Talentovaná Slovenka Jana pracovala na novom Zaklínačovi. Párkrát som stretla aj Henryho Cavilla, spomína (ROZHOVOR)

  • Z dedinky pri Trenčíne sa dostala do Londýna, kde pracuje na známych veľkofilmoch
  • Jana Pšenková nám prezradila, ako sa vyrábal hit Netflixu Zaklínač
  • Na pľaci sa stretla aj s hviezdou seriálu Henrym Cavillom
  • Slovenka dozerala na ľudí, ktorí pracovali na vizuálnych efektoch a v súčasnosti pracuje vo filmovej produkcii
  • Pre Startitup opísala aj temnú stránku práce na filmoch a vysvetlila, prečo ženy v tejto branži nemajú ustlané na ružiach
pjimage (2)
Archív JP/TMDB
  • Z dedinky pri Trenčíne sa dostala do Londýna, kde pracuje na známych veľkofilmoch
  • Jana Pšenková nám prezradila, ako sa vyrábal hit Netflixu Zaklínač
  • Na pľaci sa stretla aj s hviezdou seriálu Henrym Cavillom
  • Slovenka dozerala na ľudí, ktorí pracovali na vizuálnych efektoch a v súčasnosti pracuje vo filmovej produkcii
  • Pre Startitup opísala aj temnú stránku práce na filmoch a vysvetlila, prečo ženy v tejto branži nemajú ustlané na ružiach

Podarilo sa jej niečo, o čom bežní smrteľníci môžu len snívať. Jana Pšenková sa z dedinky pri Trenčíne prebojovala do veľkých a búrlivých vôd áčkových filmových hitov.

Mladá talentovaná Slovenka v rámci filmovej branže vystriedala viacero džobov, dohliadala napríklad na tvorcov, ktorí vytvárali vizuálne efekty, a po novom pracuje vo filmovej produkcii. Pracovala napríklad na takých hitoch, ako je druhá séria seriálového Zaklínača, ale aj množstve známych hollywoodskych značiek. 

  • Ako sa dostala do tímov, ktoré pracovali na seriálových trhákoch
  • Aké bolo pracovať na nich
  • Čo bola jej úloha a na ktorých seriáloch pracovala
  • Aké bolo stretnutie s Henrym Cavillom
  • Stretla aj iné známe osobnosti?

„Každý projekt je drina, najmä ku koncu, tesne pred deadlinom. Ja som si ale prácu na Zaklínačovi užila. Je to stále asi jeden z mojich najobľúbenejších projektov,“ opísala svoje dojmy Jana.

Taktiež priznala, že vo filmárskom priemysle nie je vždy všetko ideálne a ružové. Ako Slovenka sa vo filmárskom priemysle okrem vnímavých a ústretových kolegov stretla aj s predsudkami či nevraživosťou voči cudzincom. 

zdroj: Archív JP

„Že som žena, bol problém najmä tu v bývalom východnom bloku. Práca v oblasti vizuálnych efektov je ešte stále považovaná za prácu skôr pre chlapov, a preto je žien v tomto odvetví veľmi málo,“ osvetlila filmárka. 

Vďaka Jane Pšenkovej v rozhovore nazrieš do zákulisia tvorby najväčších filmových projektov súčasnosti.

Na úvod trochu zákerná otázka. Páčil sa ti nový Zaklínač?

Musím sa priznať, že som to ešte nevidela.

Máš to takto podobne s väčšinou projektov, na ktorých si pracovala?

Áno, kedysi som nerozumela, ako je to možné, keď ľudia z filmového priemyslu väčšinu vecí, na ktorých pracujú, nepozerajú. Teraz som na tom ale rovnako.

Keď mám konečne voľno, tak sa radšej venujem iným veciam a na sledovanie filmov a seriálov mi čas veľmi nezostane. Zatiaľ som však počula najmä dobré ohlasy na druhú sériu, čo ma veľmi teší.

Na druhej sérii Zaklínača si robila koordinátorku pre vizualizáciu, teda visualisation coordinator. Čo to vlastne znamená v praxi?

Na seriáli som robila ešte ako zamestnankyňa jednej z najväčších firiem venujúcich sa vizualizácii – The Third Floor, ktorú si produkcia Netflixu najala.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie