Tesla naštvala verných zákazníkov. Toto sa stane, keď automobilku riadiš ako technologickú spoločnosť

  • Tesla sa zachovala poriadne neférovo voči svojim najvernejším zákazníkom
  • Rozhodla sa totiž ponúkať zadarmo „Performance “ balíček pre Model 3
  • Za ten donedávna platili prví zákazníci 5 000 dolárov
elon musk
zdroj: flickr
  • Tesla sa zachovala poriadne neférovo voči svojim najvernejším zákazníkom
  • Rozhodla sa totiž ponúkať zadarmo „Performance “ balíček pre Model 3
  • Za ten donedávna platili prví zákazníci 5 000 dolárov

Tesla uštedrila svojim verným zákazníkom poriadnu podpásovku. Elon Musk totiž pristupuje k riadeniu spoločnosti ako keby mal v rukách softvérovú alebo technologickú firmu a nie automobilku. Tento nedostatok sa ukázal minulý piatok. Tesla sa pohrala s cenami Modelu 3 vo výbave Performance. Prednedávnom si musel užívateľ za Performance balíček doplatiť 5 000 dolárov. Od minulého piatka sú tieto vylepšenia zadarmo.

Vyzerá to tak ako keby Tesla využila obrovský záujem zákazníkov, ktorí si vozidlo predobjednali na to, aby zarobila viac peňazí. Reakcie zákazníkov nenechali na seba dlho čakať. Fred Lambert je jedným z tých zákazníkov, ktorí za výkonnejší balíček zaplatili vyššie uvedenú sumu.

Na Teslu nemá jedno pekné slovo. Sám totiž na Model 3 čakal niekoľko rokov. Podobný prístup volia aj mnohé softvérové spoločnosti. Predstav si, že si si kúpil nejaký program a zrazu jeho ďalší vývoj skončí alebo je uvoľnený úplne zadarmo. To ťa poriadne naštve! Navlas rovnako sa správajú aj technologické spoločnosti. Napríklad Apple predstavuje nové telefóny v mesiaci september. Predstavenie nového telefónu znamená, že predchádzajúci model bude dostupný za výhodnejšiu cenu.

Ak budeš netrpezlivý a kúpiš si telefón v auguste, o mesiac budeš určite poriadne nadávať. V bežných automobilových spoločnostiach podobný prístup nenájdeš. Tesla je však z iného súdka. Je totiž priekopníkom a stojí v čele vývoja elektromobilov.

Samotný Elon Musk je človek, ktorý prichádza s novinkami ako na bežiacom páse. Má obrovské množstvo cieľov, ktoré chce splniť. Preto často najprv rozpráva a až potom sa zamyslí nad tým, čo povedal. To je dôvod, prečo mnohé svoje ciele nestihne splniť načas. Situácia okolo Tesly sa však trošku upokojila po tom, čo Elon zhodil zo svojich pliec obrovské bremeno.

V súčasnosti už nemusí pracovať 120 hodín týždenne a Model 3 je najpredávanejším vozidlom v Amerike. Tento automobil je nielen cenovo výhodný, ale je priam nabitý modernými technológiami. Ďalším cieľom revolučnej automobilky je práca na nákladných automobiloch na elektrickú energiu.

zdroj: theverge.com