek, avšak trojnásobne vyšší objem predaja produktov. Ako uspieť v tvrdom konkurenčnom boji, keď si outsider? Napríklad zaradením reklamnej kampane, ktorá je zameraná priamo na najsilnejšieho konkurenta. Subway totiž spustila čerstvú reklamnú kampaň, v ktorej vystupujú zaujímavé postavy, ktoré akoby z oka vypadli kultovým maskotom spoločnosti McDonald’s. V reklamnej kampani tak nájdeš nielen hlavného maskota Ronalda McDonalda, ale aj jeho fialovú priateľku Grimace.

Viac svetla do celej kampane vniesol šéf marketingu spoločnosti Subway. Hlavným cieľom marketingovej kampane je podľa neho upozorniť zákazníkov na to, že existuje viacero možností. Spoločnosť Subway však sleduje aj iný cieľ. Rozhodla sa totiž, že si odkrojí omnoho väčší kus koláča, než mala doteraz.

Kampaň vzbudila rozporuplné reakcie

Predaje sendvičov sa totiž po štyroch rokoch, po dlhom období sucha opäť rozbehli. Z najhoršieho sa spoločnosť dostala práve vďaka dobre nastavenej reklamnej kampani. Minulý rok totiž zmenili svoju reklamnú agentúru. Okrem toho začali ponúkať sendviče už od 4,99 dolára za kus. Po zavedení týchto opatrení sa ich podnikanie opäť naštartovalo. Aby zotrvačnosť udržali, rozhodli sa pre nasadenie novej reklamnej kampane, ktorá priamo odkazuje na najväčšiu sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia.

Kontroverzná reklama totiž priťahuje viac pozornosti. Nová reklamná kampaň tak okato napáda spoločnosť McDonald’s. Svoju rolu v krátkych videách si strihnú jej hlavní maskoti, ktorí si priam s radosťou spríjemňujú voľný čas produktami od Subway. V prvej z krátkych reklamných kampaní sa objaví postava pripomínajúca Ronalda McDonalda. Ten sa nachádza na pláži v hojdacej sieti a v ruke drží v nápoj spoločnosti Subway. Vedľa na stole sa nachádza sendvič Subway. V druhej reklamnej kampani hrá hlavnú úlohu druhý maskot Grimace.

Ten sa pohybuje po pláži s detektorom kovov, v tom sa objaví Ronald a následne sa reklama končí nápisom: Mohli by sme si oddýchnuť od hamburgerov. Reklamná kampaň Subway prišla len týždeň po tom, čo predstavila svoju novú reklamu spoločnosť Wendy’s, ktorá si vzala na mušku práve McDonald’s.

zdroj: adage.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech