Toto sa sta­ne, keď zakla­da­te­lia 100 mili­ó­no­vej spo­loč­nos­ti pre­sta­nú pou­ží­vať emai­ly

Lukáš Timko / 9. decembra 2015 / Business

Keď vedie­te 100 mili­ó­no­vú spo­loč­nosť, ľudia chcú s vami hovo­riť.

 

 

Zakladatelia spoločnosti s oblečením Life is Good, ktorá je známa svojimi optimistickými tričkami, vedia z osobných skúseností, že je to pravda. John Jacobs (47) a jeho brat Bert Jacobs (50) začali v roku 1989 predávať tričká na ulici a v roku 1994 založili spoločnosť Life is Good. Spoločnosť má teraz 250 zamestnancov a je ocenená na 100 miliónov dolárov. Tento rast priniesol so sebou obrovské množstvo digitálnej komunikácie.

life is good 5

 

„Čas, ktorí sme strávili nad našimi emailovými schránkami bol skľučujúci. Keď sme šli večer do postele, mali sme pocit viny, keď sme nestihli vyriešiť všetky emaily. Čím viac emailov sme posielali, tým viac sa ich vracalo spať. napísali vo svojej knihe „Life is Good“.

Najprv začali s kompromisom: odpovedali na emaily iba v stredu. „Toto vôbec nepomohlo, pretože sme stále museli riešiť rovnaký počet emailov“ vysvetlil John.

A tak sa rozhodli pre radikálny krok. „Začalo to byť dosť šialené a tak sme spravili veľký krok a povedali: ‚Čo keby sme sa emailov kompletne zbavili?‘“ povedal John.

life is good 4

 

Vo svojej knihe napísali, že v ten deň, keď sa rozhodli pre toto radikálne riešenie, vyšli von na ulicu a cítili sa slobodní. „Boli sme zvedaví, či budú ľudia naštvaní, alebo či nás príde zatknúť nejaká emailová polícia, no tá nikdy neprišla“ spomínajú bratia.

Teraz delegujú všetky technické veci, čo zahŕňa aj emaily. Takto sa môžu sústrediť na kreatívnu stránku ich podnikania v ktorej leží ich sila a ku ktorej sa chceli vrátiť späť. Každé dva týždne im ich tím sumarizuje tú najdôležitejšiu komunikáciu –nie je to pre nich iba efektívne, ale najmä oslobodzujúce.

Life-is-Good

 

Toto bolo pre nich a aj pre spoločnosť veľmi zdravé rozhodnutie, pretože im to dalo viac voľného času a uvoľnilo myseľ pre sústredenie sa na nové projekty. „Dovolilo nám to stráviť viac času nad komplikovanejšími otázkami a projektmi. Okrem toho sme boli viac kreatívni, pretože sme na to mali v hlave viac miesta.“ John povedal.

V knihe zdôraznili, že ich produktivita narástla a ich kontakty začali robiť „rýchle a zdravé rozhodnutia“. S bratmi sa spojíte iba pomocou ich mobilov. „Prišli sme na to, že ľudia sa hanbia ťahať vás cez telefón do malých vecí, keďže cez email to bolo pre nich veľmi jednoduché“ vyjadril sa John.

Priznáva však, že emaily sú silným nástrojom pre tých, ktorí ich používajú rozumne. Vzdanie sa emailov nie je pre všetkých – ľudia by sa mali zamyslieť nad tým, aké majú emailové zvyky a porozmýšľať o tom ako ich zmeniť tak, aby boli viac efektívnejší. Ľudia by mali zjednodušiť svoj život a zmenšiť to množstvo každodenných emailov!

Zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)