Teslu Roadster porazila konkurencia z Japonska, ktorá dokáže extrémne zrýchliť z 0 na 100 km/h

  • Chystaný superšportiak od Tesly bol v čase svojho predstavenia v minulom roku obrovským prekvapením
  • Sľubované zrýchlenie z nuly na stovku len za 1,9 sekundy by vytrelo zrak aj top automobilom so spaľovacími motormi
  • O pár mesiacov neskôr však predstavili Japonci automobil, ktorý to dokázal aj v realite
automobil owl
facebook.com
  • Chystaný superšportiak od Tesly bol v čase svojho predstavenia v minulom roku obrovským prekvapením
  • Sľubované zrýchlenie z nuly na stovku len za 1,9 sekundy by vytrelo zrak aj top automobilom so spaľovacími motormi
  • O pár mesiacov neskôr však predstavili Japonci automobil, ktorý to dokázal aj v realite

Tesla je známa bombastickými predstaveniami nových produktov. Má však jednu slabú stránku. Firma dosť dlho čaká na to, kým uvedie na trh reálne produkty. Konkurencia však nikdy nespí a Tesla Roadster má ešte ďaleko do finálnej podoby.

Elon pravdepodobne čakal, že zrýchlenie z nuly na stovku za 1,9 sekundy bude neprekonateľným míľnikom ešte dlhú dobu. Ubehlo pár mesiacov a na svete sa objavila konkurencia z Japonska, ktorá túto hranicu dosiahla aj v praxi pri reálnom teste.

Zdvihne Tesla hodenú rukavicu?

Prvý prototyp vozidla z Japonska sa ukázal už minulý rok vo Frankfurte. Iskriaca sova, alebo Aspark Owl je superšportom budúcnosti, ktorý má ešte odvážnejšie tvary ako chystaný blesk od Tesly. Owl je vybavený dvomi motormi, na každej náprave je jeden. Celkový výkon vozidla je pritom „len“ 429 koní. S týmto výkonom sa nemôže rovnať top vozidlám so spaľovacími motormi, ako napríklad Bugatii Chironu.

Čo však stráca na výkone, doháňa v zrýchlení. Pri váhe 860 kilogramov sa dokáže vyšvihnúť z nuly na stovku za menej ako dve sekundy. Presné číslo je 1,921 sekundy. Elektromobily majú vďaka elektrickej energii a inému princípu fungovania motorov omnoho lepšiu pozíciu pri štarte, kedy naberajú rýchlosť. V tomto spaľovacie motory trochu zaostávajú. Aby automobil kĺzal vzduchom ako nôž cez maslo bolo potrebné popracovať okrem aerodynamiky aj na jeho výške.

Dvojmiestne vozidlo je vysoké iba 0,99 metra. Aj napriek tomu sa v ňom sedí pomerne komfortne. Prvé testy prebehli začiatkom roka 2017, kedy tvorcovia testovali vozidlo bez karosérie. Vtedy mal „automobil“ svoje mušky, a tak zrýchlil za dve sekundy len na 83 km/h. Bol to však dobrý ukazovateľ. Stačilo popracovať na karosérii a previesť ďalšie menšie úpravy. Owl narozdiel od Tesly predviedol reálne výsledky a reálne čísla.

Roadster zatiaľ nebol oficiálne zmeraný. Elon však má ešte mnoho času na automobile popracovať. Je možné, že vo finále bude jeho zrýchlenie ešte lepšie ako je tomu teraz. Japonská sova sa na trh dostane už v roku 2019. Počet kusov bude, samozrejme, obmedzený a reálne vozidlá získa iba 50 zákazníkov. Prekvapením preto nie je ani astronomická cena 3,5 milióna eur.

zdroj: jalopnik.com , automix.cars.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech