Uber, ktorý vám namiesto odvozu natankuje

  • Pred pár mesiacmi sa Scott Hempy viezol vo svojom aute so svojou ženou, keď si vo chvíli uvedomil, že mu dochádza benzín. Zažartoval si, aké by to bolo skvelé natankovať priamo počas jazdy, presne ako to robia aj stíhačky.
image_1432591543.jpeg
  • Pred pár mesiacmi sa Scott Hempy viezol vo svojom aute so svojou ženou, keď si vo chvíli uvedomil, že mu dochádza benzín. Zažartoval si, aké by to bolo skvelé natankovať priamo počas jazdy, presne ako to robia aj stíhačky.

 

 

Obaja sa na tom zasmiali a pokračovali v jazde. Ale nebolo by to Silicon Valley, ak by sa z niečoho, čo sa na prvý pohľad zdalo ako hlúpy nápad nestal nakoniec nový startup, Filld.

„Vzhľadom ku všetkým on-demand službám, ktoré už existujú som predpokladal, že niečo také už predsa musí existovať“, povedal Hempty. Avšak prieskum ukázal opak. „Potom som predpokladal, že musí existovať nejaký regulačný zákon, ktorý by také niečo zakazoval“, no nič v tom zmysle sa nenašlo. A tak sa rozhodol opustiť svoju prácu vo VC firme a skúsiť to ako podnikateľ. „Čo ak by sme mohli natankovať vaše auto bez toho, aby ste museli na pumpu?

 

 

Stiahnete si aplikáciu, vložíte do nej niekoľko údajov o vašom vozidle a uvediete svoju adresu. Zadáte časový rámec pre dodávku a nákladiak je poslaný priamo k vám. Za 7$ príplatok sa môžete vyhnúť aj tomu, že si to budete musieť natankovať sami.

Filled má v súčasnosti jeden kamión operujúci v južnom Silicon Valley: Palo Alto, Menlo Park, Redwood City. Zatiaľ to ide podľa jeho slov skvelo, avšak v tejto lokalite ide o early adopters, startup miliardárov a iných venture kapitalistov, teda ľudí, ktorí neustále žijú v strachu či im práve neušiel nejaký veľký obchod. Získať 15 minút z času každých 10 dní pre nich znamená naozaj veľa.

Pri otázke, či je výhodné platiť šoféra jazdiaceho na kamióne, ktorý tiež spotrebúva palivo a chodí od domu k domu, aby tankoval autá Hempty odpovedá, že palivo kupujú za veľkoobchodné ceny a účtujú si bežnú trhovú cenu. Avšak nemajú náklady a fyzické čerpacie stanice, takže marža je naozaj dostatočná.

 

 

Aj keď je jasné, že taká marža dáva zmysel, stále je tu otázka potenciálnej environmentálnej katastrofy. „Na prvý pohľad sa to nemusí zdať ako dobrý nápad vzhľadom k životnému prostrediu, no skúste si porovnať všetky autá, ktoré musia zachádzať práve kvôli tankovaniu oproti jednému kamiónu, ktorý ide priamo k nim“, hovorí Hempy.

Nie je veľmi rozumné sa s Hempym hádať. Na každú otázku je odpoveď jednoduchá a to, že startup je omnoho efektívnejší, len musí vyrásť do väčších rozmerov. Aj pravdepodobne pre to, keď som ho prirovnal k Uberu, úplne to odmietol. „Je to skôr ako Amazon. Kto už dnes potrebuje fyzický obchod? Čo oni urobili s knihami, my urobíme s benzínom.“

 

Zdroj: theverge.com 

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá