Tajomstvá digitálneho marketingu: Úvod do inbound marketingu

  • Online marketing nie je zadarmo. Najväčší spending však väčšinou spôsobuje nesprávny výber kanálov, nepochopenie cieľovej skupiny či zlé nastavenie kampaní. Aby ste predišli zbytočnému míňaniu, prinášame vám 10-dielny seriál o nástrojoch digitálneho marketingu (nielen) pre startupistov. Budeme vám v ňom raz týždenne servírovať tipy od bloggingu, social media marketingu cez ppc a seo, až po využitie affiliate marketingu pre zvýšenie predaja vášho produktu.
image_1441555038.png
  • Online marketing nie je zadarmo. Najväčší spending však väčšinou spôsobuje nesprávny výber kanálov, nepochopenie cieľovej skupiny či zlé nastavenie kampaní. Aby ste predišli zbytočnému míňaniu, prinášame vám 10-dielny seriál o nástrojoch digitálneho marketingu (nielen) pre startupistov. Budeme vám v ňom raz týždenne servírovať tipy od bloggingu, social media marketingu cez ppc a seo, až po využitie affiliate marketingu pre zvýšenie predaja vášho produktu.

 

V úvodnom „nultom” diele sa v skratke pozrieme na prístup zvaný inbound marketing. Pre startupy je vhodný predovšetkým vďaka efektivite využitia nákladov. Nebudeme sa zaoberať detailmi, pozrieme sa predovšetkým na filozofiu tohto prístupu.

 

Zlaté pravidlo inboundu

 

Základné pravidlo inbound marketingu a vlastne aj dôvod efektívneho využitia nákladov je detailná analýza. Bez detailnej analýzy produktu, kľúčových slov, konkurencie a cieľovej skupiny sa len ťažko rozhodnete, prostredníctvom ktorých kanálov komunikovať a akú komunikáciu zvoliť, aby ste svoju cieľovú skupinu zasiahli čo najefektívnejšie.

 

 

Všetko postupne

 

Ďalším dôležitým pravidlom pri úspechu v inbound marketingu je postupnosť krokov. Nemôžete teda z ničoho nič prostredníctvom jednej reklamy na Facebooku očakávať nával zákazníkov. Ak chcete mať úspech, musíte sa na marketing pozerať z dlhodobého hľadiska.

 

My sa riadime postupnosťou krokov nazvývanou model AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Hovorí o konvertovaní neznámych ľudí na zákazníkov a neskôr promotérov značky, ak budete používať správne nástroje v jednotlivých fázach komunikácie. Na obrázku dole môžete vidieť, ako spraviť z úplne cudzích ľudí najskôr návštevníkov vašej webstránky či FB stránky, neskôr potenciálnych zákazníkov tzv. leads, zákazníkov a nakoniec promotérov. 

 

Promotér je ideálny zákazník, ktorý o vás rozširuje informácie bez akéhokoľvek zisku – má vás proste rád. J Aby ste získali promotérov, musíte najprv poznať svoju cieľovú skupinu. Dôležité je vedieť, kde a ako ju osloviť. No a samozrejme, musíte vedieť, kto je vaša cieľová skupina. Presne v tomto vám pomôže buyer persona. Aby ste vedeli, ako ju pripraviť a na čo ju používať, môžete si stiahnuť šablónu na jej tvorbu.

 

 

Gratulujeme, úvod máte úspešne za sebou! Možno si myslíte, že marketing je pre vás stále tajomstvom, dozvedeli ste sa však základ, na ktorom môžete stavať: musíte poznať svoju cieľovú skupinu a prispôsobovať komunikáciu rôznym fázam zákazníckeho cyklu.

 

V ďalších článkoch sa pozrieme priamo na jednotlivé digitálne nástroje a postupy, ktoré sa používajú nielen pri inbound marketingu. Prejdeme si tipy k bloggingu, marketingu na sociálnych sieťach, direct mailingu, ppc či seo.


V budúcej časti nášho seriálu si prečítate o Bloggingu a guest bloggingu.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá