Svetový rekord v Bugatti Veyron. Český miliardár prehnal svoj superšport na obyčajnej diaľnici

  • Známy český miliardár Radim Passer sa rozhodol prekonať svetový rekord v jednom z najrýchlejších vodidiel sveta
  • Je pravdepodobne jediným človekom na svete, ktorý to dokázal priamo na diaľnici pri normálne premávke
se-image-737573f35ce16a51ec17ce1f03688736
Bugatti
  • Známy český miliardár Radim Passer sa rozhodol prekonať svetový rekord v jednom z najrýchlejších vodidiel sveta
  • Je pravdepodobne jediným človekom na svete, ktorý to dokázal priamo na diaľnici pri normálne premávke

Radim Passer je českým miliardárom, ktorý sa narodil v roku 1963 v Jihlave. Po tom, čo zanechal štúdium na vysokej škole, sa strmhlav vrhol do podnikania a vyplatilo sa mu to. Jeho prvý pokus, developerská spoločnosť Passerinvest Group, mu priniesla a stále prináša obrovské zisky.

Ako človek, ktorý na to má, si Radim začal plniť svoje sny o superrýchlom luxusnom vozidle. Uchvátila ho značka Bugatti, ktorá v roku 2005 prišla na trh s vtedy najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom na svete. Bugatti Veyron bol splnením jeho sna.

Luxusný dizajn, extrémne zrýchlenie 2,5 sekundy na 100 km/h a maximálna rýchlosť 407 km/h. Tejto kombinácii Radim jednoducho neodolal a zaradil sa do poradovníka čakateľov. V roku 2007 sa svojho vysnívaného športiaka dočkal. Stal sa tak 98. v poradí, ktorý tento automobil dostal. Po tom, čo sa s bleskom na kolesách zoznámil, zažil prvú jazdu na testovacom okruhu v Nemecku, kedy sa rútil rýchlosťou viac ako 400 km/h. Na tento zážitok podľa vlastných slov nedokázal zabudnúť a chcel si ho zopakovať.

Nie však za ideálnych podmienok na upravených tratiach, ale priamo na diaľnici za premávky. Tento pokus bolo možné zrealizovať jedine v Nemecku, kde sú niektoré úseky diaľníc bez rýchlostných obmedzení. Pred úspešným pokusom absolvoval dva, ktoré skončili fiaskom.

Jeden v roku 2011 a druhý v roku 2012. Pri oboch pokusoch sa mu nepodarilo na vozidle dosiahnuť maximálnu rýchlosť. Prvýkrát spôsobila problém prevodovka, ktorú mu neskôr technici z Bugatti vymenili. Druhýkrát sa to nepodarilo z dôvodu nižšej teploty vzduchu.

„Do tretice všetko dobré,“ zvykne sa hovoriť. Tretí pokus sa odohral na tom istom mieste o tri roky neskôr. Úspešnú jazdu absolvoval v ľavom jazdnom pruhu určenom pre predbiehanie a rýchlejšie vozidlá.

Pri pokuse mu sekundoval celý tím ľudí, ktorý sa staral o bezpečnosť. Vo finálnom pokuse na sedadle spolujazdca sedel jeho syn Radim. Jazda sa zapísala medzi svetové rekordy. Rýchlosťou 402,5 km/h sa totiž po diaľnici na Veyrone ešte nikto nerútil.

zdroj: youtube.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech