Táto kampaň ťa chytí za srdce. Vyzýva na bojkot mobilných telefónov

  • Ľudia trávia s blízkymi čoraz menej času. Väčšinou komunikujú prostredníctvom mobilných telefónov a na sociálnych sieťach
  • Neuvedomujú si pritom o aký vzácny čas a zážitky prichádzajú. Práve preto vznikla kampaň, ktorú spustila španielska značka likéru Ruavieja
  • Výsledkom je webová stránka podporená emotívnym videom, ktoré ťa určite prinúti zamyslieť sa
Ruavieja
youtube
  • Ľudia trávia s blízkymi čoraz menej času. Väčšinou komunikujú prostredníctvom mobilných telefónov a na sociálnych sieťach
  • Neuvedomujú si pritom o aký vzácny čas a zážitky prichádzajú. Práve preto vznikla kampaň, ktorú spustila španielska značka likéru Ruavieja
  • Výsledkom je webová stránka podporená emotívnym videom, ktoré ťa určite prinúti zamyslieť sa

Mobilné telefóny sa stali v priebehu rokov dôležitou súčasťou nášho každodenného života a prevrátili nám ho naruby. V minulosti bolo zvykom posielať listy a stretávať sa tvárou v tvár. Dnes stačí zapnúť mobilný telefón a poslať sms správu alebo email. Presne takto hlboko poklesla medziľudská komunikácia. Negatívne výsledky na seba nenechali dlho čakať.

Schopnosť komunikovať zoči voči sa u ľudí postupne vytráca. To sa, samozrejme, prejavuje aj v kvalite medziľudských vzťahov, ktoré sú čoraz povrchnejšie. Práve na tento problém sa rozhodla upozorniť španielska značka likéru Ruavieja. Prvým krokom bolo spustenie webovej stránky, ktorá vypočíta koľko času nám ešte zostáva na to, aby sme sa mohli venovať svojim blízkym.

Koľko času venuješ svojim blízkym?

Spolu so stránkou bolo zverejnené aj video s názvom We Have To See More Of Each Other – Mali by sme sa viac vidieť. Nejedná o žiadnu reklamu na likér, ide o to ukázať ľuďom ako plytváme časom, ktorý by sme mohli venovať stretávaniu sa so svojimi najbližšími.

„Ľudia hovoria, že ich najbližší sú pre nich top prioritou. Ale to ako trávia svoj čas toto tvrdenie nepodporuje. Príčinou je to ako funguje náš mozog. Sme naprogramovaní tak ,aby sme vôbec nerozmýšľali nad tým, ako dlho budeme ešte žiť a koľko času nám zostáva. Myslíme si preto, že tu bude vždy šanca urobiť veci, ktoré nás robia šťastnými,“ hovorí psychológ Rafael Santandreu, ktorý na projekte spolupracoval.

Cieľom kampane je teda upozorniť na to, že medziľudské vzťahy sú veľmi dôležité. Samotné video je plné emócií. Uvidíš tu stretnutie blízkych priateľov. Nasleduje otázka na telo: „Ako často sa stretávate?“ Odpovede sa, samozrejme, rôznia. Zatiaľ čo jedna dvojica sa stretávala niekoľkokrát do mesiaca, ďalšia dvojica to stihla maximálne dvakrát v roku. Na základe týchto odpovedí a veku jednotlivých účastníkov bolo vypočítané koľko čistého času im ešte ostáva na spoločné zážitky.

Takmer každá dvojica bola výslednými číslami šokovaná. V priemere im zostávalo iba niekoľko desiatok dní. V jednom prípade to bolo dokonca iba niekoľko hodín. Cieľ kampane sa podarilo naplniť do bodky. Video totiž zdieľalo neskutočné množstvo ľudí. Je potešujúce vidieť, že na skutočných medziľudských vzťahoch nám aj napriek všetkým tým moderným technológiám stále aspoň trošku záleží.

zdroj: adweek.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech