Toto sú dôkazy, prečo je pohyb tým najdôležitejším, čomu by si sa mal v živote venovať

  • Ak chceš mať zdravé, pružné, mladé a krásne telo, mal by si sa pohybovať
  • Dôležitosť pohybu netreba podceňovať hlavne v súčasnej usedenej dobe
  • O tom, aký je pohyb dôležitý ťa určite presvedčia nasledujúce zistenia
alexander-redl-185764-unsplash
unsplash.com
  • Ak chceš mať zdravé, pružné, mladé a krásne telo, mal by si sa pohybovať
  • Dôležitosť pohybu netreba podceňovať hlavne v súčasnej usedenej dobe
  • O tom, aký je pohyb dôležitý ťa určite presvedčia nasledujúce zistenia

Sedavý životný štýl má neblahý vplyv takmer na každého jedného človeka. Ľudia sú totiž zrodení pre pohyb. Súčasná doba však pohybu vôbec nepraje. Vozíme sa v autách, v kanceláriách sedíme dlhé hodiny a k tomu doma zasa ležíme alebo sedíme. Denne by sme podľa odporúčaní odborníkov mali urobiť aspoň 10 000 krokov, ale ruku na srdce, kto má na to čas? Motiváciou by ti však mali byť nasledujúce zistenia, ktoré potvrdzujú, že pohyb naozaj ničím nenahradíš.

Pohyb udržiava tvoj imunitný systém v dobrej kondícii. Štúdia realizovaná na vzorke cyklistov vo veku od 55 do 79 rokov a lenivcov v rovnakom veku prezradila, že aktívni cyklisti mali omnoho viac svalov, menej cholesterolu a tuku v porovnaní s neaktívnou skupinou. Okrem toho mali aj väčšiu silu. Ich imunitný systém bol omnoho mladší vďaka lepšej funkcii týmusu – žľazy, ktorá vytvára biele krvinky. Tak hor sa na bicykel!

Kardio má vynikajúci vplyv na svaly. Ak si chceš zväčšiť a vytvarovať svalstvo, tak pohyb strednej intenzity ti tento sen splní. Kardio sa síce spája prevažne s chudnutím, ale výskumy ukázali, že má vplyv aj na veľkosť svalov, ak sa robí s mierou. Takže ak ti došla permanentka do fitka, vieš, ako to môžeš riešiť.

Plávanie trénuje pľúca. Ak máš rád vodu, tak vedz, že tento vzájomný láskyplný vzťah ti prinesie len a len pozitíva. Pravidelným plávaním si trénuješ pľúca a srdce. Správne dýchanie pri námahe a odpovedajúca srdcová frekvencia sú ukazovateľom kardiovaskulárneho zdravia.

Pohyb chráni tvoje srdce pred vplyvom starnutia. Ľudia vekom prestávajú byť aktívni, čím trpí aj ich srdce. To totiž miluje tréning. Ak je ho nedostatok, môže to mať vplyv na stuhnutie svalov v tomto životne dôležitom orgáne. Veľmi náchylné na tento problém sú svaly v ľavej predsieni srdca, čo potvrdila aj nedávna štúdia. Dve skupiny dospelých sa venovali po dva roky odlišným aktivitám.

Jedna skupina cvičila pod dohľadom trénerov 4 – 5-krát týždenne. Druhá skupina sa venovala pokojnej joge a tréningu rovnováhy. Intenzívne tréningy však mali na srdce omnoho lepší vplyv ako joga. Pohyb má vplyv aj na našu náladu. Odbúrava stresové hormóny, okysličuje organizmus a okrem toho zvyšuje počet hormónov šťastia.

Vplyv pohybu na hladinu cholesterolu je známy ako ľudstvo samo. Kardio znižuje zlý LDL cholesterol a zvyšuje množstvo dobrého HDL cholesterolu. Na normalizáciu cholesterolu stačí pravidelne vykonávať aeróbne cvičenia strednej intenzity.

Ak chceš mať jemnú pleť, tak stačí pridať aktivitu. Existuje priamy súvis medzi zvädnutou pleťou a sedavým životným štýlom. 40-roční športovci mali na rozdiel od milovníkov sedenia a oddychu kvalitu kože porovnateľnú s 20 až 30-ročnými.

Najväčším plusom pohybu je však vplyv na náš mozog, ktorý vďaka tomu ostáva v dobrej kondícii. Všetky tieto bonusy čakajú aj na teba, ak sa odtrhneš od obrazovky počítača a začneš sa hýbať. Najlepšie už dnes.

zdroj: businessinsider.com , humankinetics.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech