Tesco kvôli narastajúcemu počtu vegánov zatvorilo pulty s mäsom v desiatkach predajniach

  • Reťazec vo Veľkej Británii ruší alebo obmedzuje predaj výrobkov z mäsových pultov
  • Tesco totižto zo strany zákazníkov zaznamenalo rapídny pokles záujmu o produkty živočíšneho pôvodu
zdroj: wikipedia.org-Ingen, pexels.com
  • Reťazec vo Veľkej Británii ruší alebo obmedzuje predaj výrobkov z mäsových pultov
  • Tesco totižto zo strany zákazníkov zaznamenalo rapídny pokles záujmu o produkty živočíšneho pôvodu

Niekoľko prevádzok Tesco vo Veľkej Británii definitívne zatvorilo obslužné pulty, kde si zákazníci mohli kúpiť mäso a ryby. Informuje o tom Express.co.uk.

Dôvod je jasný. Záujem o živočíšne produkty rapídne klesol a reťazcu sa jednoducho viac neoplatí neustále ich zásobovať tovarom a prideľovať k nim personál. V dôsledku tejto novinky má prísť o prácu približne 9-tisíc ľudí, ktorým však chce spoločnosť nájsť nové pozície. Zmeny by sa mali postupne dotknúť 90-tich predajní pričom vo vyše 700 prevádzkach pulty s mäsom zostanú otvorené alebo skrátia predajné hodiny.

Gepostet von Nicole Kearsley am Sonntag, 19. Mai 2019

Tesco sa v uplynulom roku stalo lídrom vo vegánskych produktoch a apeluje na rastúci dopyt spotrebiteľov po zdravších a udržateľnejších potravinách.

Počet vegánov, vegetariánov a flexitariánov vo Veľkej Británii totižto v posledných rokoch prudko stúpa, čo logicky vedie k poklesu dopytu po mäse. Tesco zareagovalo zvýšením svojho vegánskeho sortimentu a zavedením vlastnej značky Wicked Kitchen, ktorá ďaleko predčila očakávaný predaj.

Gepostet von Nicole Kearsley am Sonntag, 19. Mai 2019

Značka predala v období od januára do októbra minulého roka 4 milióny produktov, čo viedlo k tomu, že supermarket zdvojnásobil sortiment pridaním 26 nových produktov. Wicked Kitchen ponúka koláče, vegánske klobásy, pizzu, chladené dezerty, deli potraviny, koláče, sendviče, dipy a šaláty.

Gepostet von Nicole Kearsley am Sonntag, 19. Mai 2019

Dokonca aj úspešné vegetariánske značky ako napríklad Quorn berú na vedomie skutočnosť, že vegetariánske výrobky nie sú pre spotrebiteľa až tak zaujímavé ako tomu bolo kedysi. Spoločnosť preto oznámila investíciu vo výške 7 miliónov libier do výskumu a vývoja na vytvorenie nových druhov vegánskych výrobkov.

Okrem iného začalo Tesco už minulý rok predávať vegánske výrobky v uličke s mäsovými výrobkami a to v snahe prilákať viac zákazníkov.

Tesco je najväčší reťazec vo Veľkej Británii, takže rozhodnutie uzavrieť svoje predajne s mäsom a rybami signalizuje obrovský posun v správaní spotrebiteľov.

Medzinárodná finančná skupina Rabobank sa vyjadrila, že aktuálny rast rastlinných a čistých náhrad mäsa by mal slúžiť ako budíček pre sektor živočíšnych bielkovín a sama podporuje investície spoločností z mäsopriemyslu do investícií do alternatívnych bielkovín. Rabobank takisto odhaduje, že v nasledujúcich piatich rokoch by mohli alternatívne bielkoviny (teda nie živočíšneho pôvodu) zastupovať tretinu dopytu bielkovín v celej EÚ.

zdroj: express.co.uk, vegansociety.com, livekindly.com

O autorovi
Linda Cebrová