Toto je 5 vecí, ktoré nikdy nerob na pohovore, odkazujú personalisti

  • Ak ťa čaká pohovor, je dobré vedieť, čím personalistov zaujmeš a čím ich naopak nahneváš
  • Existujú veci, ktoré o tebe povedia potenciálnemu zamestnávateľovi mnoho ešte predtým, než o sebe povieš prvú vetu ty sám
 srcset
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Ak ťa čaká pohovor, je dobré vedieť, čím personalistov zaujmeš a čím ich naopak nahneváš
  • Existujú veci, ktoré o tebe povedia potenciálnemu zamestnávateľovi mnoho ešte predtým, než o sebe povieš prvú vetu ty sám

Je jasné, že úspech na pohovore ti vopred nezaručí nikto, existujú však triky, ktorými si pomôžeš aj ty sám. Najväčší problém majú absolventi. Bez skúseností s personalistami alebo priamo šéfom, sa labilnejšie povahy len veľmi ťažko presadia. Pomoc však existuje.

[email protected]

To je presne tvar e-mailovej adresy, ktorá každého jedného personalistu zaručene odradí. Akékoľvek roztomilé a infantilné prezývky, varianty mien, predovšetkým tých anonymných, ktoré zamestnávateľovi nič nehovoria, nie sú dobré ani reprezentatívne. Odporúčané je používať overené domény a tvar meno.priezvisko.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Životopis je tvojím entreé. Preto je dôležitá jeho štruktúra. Ak je už odoslaný z dôveryhodnej e-mailovej adresy, nemal by vyzerať ako chaotický román. Stručne, jasne a výstižne – také je pravidlo. Spracuj ho vo forme bodov, najnovšie informácie o tebe umiestni na začiatok, nech ich je dobre vidno.

Meškáš a nič nevieš

Meškať sa nevypláca. Aspoň na pohovor určite nie. Vtedy nevrháš na seba dobré svetlo. Zamestnávateľ si môže pokojne myslieť, že ti na ponúkanej práci nezáleží. Ešte horšie však je, ak sa za meškanie ani neospravedlníš.

Oblečenie, v ktorom na pohovor prídeš, je tiež dôležité. Firmu by si mal mať dostatočne nacítenú. Dnes už neplatí, že formálnym oblečením nič nepokazíš. Niektoré menšie spoločnosti alebo startupy majú uvoľnenejšiu pracovnú atmosféru a kostým a lodičky naozaj nie sú to, v čom ťa na pohovore radi uvidia.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

S tým súvisí aj ďalší bod. Je dobré, ak sa s firmou vopred zoznámiš, niečo si o nich prečítaš a oboznámiš sa aj s ich firemnou kultúrou. Je pravda, že niekedy sa o otvorenej pozícii dočítaš len tie najzákladnejšie informácie. To ti však vytvára príležitosť na vlastnú investigatívu. Z praktického hľadiska je žiadúce včas si overiť, v ktorej budove spoločnosť sídli, aby si nestrácal drahocenné minúty hľadaním správneho vchodu.

A mohol by som odchádzať skôr?

A ako často môžem pracovať z domu? Ak sa toto spýtaš ešte skôr, než ti dá zamestnávateľ príležitosť predstaviť sa, si pravdepodobne odpísaný. Samozrejme, že sa na benefity môžeš pýtať, na druhej strane je dobré nájsť si vhodný čas. Väčšinou dostaneš na konci každého pohovoru priestor na otázky. Vtedy sa môžeš opýtať aj na prácu z domu.

Ak si nervózny, príliš negatívny alebo nebodaj ohováraš predošlých zamestnávateľov, nepôsobíš dôveryhodne ani lákavo. Svedčí to totiž o tvojej lojalite k možnému novému zamestnávateľovi. Snaž sa držať faktov a hovoriť o svojej niekdajšej práci vecne. Koncentruj sa predovšetkým na seba a vyhnite sa obviňovaniu kolegov z neschopnosti či hádzania polien pod nohy.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Vystrašené typy, ktoré sa zdráhajú prehovoriť, respektíve suveréni, ktorí ti zoznamovacím stiskom ruky rozdrvia dlaň. Ani jeden ani druhý prípad nie je výhrou. Všetko s mierou. Buď zdravo sebavedomý, nie však žoviálny. Ak trpíš nervozitou, skús sa na pohovor o to dôkladnejšie pripraviť – budeš sa cítiť uvoľnenejšie.

Dajte mi chvíľku, len si toto vybavím

Ak si toto povedal na pohovore priamo do tváre personalistu a utekal si zdvihnúť zvoniaci telefón, asi už tušíš, že si neurobil príliš dobre. Počas pohovoru si ho preto radšej vypni. Neodpovedaj na smsky, neruš hovory, ani nekontroluj čas.

Personalisti nám potvrdili, že existujú ľudia, ktorí si vybavujú agendu či odpovedajú kamarátom, zatiaľ čo im niekto vysvetľuje náležitosti. Venovať pozornosť však neznamená pasívne počúvať ako na prednáške, aktívne komunikuj, klaď doplňujúce otázky, veď plnohodnotný dialóg.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Neviem!

 Až 90 % personalistov v prieskume uviedlo, že neznášajú odpoveď „neviem“. Na každú otázku je vhodné odpovedať konkrétne, hoci by to bola „len“ formulka, ktorú si si natrénoval.

Nehanbi sa krátko sa zamyslieť. Kandidáti, ktorí sa vyjadrujú vyrovnane a rozvážne, vzbudzujú lepší dojem než free a cool typy, ktorým myseľ lieta od motívu k motívu.


Zdroj: TSGrafton

Najnovšie video