Toto je Ferrari Portofino. Dobre si ho pozri, než ti zdrhne z očí

  • A aj keď zdrhne z očí, nezdrhne z mysle. Nové Portofino je opäť o riadny kus silnejšie, rýchlejšie, a po novom aj krajšie. A to ako kupé, aj kabrio!
ferrari_812_superfast_967
Ferrari
  • A aj keď zdrhne z očí, nezdrhne z mysle. Nové Portofino je opäť o riadny kus silnejšie, rýchlejšie, a po novom aj krajšie. A to ako kupé, aj kabrio!

Keď Ferrari uvádza nový model, zvyčajne to býva procedúra na niekoľko týždňov. Najprv sa objavia prvé špekulácie. Potom hodia do éteru pár fotografií, ktoré nám opäť nepovedia vôbec nič okrem toho, že bude opäť červené a možno vyhlásia, že bude ešte rýchlejšie ako jeho predchodca. Až potom predstavia celé auto a každému je to už úplne jedno, lebo je tak či tak rýchle a červené.

Teraz si chlapci z Maranella zvolili inú taktiku a ešte predtým, ako predstavia obludné Ferrari – SUV, bez akéhokoľvek náznaku vypustili do sveta rovno celý presskit. Čo teda o novom Ferrari vieme?

Ferrari Portofino front

Nahrádza osemvalcový kupé-kabriolet Californita T, konečne nesie meno, na ktoré sa dá pozerať a je… rýchle a červené. A strašne krásne.

Naozaj, Portofino je po niekoľkých rokoch konečne auto, ktorého plagát si môžeš vylepiť nad posteľ bez toho, aby si niekomu musel vysvetľovať prečo. Nie, že by bola California škaredá, to sa povedať nedá, ale istú podobnosť s ropuchou zelenou si jej odoprieť nemohol. Portofino pridalo zopár funkčných kriviek na bokoch a nová je predná aj zadná časť. Nová maska chladiča a sympatickejšie tvarované svetlomety pomohli novinke zaradiť sa k väčším bráškom 812 Superfast a GTC 4 Lusso a preč je aj gigantická zadnica Californie.

Ferrari Portofino coupé

Aj tá nová ale v sebe skrýva dvojdielny dekel, ktorý môžeš kedykoľvek vytiahnuť nad hlavu a tváriť sa, že máš sexy kupé. To pôjde aj v interiéri, kde bude mať po novom pred sebou displej aj spolujazdec. V strede palubnej dosky zasa nájdeš väčší touchscreen s uhlopriečkou až 10,2-palca a modernejším vzhľadom. Nový je tiež volant, známy z väčších modelov.

Zabudni ale na touchscreen, právna interaktivita sa pri Ferrari nachádza pod kapotou. Tam by si našiel prepracovaný motor V8 s turbom, ktorý poznáme už z Californie T. Ferrari uvádza, že poskytuje elegantných 600 koní (441 kW), ktoré postačia na šprint z nuly na stovku za tri a pol sekundy. Maximálna rýchlosť je, ako Ferrari podobne elegantne tvrdí, “niekde nad 320 km/h” a my nemáme najmenší dôvod im to neveriť.

Ferrari Portofino Interior

Nemenej podstatné je ale to, že platforma auta je úplne nová a každý diel bol vraj prepracovaný tak, aby bol čo najľahší a ešte pevnejší. Nechcel by si predsa, aby ti na novom Ferrari po chvíli vŕzgala palubovka, nie?

Nie, že by na to nemala svoje dôvody. Portofino totiž dostalo nový, ešte lepší zadný diferenciál E-Diff3 s novým softvérom, ktorý má byť ešte o kúsok vymakanejší, ako sú terajšie vyhlásené systémy trakčnej kontroly. Portofino je tiež prvé GT značky, ktoré dostalo elektronický posilňovač riadenia. Hm. Za štandardných okolností by som sa toho možno bál, ale pri Ferrari bude asi v riadení emócií stále dostatok.

Týmto ale spŕška informácií od Ferrari zatiaľ končí. Nezostáva mi nič iné, než len dokola pozerať na sedem fotiek, ktoré vypustili do verejnosti a potichu slintať. Je totiž opäť pekelne rýchle a červené.

zdroj: ferrari.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá