Upravené elektrické Ferrari 308 GTS priam vytrelo podlahu benzínovým súrodencom

  • Originálne Ferrari 308 GTS uzrelo svetlo sveta v roku 1975, v tom čase patrilo medzi majstrovské diela
  • Nadšenec z Kalifornie sa rozhodol prepojiť minulosť s najnovšími technológiami, a tak vznikla jeho elektrická verzia
  • Tá si s originálom zároveň zmerala sily v bratovražednom boji.
  • Elektrická verzia ho totálne zahanbila
ferrari
youtube
  • Originálne Ferrari 308 GTS uzrelo svetlo sveta v roku 1975, v tom čase patrilo medzi majstrovské diela
  • Nadšenec z Kalifornie sa rozhodol prepojiť minulosť s najnovšími technológiami, a tak vznikla jeho elektrická verzia
  • Tá si s originálom zároveň zmerala sily v bratovražednom boji.
  • Elektrická verzia ho totálne zahanbila

Eric Hutchison z Kalifornie je priam zažratý do rýchlych automobilov. O tom, že do úprav vozidiel sa vyzná, svedčí aj jeho práca pre Electric GT, organizáciu špecializujúcu sa na organizovanie pretekov elektromobilov. Cesta k vysnívanému elektrickému Ferrari, vôbec prvému svojho druhu na svete, nebola vôbec jednoduchá. V prvom rade bolo treba získať nejaké staršie Ferrari 308 GTS, a to čo najlacnejšie.

Hutchison našiel to, po čom túžil, na skládke odpadu. Za neopraviteľné Ferrari 308 GTS, ktorému zhorel motor a malo kompletne zničenú elektroniku, vysolil v prepočte 8 136 €. Nakoľko bola táto kúpa výhodná, je otázne, avšak prvý krok k vysnívanému stroju bol urobený. Keď si automobil doviezol domov, zostal v šoku. Bývalý športový automobil mal svoju slávu už dávno za sebou.

Tichá strela

Vedel, že ho čaká množstvo otrockej práce. S elánom sa však do nej pustil. Energia niekedy vyhasínala, robota šla pomaly a Eric v priebehu dvoch rokov, čo sa vozidlu venoval, bol rozhodnutý projekt prerušiť celkovo štyrikrát. Nakoniec však ako vždy v práci pokračoval. Oplatilo sa.

Po tisíckach hodín, ktoré projektu venoval, bolo na svete prvé elektrické Ferrari 308 GTE. Čo však s ním? Jeho srdce závodníka mu našepkalo. Rozhodol sa proti sebe postaviť pôvodný superšportiak minulosti a jeho vynovenú modernú verziu.

Keďže pracuje vo firme, ktorá má k elektrickým automobilom blízko, mal k dispozícii profesionálneho jazdca, ktorý na rovnakej dráhe s oboma vozidlami prešiel 2,4-kilometrovú vzdialenosť. Samozrejme, čo najrýchlejšie. Originálny stroj túto vzdialenosť zvládol za 1:26. Následne sa na štartovaciu čiaru postavila elektrická verzia. Tá podľa Erica priam zdecimovala svojho súpera. Rovnaký okruh pokorila o 10 sekúnd rýchlejšie.

Eric veľmi rád upravuje vozidlá so vzpínajúcim sa plnokrvníkom v znaku. „Ferrari vyrobilo vynikajúceho kandidáta na úpravu, pretože keď upravuješ automobil na elektrinu, pridávaš výkon, zdvojnásobuješ výkon a krútiaci moment,“ povedal nadšene. Upravený automobil obsahuje trojicu batérií, jednu vpredu a dve na miestach, kde sa nachádzala benzínová nádrž. Tie sú prepojené s trojicou elektromotorov. Elektromotory sú veľmi tiché, a keď položíš nohu na pedál, nepočuješ žiaden zvuk. Nezvyklé, ale fantastické.

Samotná automobilka Ferrari sa kedysi vyjadrila, že elektrické vozidlá vôbec neplánuje vyrábať. Podľa jej šéfa Sergia Marchionneho bol práve poriadny zvuk motora tým, čo robí z jazdy vo Ferrari ten správny zážitok. Svoj názor však  už prehodnotil a Ferrari plánuje v roku 2020 uviesť svoj prvý elektrický model.

Po otestovaní vozidla sa ho Eric rozhodol predať v aukcii. Víťaz Drew Gill ho získal za 62 651 €. Ten pôvodne ani len netušil, že ide o elektrickú verziu vozidla. Keď sa to však dozvedel, bol úplne nadšený.

zdroj: cnn.com , electricgt.co

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech